6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    edreob

"zwevend venster in numbers"

Ik probeer te omschrijven wat ik wil:

heb een jaaroverzicht(uruenstaat) gemaakt: 1jan 2016 -31dec 2016 wat dus samen met wat lege rijen tussen de maanden een sheet oplevert van 392 rijen
    In de kolommen staan de namen van mijn mensen.

Het probleem zit hem erin dat als ik de maand mei ofzo aankom ik niet meer weet wie er in welke kolom staat.
    Ik zou graag willen dat de namen mee naar beneden scrollen en als een soort zwevend ding erboven hang zodat ik meteen een helder overzicht heb en ik zonder problemen de uren kan invullen. Ben nu al iedere maand een nieuw sheet aan het maken terwijl ik graag alles in 1 overzicht zou willen hebben.

Mijn dank is groot.
    groetjes,
    Maurice

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij wordt er naar dit concept gezocht en ik heb geen idee of dat in software al mogelijk is.

http://tympanus.net/Tutorials/StickyTableHeaders/

Bijdrager
    koen

Ja, dat dacht ik ook, en dat wordt beschreven in de link die ik gaf, onder “Koptekstrijen en -kolommen toevoegen, verwijderen of vastzetten”

Bijdrager
    edreob

de oplossing was easy:

ik heb de koprijen vastgezet en taadaaa: mn sheet scrolled als het ware onder de namen door.
    thnx voor de reacties

Maurice

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat wilde ik inderdaad ook voorstellen. Bij een erg brede tabel kun je ook de koptekstkolommen vastzetten voor wanneer je naar rechts wilt scrollen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.