10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmaniak

Zwarte handtekeningen wit maken met Adobe Illustrator

Ik heb een aantal handtekeningen ingescand. Deze zijn met zwarte pen op witpapier getekend. Nu zou ik graag deze handtekeningen op een bruine achtergrond willen, echter zijn deze dan niet goed zichtbaar.

Is het mogelijk om deze handtekeningen die nu in het zwart zijn weergegeven, de witte kleur mee te geven, zodat deze goed zichtbaar zijn op bruin.

Is dit mogelijk in Adobe illustrator CS3 for Mac? Ik ben u allen enorm dankbaar!

Bijdrager
    moller
    Bijdrager
    sally

Je kunt illustrator ook vergeten..
    In de meeste beeldbewerkers kun je zwart op wit omkeren naar wit op zwart, met blendmode screen is dat wit op je bruine achtergrond.

Bijdrager
    Macmaniak

Bedankt voor je reactie. Ik heb live trace al geprobeerd, maar zonder succes. Het overtrekken gebeurt, ongeacht de instelling, grof en is lelijk.

Zijn er andere opties?

Bijdrager
    Pivni Pes

Wij hebben vorige week T-shirts gedrukt voor een bepaalde voetbal club met
    de handtekeningen van de spelers op de voorzijde.
    Deze heb ik ingescand en met “Actief overtrekken” functie gevectoriseerd.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”Macmaniak”

Bedankt voor je reactie. Ik heb live trace al geprobeerd, maar zonder succes. Het overtrekken gebeurt, ongeacht de instelling, grof en is lelijk.

Zijn er andere opties?

Probeer eens met een hogere resolutie te scannen.

Bijdrager
    Pokerface

Handtekening opslaan als bitmap
    Bitmap in Illustrator plaatsen
    Vulkleur wit maken.
    Klaar

Omslachtigere manier:
    In photoshop nieuwe laag onder handtekening laag aanmaken en de bruine kleur van je product geven.
    Inhoud van Handtekening laag een witte vulkleur geven door de achtergrond ervan eerst te verwijderen en daarna met Apple op de laag klikken, zodat je al het beeld selecteert.

Bijdrager
    Macmaniak

Nu ben ik wel heel ge├»nteresseerd naar de zgn. ‘blendmode’? Waar tref ik deze aan?

Bijdrager
    sally

Als je iets wit op zwart op een laag hebt in bijvoorbeeld Photoshop, heb je de mogelijk om verschillende opties te kiezen hoe die laag mengt met wat er onder ligt. (die bruine achtergrond in jouw geval)
    Als je screen gebruikt, verdwijnt het zwart vanzelf; dus hoef je de handtekeningen niet vrijstaand te maken.

Bijdrager
    Macmaniak

hartelijk dank, voldoende oplossingen om het gewenste resultaat te bereiken.
    Werkelijk bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.