5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    en-el

Zyxel wirreles ADSL met Airport Base Station verbinden ?

Ik heb pasgeleden een prachtig mooi nieuwe wirreles ADSL modem van Telfort ontvangen. Plug and play via airport op de “books”
    Nu heb ik in de slaapkamer en de keuken niet echte een stabiel verbinding met het wirreles ADSL modem.

Ik heb nog een Airport Base Station liggen en zat te denken om deze ergens halverwege te plaatsen, tussen het wirreles ADSL modem en de slaapkamer en keuken.

Echter mijn vraag is: Je raad het al. Is het mogelijk om het wirreles ADSL modem (Zyxel) ook draadloos met de Airport Base Station te verbinden.

Zo ja; hoe?
    Zo nee; hoe wel?

Al vast dank voor de gewaardeerde reacties

Bijdrager
    FilX

Wat je volgens mij wil is de Airport BS gebruiken om het signaal te verlengen. Een Airpot Express kan dat prima in samenwerking met de Zyxel en je kan de Airport Express via het Airport-Configuratieprogramma zo instellen dat hij dat doet. Kan dat niet op de zelfde manier ook met de Airport BS ?

Ik zou zeggen, zet hem aan en draai het Airport-Configuratieprogramma (staat bij Hulpprogramma’s) en zie of het een optie is.

Bijdrager
    en-el

Filx dankje. Ik daar al even naar gekeken maar nog geen oplossing gevonden. Mischien niet goed gekeken nog, dus zodra ik tijd heb, nog eens proberen. Mocht het lukken dan laat ik het weten.

Bijdrager
    mark-a-mac

Zo nee, ben ik bang. WDS van Apple laat zich slecht mixen met Wireless Access Points van andere merken. Nog los daarvan is WDS ook niet optimaal: je bandbreedte/netwerksnelheid neemt behoorlijk af.
    Alternatieven kun je zelf denk ik raden: een netwerkkabel trekken naar de Airport BS of een homeplug-oplossing.

Bijdrager
    Pieterr

Ook ik denk dat hetgeen mark-a-mac zegt, helemaal klopt. Draadloos uitbreiden van een niet-Apple netwerk lukt niet met een AE.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.