9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    cpdfonderzoeker

zwarte tekst opgebouwd cmyk?

hallo allemaal,

ik heb hier volgensmij een tijd geleden een document gelezen over teksten in ID CS die ongewenst gebruik maakte van een kleurenscheiding. Zwarte tekst (geplaatst over een rood gevuld vlak) werd dan opgebouwd uit CMYK? Erg irritant dus maar wat de oplossing ook alweer was? Ik weet dat het te verhelpen is door tekst in een andere laag te zetten maar kan het ook op een andere manier?

groeten

Bijdrager
    Sbojevets

Kan je niet je tekst selecteren en dan 100% zwart maken en de cmy op 0% zetten? Dan is ie ook honderd procent zwart en wordt het niet meegenomen in de CMY drukgangen (lijkt mij!?).

Bijdrager
    dada1958

FF in de gauwigheid met InDesign CS gekeken; ik heb een zwarte tekst geplaatst op een ondergrond van 100% M en 100% Y. Het zwart wordt keurig netjes uit één kleur opgebouwd, zwart dus. De kleuren M en Y worden zonder uitsparingen weergegeven. Om die uitsparingen te verkrijgen moet je het tekstblokje actief maken en in je transparancy palet ‘isolate blending’ aanvinken…
    Op scherm ziet dat er goed uit :innocent:
    Over overvul van het zwart en eventuele problemen met het uitdraaien zal ik het maar niet hebben;)

Bijdrager
    Brims
    ”cpdfonderzoeker”

hallo allemaal,

ik heb hier volgensmij een tijd geleden een document gelezen over teksten in ID CS die ongewenst gebruik maakte van een kleurenscheiding. Zwarte tekst (geplaatst over een rood gevuld vlak) werd dan opgebouwd uit CMYK? Erg irritant dus maar wat de oplossing ook alweer was? Ik weet dat het te verhelpen is door tekst in een andere laag te zetten maar kan het ook op een andere manier?

groeten

Kwam die tekst uit een word bestand?

Bijdrager
    defender90

In Indesign CS gebeurt er bij mijn weten niets ongewenst. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je je kleuren niet goed gebruikt of hebt aangemaakt (RGB bijvoorbeeld). Kijk ook je overprint, overvul en transparantie instellingen goed na.

Bijdrager
    cpdfonderzoeker

hi, als ik kijk naar in mn kleurenstalen dan zegt hij wel 100% zwart, maar ik ben er volgensmij al achter wat het is
    er hing een kleurenprofiel aan CRB ….. (wanneer ik de pdf ging maken)
    Wanneer ik nu de kleurenscheiding bekijk in de pdf is het wel 100% zwart.
    Hoe betrouwbaar is die kleurenscheiding preview van ID CS eigenlijk…. want hij laat mn tekst gewoon in cyaan zien wanneer ik Zwart uitschakel?

thx 4 de snelle reacties iig!

Bijdrager
    dada1958
    ”cpdfonderzoeker”

hi, als ik kijk naar in mn kleurenstalen dan zegt hij wel 100% zwart, maar ik ben er volgensmij al achter wat het is
    er hing een kleurenprofiel aan CRB ….. (wanneer ik de pdf ging maken)
    Wanneer ik nu de kleurenscheiding bekijk in de pdf is het wel 100% zwart.
    Hoe betrouwbaar is die kleurenscheiding preview van ID CS eigenlijk…. want hij laat mn tekst gewoon in cyaan zien wanneer ik Zwart uitschakel?

thx 4 de snelle reacties iig!

Je moet nog even sleutelen als ik dit zo eens lees want bij mij staat de tekst er alleen in de zwarte preview…

Bijdrager
    Brims

wanneer je teksten uit word imorteerd heb je vaak kans dat zwart uit 4 kleuren bestaat.
    ff vervangen met zwart uit Indesign.

Bijdrager
    dada1958
    ”Lytstomke”

wanneer je teksten uit word imorteerd heb je vaak kans dat zwart uit 4 kleuren bestaat.
    ff vervangen met zwart uit Indesign.

MS houdt niet van half werk en zo ben je lekker bezig :P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.