3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Zwarte ondergrond (PNG) transparant zetten in iMovie. Hoe?

Ik werk in iMovie 10

Ik moet voor een project een gekleurde rechthoek plaatsen met daarin een naam.
    Voorwaarde, moet in een speciale kleur en eigen font.

Vermits dit in iMovie niet zo onmiddelijk in te stellen is, heb de rechthoek met tekst in Photoshop gemaakt, zelfde afmetingen als in iMovie (1680 x 1050 px / 72 dpi)
    Bestand bewaard met transparante achtergrond als PNG.

Als ik de PNG importeer in iMovie en het in de tijdlijn plaats boven de film, dan krijg ik enkel de PNG met ZWARTE ondergrond.

Hoe deze transparant zetten ???

Alvast bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night

1) zorg ervoor dat de PNG exact de maat van de movie is; bv 1920×1080 pixels voor full HD of 1140×990 pixels voor een 720p video (afhankelijk van je filmmateriaal).
    2) pas geen effecten en geen cropping toe op de PNG.
    3) Sleep de PNG in iMovie en plaats de PNG m.b.v. de picture-in-picture functie (zorg ervoor dat “allow blacks” NIET aangevinkt staat).
    4) zorg voor een 24-bit PNG (PNG-8 in de Photoshop ‘Save for web’ export; 8 bits per kleurkanaal = 24-bit).

Als hier niet aan voldaan wordt krijg je onherroepelijk een zwarte achtergrond.

Dit vond ik ook nog:

Better, yet…

Go into iMovie/Preferences and make sure there is a checkmark by SHOW ADVANCED TOOLS.

The drag your png into the clip again. You should get additional options beyond replace,insert,cancel. One of the options is green screen.

Bijdrager
    MDF

Bedankt Night

Het werkt !!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.