4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tensen

Zwarte vlek in iMac scherm

Hallo, ik heb een probleem met het beeldscherm van mijn iMac 27″ (eind 2009).

Als ik ‘m ’s ochtends opstart is er niets aan de hand, maar naar verloop van tijd verschijnt er een zwarte vlek in mijn scherm.
    Het scherm lijkt ook iets warmer te worden dan normaal. Ik heb met de widget iStat gekeken of er een verhoogde temperatuur is, maar dat is niet het geval.
    Het probleem ligt volgens mij niet bij de glasplaat maar één dieper.

Op de foto is het de zwarte waas redelijk goed te zien, van iets linksboven naar het middel.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb natuurlijk geen garantie meer en ben bang voor hoge reparatiekosten !

Bijdrager
    Verdult

Hij lijkt over je HDD te lopen, heb je daar een al diagnostische test over gedaan?
    Het kan in ieder geval ook geen kwaad om een hardware test te doen.

Misschien een overbodige vraag, ik denk namelijk wel dat je het gezegd zou hebben als het zo was, maar is er ooit iets op gevallen/gemorst o.i.d.?

Bijdrager
    Renzsz

Mijn iMac van Late 2009 heeft exact hetzelfde, andere vorm van vlekken maar toch. Scherm is al een keer vervangen en daarna weer exact hetzelfde met het vervangende scherm.

Ik denk dat het keywoord voor jouw zoektocht: Mura spots is. Mocht je het weg willen hebben, dan zal je scherm vervangen moeten worden hoogstwaarschijnlijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ooit de glasplaat er zelf van afgehaald?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.