10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    late night freak

Zwarte balken bij ipod export (elgato eyetv hybrid)

Ik heb ook een eyetv hybrid aangeschaft, aangesloten en in principe werkt het perfect, er is alleen één ding waar ik niet metéén uitkom.

Als ik nu een opname van bv ned 3 (16:9) exporteer voor ipod via de knop bovenin dan krijg ik boven en onder een zwarte balk om het 4:3 formaat op te vullen.

In het originele bestand die ik open in de eyetv applicatie is wel gewoon 16:9 formaat.

Hoe kan ik zorgen dat die zwarte balken niet verschijnen in ge-exporteerde bestanden?

Bijdrager
    MJG

Opzich is dit natuurlijk heel begrijpelijk, want je iPod heeft ook een 4:3 formaat. En dus past EyeTV het aan. Als het voor op je iPod is, maakt het helemaal niets uit of het 4:3 of 16:9 is, de weergave blijft hetzelfde. Tenzij je natuurlijk de breedbeeldfunctie uitzet op je iPod.

Ik denk dat het een kwestie is van even zoeken in de instellingen van EyeTV.
    Succes!

Bijdrager
    late night freak

thanks.. maar het probleem is dus dat ik het ook op m’n mac bekijk…. met een breedbeeld scherm… oftewel, door die balken bovenin en onderin denkt ie idd dat het 4:3 is… dus dat word bij het fullscreen afspelen opgelost door weer twee balken aan de zijkant te zetten waardoor ik dus een breedbeeld filmpje zie met daaromheen een grote zwarte rand…

Ik heb al contact opgenomen met elgato, maar nog geen reactie (op zich logisch, het was zondag, nu nog nacht daar…)

Heeft iemand anders toevallig al eerder met dit bijltje gehakt?

Moderator
    unSOUND

Het is toch ook niet meer dan logisch dat als je de exporteer optie “voor iPod” kiest, hij hem zodanig maakt dat het op een iPod goed speelt ? Als je het ook op je Mac wilt kijken, moet je een andere instelling kiezen… Je kunt het zo exporteren dat het direct goed speelt in iTunes en op je iPod, je moet dan alleen de instellingen op je iPod misschien aanpassen dat hij breedbeeld niet oprekt, maar met balken weergeeft…

Bijdrager
    late night freak

Als ik met die H.264 stick (ook van elgato) een film van avi omzet naar ipod high kwaliteit dan krijg ik ook niet van die gekke balken, en die films speelt de ipod ook perfect af.

Het lijkt mij absurd dat je niet kan exporteren zonder die balken, maar ik begrijp dat er niemand is die ook zo’n elgato ding heeft en hetzelfde is tegen gekomen?

Bijdrager
    late night freak

net de update gedownload van eyetv (2.5) zit ook export voor iphone/ipod touch in, wat een breedbeeld apparaat is… toch is het beeld hier ook 4:3

Moderator
    unSOUND

Maar je blijft dus ook gewoon de iPod instelling gebruiken, je moet dan niet gaan klagen dat er niks veranderd… We hebben al gezegd dat de instelling “iPod” ook echt bedoeld is voor een iPod. Als je het ook op je Mac wilt spelen moet je een andere instelling gebruiken, dus niet eentje die specifiek voor de iPod is.

Bijdrager
    late night freak

ik begon inderdaad met de ipod instelling, inmiddels heb ik alle standaard instellingen wel geprobeerd zonder succes. Ik heb ook instellingen aan proberen te passen, bv 640 x 360 van te maken.. dan krijg ik zowel boven en onder als rechts en links balken..

..maar goed, Unsound, ik geloof dat wij er niet uit komen…

Is er iemand elgato’s eyetv 2 gebruikt en dit ook tegenkomt?

Moderator
    unSOUND
    ”late

..maar goed, Unsound, ik geloof dat wij er niet uit komen…

…en dat allemaal omdat je niet (wilt) luisteren… Je moest dus ook geen standaard instellingen gebruiken, maar dat had ik al een paar keer gezegd. Dat je het dan toch doet en daarna zegt dat dat niet werkt is dan ook niet mijn schuld, of wel soms ?

Je kunt bij de EyeTV tijdens het kijken al aangeven welke verhoudingen het beeld moet hebben. Dit doe je door de film in je “EyeTV programs” te dubbelklikken, en dan terwijl de film speelt de juiste aspect ratio aan te geven. Zet je die voor het exporteren al op breedbeeld, zal EyeTV überhaupt geen balken maken.

Voor je reeds geëxporteerde films is er de optie om de balken achteraf weg te halen met QuickTime Pro, ffmpegX, mpegstreamclip of VisualHub.

Ik heb er geen enkel probleem mee om iemand te helpen, maar dan moet die persoon vervolgens wel luisteren naar de uitleg, dat zul je toch wel met me eens zijn neem ik aan…

Bijdrager
    late night freak
    ”unSOUND”

Je kunt bij de EyeTV tijdens het kijken al aangeven welke verhoudingen het beeld moet hebben. Dit doe je door de film in je “EyeTV programs” te dubbelklikken, en dan terwijl de film speelt de juiste aspect ratio aan te geven. Zet je die voor het exporteren al op breedbeeld, zal EyeTV überhaupt geen balken maken

Thanks.. hier was ik dus al de hele tijd naar op zoek… op deze manier worden er helemaal geen balken aangemaakt en kan ik rustig op de ipod exportfunctie klikken en ziet het er zowel op m’n mac met breedbeeld scherm als de ipod er prima uit…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.