6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Maximvh

Zwarte horizontale streep over scherm iMac

Hallo,

Sinds eergisteren heb ik de hele tijd een zwarte horizontale streep over mijn iMac scherm. Deze streep knippert de hele tijd, soms wordt hij dus minder zichtbaar en soms is hij heel goed waar te nemen.
    Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit probleem kan verhelpen?
    Hieronder staat een foto van hoe het er soms uit ziet.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Zakske
    Maximvh op 20 oktober 2015

Sinds eergisteren heb ik de hele tijd een zwarte horizontale streep over mijn iMac scherm. Deze streep knippert de hele tijd, soms wordt hij dus minder zichtbaar en soms is hij heel goed waar te nemen.

Als de streep verandert is het waarschijnlijk de videokaart van je iMac, en vermits in een iMac alles aan elkaar vastzit betekent dat meestal een nieuw moederbord. Die dingen zijn zo duur dat je vaak beter direct een nieuwe iMac kunt kopen. Sorry!

Bijdrager
    fixar

Als de streep zich altijd op de zelfde plek manifesteert en dus niet over het beeld heen en weer springt kan het ook zijn dat er een defect is in het raster van je beeldscherm waarmee het beeld wordt opgebouwd.

Bijdrager
    Maximvh

Alvast bedankt voor de antwoorden! Het is ook vrijwel direct gebeurd nadat ik m’n iMac heb geüpdated, zou het eventueel hier aan kunnen liggen en dat ik gewoon op een volgende update moet wachten? Zou me een pak goedkoper uitkomen..

Bijdrager
    Zakske

@maximvh

Is de streep altijd aanwezig, en zit hij steeds op dezelfde plaats? Dan kan het inderdaad ook een andere oorzaak hebben.

Het hoeft niet persé een drama te zijn; ik heb het op een oude iMac, omdat de driver voor de videokaart buggy is en Apple te lui is om het probleem te fixen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    Maximvh

De streep is zo goed als altijd aanwezig én op dezelfde plaats. Enkel de intensiteit van de streep varieert.
    Bedankt voor je snelle antwoorden!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.