10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

Zwart/wit A3 laserprinter

Als illustrator gbruik ik al jaren een QMS 860 A3 laserprinter tot volle tevredenheid. Nu heb ik pas een nieuwe Mac gekocht en wat blijkt, ik krijg hem niet meer aan de praat. Kwestie van geen drivers voor Osx 10.6. Jammer want dit ding werkt nog prima. Heeft iemand een suggestie hoe ik ‘m toch nog aan de praat kan krijgen? Of anders een suggestie voor een nieuwe of tweedehands die het wel onder Osx 10.6 gewoon doet.
    Belangrijk voor mij:
    – A3 formaat is erg handig voor mij maar eventueel is A4 misschien ook nog wel te doen.
    – zwart/wit is genoeg. Kleur vind ik toch te duur om te printen.
    – schetsen en tekst pagina’s worden het meest geprint. Supersnel hoeft ie niet te zijn.
    – er zijn meerdere computers in huis, dus netwerkprinten of via wifi zou handig zijn.

Bijdrager
    fatboysmart

Dat is een oudje… destijds een geweldige printer. Heb er zelf 2 gehad.

De QMS 860 is gelijk aan de HP Laserjet 4MV welke volgens HP nog steeds wordt ondersteund in snow leopard. zie deze link

Misschien kun je proberen om het met de HP Laserjet 4MV driver aan de praat te krijgen?

Wat je ook nog kunt proberen is om het als ‘generic postscript’ printer aan te sturen, alleen zal papierformaat en lades instellen dan wat lastiger worden.

Succes!

Bijdrager
    fatboysmart

Hier nog een hele discussie over het aan de praat krijgen van een HP Laserjet 4MV. Misschien heb je er wat aan voor je QMS aangezien het vrijwel dezelfde printer is.

http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=11302291

Bijdrager
    mbaert

Bedankt voor de info. Zal ik morgen of vanavond eens proberen. Ik was al aan het kijken naar een 2e hands A3, een HP 9050dn, maar als ik de QMS nog terug aan de praat kan krijgen heeft dat mijn voorkeur natuurlijk.

Bijdrager
    MrBelloNLD

als je die oude QMS 860 nog kunt voorzien van een ip-adres (bijvoorbeeld met je oude Mac, en diens qms toepassing) dan kun je ook vanuit SnowLeo weer printen.

ook kun je mogelijkerwijs de 860 printer-queu op je oudere mac delen, zodat je nieuwe 10.6 mac print via je oude mac.

Suc6

Bijdrager
    fatboysmart

@mbaert: en is het nog gelukt?

Bijdrager
    mbaert

Wel, hij print, maar via een ouder macje. Via de nieuwe krijg ik hem niet aan de praat. Ook niet als HP Laserjet 4MV. Snow Leopard ziet gewoon geen verbinding met de QMS ondanks dat ie gewoon aangesloten staat in het netwerk. Ook een IP adres krijg ik er niet uit. Op dit moment zet ik dus mijn pdfs op de oude imac en print ik daarmee. Dat delen moet ik nog eens proberen in te stellen.

Bijdrager
    Thoomas

Dat delen gaat heel simpel. Je gaat naar Systeemvoorkeuren > Delen > Printerdeling. Deze zet je aan op de computer waar de printer op aangesloten is, en vervolgens ga je op de andere computer naar Systeemvoorkeuren > Afdrukken en Faxen > Druk je op het plusje > De printer selecteren > Voeg toe

Dan zou alles moeten werken.

EDIT: De Mac heeft overigens ook een ingebouwde helpfunctie. Als je naar de Finder gaat, het Help-menu selecteert, en daar “printer delen” invult, is het 4e resultaat “Uw printer delen met Mac OS X-gebruikers”. Daar wordt ongeveer hetzelfde uitgelegd als ik nu net zei.

Bijdrager
    mbaert

Dank je, ik ga dat vanochtend eens uitvoeren.

Bijdrager
    mbaert

Geweldig, dat scheelt een paar stappen. Bedankt Thoomas. Supertip

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.