25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Ansems

Zwarte iPhone 5 kleur eraf krijgen.

hoi,

ik vroeg me af of je de zwarte kleur van de unibody kunt halen door zandstralen ofzo omdat er zoveel klachten zijn dat hij heel snel krast en dat dan de verf eraf gaat. en zilver lijkt me wel mooi

Bijdrager
    Xander R

De kleur zit ín het metaal en de iPhone is dus niet geverfd. Je hoeft je dus niet druk te maken dat de iPhone zijn zwarte kleur op den duur verliest.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat er na zandstralen niet zoveel van je iPhone meer over is.:lol:

Een heel fijn schuurpapiertje is dan nog een beter idee.

Bijdrager
    CorMac

Ik denk dat het aluminium geanodiseerd is en het zwart zal er niet helemaal afgaan door normaal gebruik. Wel staan er krasjes in die je ziet doordat de anodisatielaag weg is. Gisteren in de Apple store trouwens al gezien dat de randen van de schuine kant op sommige plaatsen “zilver” waren doordat het zwart eraf was. Het is dus maar een kwestie van tijd voordat je de gebruikers sporen gaat zien. Ik heb de witte en ga dat probleem dus niet hebben of je zult het amper zien.

Bijdrager
    Chorro
    CorMac op 22 september 2012

Ik heb de witte en ga dat probleem dus niet hebben of je zult het amper zien.

Dat is 1 van de redenen dat ik ook een witte heb besteld, naast het feit dat ik langzaam aan de witte 4(s) ook mooier begon te vinden dan de zwarte.

Maar inderdaad: Beschadigingen zul je denk ik wel bij gebruik kunnen zien bij de zwarte.

Via iFixit

Bijdrager
    superduc

Gewoon de plekjes even aanstippen met een zwarte marker , zie je er waarschijnlijk niks meer van

Bijdrager
    Dave123

Op iFixit (youtube) staat er filmpje dat de aluminium achterkant, niet zo robuust is als het lijkt, met dezelfde test kwam het glas van 4S er beter uit!

Bijdrager
    bjorngra
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    KarelWillem op 22 september 2012

Ik denk dat er na zandstralen niet zoveel van je iPhone meer over is.:lol:

Een heel fijn schuurpapiertje is dan nog een beter idee.
    Ik dacht dat ik alles al gelezen had, maar dit slaat alles:
    Eerst een weekje bivakken om de eerste te zijn en dan dit soort verkrachtingen. Koop dan een Samsung zeg!

Bijdrager
    CorMac

Ik heb de video eens bekeken van Ifixit en dat ziet er niet leuk uit. Ok, zo gaat een normale mens niet om met zijn telefoon, maar door een keertje je telefoon in je verkeerde broekzak te steken (waar je sleutels zitten) dan heb je wel een probleem als je geen bescherming gebruikt.
    Bij Apple moeten ze die telefoon toch ook getest hebben en dit gemerkt hebben lijkt mij… Waarom dan toch doorgaan met die materiaalkeuze vraag ik mij dan af.

Bijdrager
    Domtoren

als je geen bescherming gebruikt

krijg je veel ernstiger problemen dan een krasje hier of daar…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

:lol:

Bijdrager
    Jens_Lyssens

Bij geanodiseerd metaal kan je het best de kleur eraf krijgen met een zuur (bijv. WC-ontstopper).

Maar dat lijkt me nogal riskant op een iPhone.:D

Bijdrager
    KarelWillem
    CorMac op 22 september 2012

Ik heb de video eens bekeken van Ifixit en dat ziet er niet leuk uit….

Ik heb hem ook eens bekeken. En toen nog een keer.
    En ik vond het er juist heeeeeel leuk uitzien.

Oh wacht, je bedoeld de beschadigingen op de iPhone…:wink:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

’t Is maar net waar je naar kijkt.;)

Bijdrager
    pimoomen

Een beetje offtopic, maar die vrouw voedt dr kind wel agressief op zeg:p

Bijdrager
    CorMac

Ja ik had het idd over de krassen:lol: Die vrouw is mijn type niet…:)

Idd Pimmie:) Volgende keer ligt er weer zo’n leuke iPhone op tafel die van mevrouw of meneer privé is en dan denkt dat kindje “smash it”:evil:

Bijdrager
    macboy

Dat heet gebruik sporen (krassen) dat kan je niet tegen houden!

Bijdrager
    bjorngra

Wat denken jullie dat als de iPhone 100% krasvast was, dan werden er nog maar weinig bschermhoesjes verkocht. Dus minder inkomsten voor Apple.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorlopig heeft Apple nog niet één hoesje of bumper voor 5 in de winkel, dus dat zal wel meevallen.

JeroenJK op 22 september 2012

’t Is maar net waar je naar kijkt.;)

Nou… daarnaar dus.
    Blond en lichtjes nerdy. Wat wil je nog meer.:lol:

Bijdrager
    computer space

Toch vond ik ze een paar maanden geleden met beugel schattiger. Lekker geeky.

Bijdrager
    computer space

Die schuine rand is wel dubieus. Anodiseren geeft een soort matte korrelige structuur, en in Ive’s introductiefilpje zie je ze een soort polish doen van de rand dat ie gaat glimmen. Om het vervolgens zwart glimmend te krijgen, is verf de enige optie. Dat is toch wel jammer. Wit met zilver lijkt me natuurlijker.

Bijdrager
    jesper211232

sorry

Bijdrager
    CorMac

@computer space: Anodiseren geeft een korrelige structuur…? Nog nooit gezien hoor. Op het werk hebben we ook aluminium dat geanodiseerd is en dat is mooi glad. De sleutel van het huis is blauw geanodiseerd en ook glad van structuur.

En in dat filmpje (als we het over hetzelfde hebben) dan word het niet gepolijst maar gefreesd met een diamantfrees volgens mij.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Gewone frees:

Diamantfrees:

Dus inderdaad:

En in dat filmpje (als we het over hetzelfde hebben) dan word het niet gepolijst maar gefreesd met een diamantfrees volgens mij.

[size=2]Bron.[/size]

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.