2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Kasper

Zyxel/Airport extreme wegvallende (klapper?) verbinding

Vrienden van mij hebben een zeer vreemd probleem.

Zij hebben een ADSL verbinding via de UvA middels een Zyxel modem. Na het zyxel modem zorgt een Airport Extreme voor het draadloze netwerk (dit staat dus uit op de Zyxel).

Alles lijkt zeer goed en snel te werken maar af en toe (2 tot 3 keer op een dag) valt de verbinding weg. De lampjes op het modem geven dan aan dat er verbinding is (internet en dsl lampje branden of flikkeren) maar er kan geen website worden geladen/mail worden opgehaald of worden gepingd middels terminal. De enige manier om de boel dan weer aan de praat te krijgen is het modem aan en uit te zetten. Zeer vervelend aangezien dit niet binnen handbereik staat.

Het lijkt dus op een klapperverbinding, echter is het modem een aantal weken geleden vervangen en zijn de problemen toen pas begonnen. Het lijkt mij logisch dat een klapper modem ook met het oude modem had moeten plaats vinden.

Ik heb binnen mijn kennis alles geprobeerd. Kanalen van airport anders ingesteld om interferentie met wifi van de buren te voorkomen, het Airport op 5 ghz gezet aangezien dit stabieler zou moeten zijn en bijvoorbeeld DNS servers ingesteld op zowel modem als airport extreme. Niks lijkt te helpen.

Ze maken gebruik van een MacBook pro van 2 jaar oud en een iBook G4

Het vervelende is dat een monteur laten komen geen optie is aangezien de UvA claimt dat het aan het thuisnetwerk moet liggen en zij dit niet ondersteunen. Op het moment dat de verbinding aan onze kant wegvalt en zij doen een lijnmeting ziet voor hen alles er normaal uit en ook het modem geeft dus aan dat er nog steeds verbinding is.

Kasper

Bijdrager
    Obi

Als Lion wordt gebruikt kun je het Wifi diagnostics programma gebruiken (Google is your friend).

Je kunt oa het e.e.a loggen via dit tool.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.