6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Henque

Zwarte kernel, ook met diskwarrior

Een collega (programmeur op pc) heeft zitten donderjagen in X11 (een terminal/linux-achtig programma) maar ik kan niet controleren wat hij heeft gedaan omdat ik daar geen verstand van heb, maar hij zegt dat hij niets bijzonders heeft gedaan en misschien is dat ook wel zo.

Een paar dagen later sprong m’n kernel op zwart met codes, maar op dat moment had ik veel programma’s open staan en heeft’ie misschien teveel moeten rekenen.

Hierna ben ik opgestart van de diskwarriorcd, diskwarrior gedraaid en als die bijna klaar is, springt m’n kernel ook op zwart met allerlei codes en is er geen beweging meer in te krijgen.

Geforceerd uitgezet en weer opgestart, krijg alweer het grijze scherm, dus andere schijf kiezen met: del+opt+command+shift
    Dit is me 2X gebeurt, maar als ik weer in m’n vertrouwde systeem zit, draaid’ie prima.

Repareren met diskwarrior lukt dus niet, heeft iemand wijze raad.

ps de Diskwarrior-cd is een backup-cd, dus zelf gebrand

Moderator, als je vindt dat deze topic in “TERMINAL” thuis hoort, verplaats’m dan maar

Bedankt

Bijdrager
    WebJ

Heb je al opgestart PRAM opnieuw ingesteld
    [opstarten met ? + Option + P + R]

Heb je al opgestart zonder opstartbestanden te openen
    [Shift-toets]

Zodra een van die twee manieren lukt moet je eens in de systeemmap kijken naar opstartbestanden, of in de gebruikersmap.

Bijdrager
    Henque
    ”WebJ”

Heb je al opgestart PRAM opnieuw ingesteld
    [opstarten met ? + Option + P + R]

Heb je al opgestart zonder opstartbestanden te openen
    [Shift-toets]

Zodra een van die twee manieren lukt moet je eens in de systeemmap kijken naar opstartbestanden, of in de gebruikersmap.

Ja, PRAM meerder keren gereset.
    Systeemmap lijkt mij dat ik daar niet hoeft te kijken omdat dat voor 9 is.

Op m’n normale systeem (10.2.8) is dit de laatste tijd niet meer voorgekomen. (verholpen?…weet ik niet)
    Maar als ik van cd opstart, draait’ie op het systeem van de cd en daar krijg ik ook dat verschijnsel nog steeds na werk van diskwarrior

bedankt voor je reactie

Bijdrager
    rvanheukelum

Zolang deze zogenaamde ‘programmeur’ (die zijn verantwoordelijkheden klaarblijkelijk niet kent; anders had hij wel geprobeert zijn gelijk aan te tonen OF in elk geval op zijn minst aangegeven wat hij dan wel gedaan zou hebben) niet op de hoogte was van het beheerderswachtwoord, heeft hij in principe alleen schade aan kunnen richten tot het niveau ‘Gebruiker’. Had hij daarentegen wel degelijk toegang tot het wachtwoord van de beheerder, kan de schade inderdaad tot op systeemniveau plaatsvinden. Maar wie geeft nou het beheerderswachtwoord uit handen.

Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken (met Administrator bevoegdheden), om vervolgens hieronder in te loggen.

Bijdrager
    Henque
    ”R_van_Heukelum”

Maar wie geeft nou het beheerderswachtwoord uit handen..

Stomme Ik.
    Maar als persoon vertrouw ik’m wel

Bijdrager
    michelvdb

Open Firmware herstellen:
    Opstarten met Command+Option+O+F ingedrukt
    wacht tot je een wit consolevenster krijgt
    typ de volgende groene tekst
    reset-nvram
    geef Enter
    set-defaults
    geef Enter
    reset-all
    geef Enter

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.