26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Zwarte balk Google verdwenen?

Gegevens: iMac OS X 10.6.8 en alle webbrowsers up-to-date
    Sinds een paar dagen valt het me op dat de webbrowsers op de startpagina van Google, niet meer de gebruikelijke zwarte balk laten zien, maar daarvoor in de plaats een “blanco” balk. Klopt dat? En zo ja, is er een mogelijkheid die zwarte balk weer terug te halen?
    Alvast mijn dank!

Zoals de balk was:

Zoals hij nu is:

Bijdrager
    Ostinato

Is ook op Windows het geval. Wij verwijzen u vriendelijk door naar Google.

Bijdrager
    GrannySmith

Google heeft de hebbelijke gewoonte zo ongeveer elk kwartaal de homepage om te gooien. De laatste verbetering vind ik erg aangenaam. De zwarte balk vond ik (en heel veel mensen in veel fora) spuuglelijk. In de nieuwe opzet kies je voor al die keuzes in die zwarte balk het icoon links naast het klokje.

En nu is de homepage weer mooi egaal wit. Veel rustiger layout.

Bijdrager
    sedikit

Ok, dan weet ik het. Er is toch één nadeel: als je iets zocht, dan kon je daarna gemakkelijk in één keer omschakelen naar “afbeeldingen”. De originele zoektekst bleef staan. Doe je het nu, schakel je over naar “afbeeldingen” dan moet je de tekst nòg een keer invullen. En sorry, dat vind ik geen verbetering….

Bijdrager
    bartvdv

Dat ze de info nu rechtsboven hebben gezet betekent nog meer last van RSI.

Bijdrager
    Shmoo

Voeg een eigen CSS bestandje toe en je hebt je ‘zwarte’ balk weer terug.

Bijdrager
    sedikit

@Shmoo.
    Je praat “in raadselen”. Ik zou niet weten hoe je zoiets doet. Is dat svp gemakkelijk uit te leggen hier? Zo ja: mijn grote dank!!

Bijdrager
    1984
    sedikit op 04 oktober 2013

Er is toch één nadeel: als je iets zocht, dan kon je daarna gemakkelijk in één keer omschakelen naar “afbeeldingen”. De originele zoektekst bleef staan. Doe je het nu, schakel je over naar “afbeeldingen” dan moet je de tekst nòg een keer invullen. En sorry, dat vind ik geen verbetering….

Vreemd bij mij is dat geen probleem , voorheen als ik naar nieuws wou gaan moest ik de zoekterm opnieuw invoeren, dat hoeft nu ook niet meer , dus persoonlijk vind ik het een vooruitgang

Bijdrager
    sedikit

@1984,
    Je hebt gelijk!

Bijdrager
    Shmoo

Voeg dit bestandje toe aan Safari en je hebt weer een zwarte balk en alles aan de linkerkant uitgelijnd.

( Safari > CMD + Komma > Advanced tab > Opmaaksjabloon )

https://dl.dropboxusercontent.com/u/75896077/online/google.css

Bijdrager
    sedikit

@Shmoo, Bedankt! (maar kan ik die actie ook weer herroepen?…..)

Bijdrager
    Blue helmet

Waar plaats je dat CSS bestandje?

Bijdrager
    sedikit

Als je googlet op “how to get the google black bar back” dan ontdek je dat er velen zijn die de zwarte balk ook terug willen. Er zijn zelfs een paar oplossingen, maar die zijn mij te ingewikkeld.

Bijdrager
    Targaryen

Het gekke is, Sedikit, dat wanneer je in de instellingen rommelt bij je profiel, de zwarte balk als bij wonder terug verschijnt.

Bijdrager
    sedikit

@Targaryen,
    Ik heb ook al zitten rommelen bij de instellingen van mijn profiel, maar dat had geen resultaat. Ik neem aan dat je na het rommelen niet meer weet wàt je precies hebt gedaan (dat is het kenmerk van rommelen…..:smile: )

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb zitten zoeken naar vinkjes die buiten mijn wil om toch aangevinkt werden.

Bijdrager
    sedikit

Gevonden!:
    Instellingen(re-onder)/Zoekinstellingen/Geavanceerd zoeken/Geavanceerd
    Daarna deze pagina als startpagina gebruiken(bladwijzer)

Bijdrager
    1984

En heb je nu een zwarte zoekbalk.??? bij is hij het zelfde gebleven als bovenstaand.?

Maar…..ik opende YouTube omdat deze niet meer bij de zoekfunctie zit,(maar bij “meer”) bij elk filmpje zat geen geluid, op het kruisje klikken hielp niet, alle browsers het zelfde .
    Keek toen op mijn laptop daar had ik wel geluid, daarna weer op de iMac, klikken hielp niet, uit eindelijk het volume gesleept naar wat harder en toen functioneerde het weer en ook er gewoon op klikken werkte weer , vreemd.?

Bijdrager
    Shmoo

@1984

Probeer eens in Safari zodra je de pagina van de video bent > Ontwikkel > Gebruikersagent > Safari 6.0.5 te kiezen ipv standaard.
    Zodra je dit doet zal de pagina auto. herladen en bij mij werkt het geluid dan ineens weer.

Heel gek maar sinds een week ofzo heb ik hier last van bij meerdere sites met filmpjes erop. Filmpjes worden niet meer auto. afgespeeld en als er al geluid is dan is de volume standaard veel te laag maar zodra ik deze bovenstaande actie doe werkt alles weer als vanouds.

Bijdrager
    sedikit

@1984,
    Ik heb inderdaad nu de Google met zwarte balk. En die werkt weer als vanouds. En in die balk zit (weer) gewoon ook YouTube(zie rode pijl), en die doet het gewoon, mèt geluid:

Bijdrager
    1984

@Shmoo het werkte bij mij weer nadat ik het volume hoger had gesleept, vreemd dat op Safari Firefox Crome het zelfde probleem had (dempen opheffen functioneerde niet meer ) ik zet wel meer het volume uit als er een ander filmpje op de zelfde site speelt

@sedikit
    zoek eens naar “Jake Weidmann” en ga dan naar video (YouTube) ik krijg via video’s ook Vimeo en meer, krijg jij alleen YouTube..?
    Indien je alleen YouTibe filmpjes krijgt is de nieuwe optie een betere.

Ik denk dat jij het werk van die “Jake Weidmann” wel zal waarderen ?

Bijdrager
    sedikit

@1984
    Als ik op de Google-pagina(Firefox), mèt zwarte balk en zònder zwarte balk in het zoekvenster zet Jake Weidmann/Video, krijg ik in beide vensters hetzelfde te zien, ook zoals bij jou:

Ik zit in een heel andere hoek dan Jake Weidmann, maar ik respecteer hem wel. Hij is meer graficus, meer grafisch, lettertekenaar. Helaas is dat laatste een uitstervend “beroep” (aanhalingstekens zijn zeer positief bedoeld).

Bijdrager
    Shmoo

@1984

Ik heb dus op dit moment hetzelfde probleem, als ik op YouTube een filmpje bekijk dan staat het volume van het filmpje standaard op nul.
    Als ik hem dan omhoog sleep doet het geluid het weer maar sluit ik Safari af en bekijk ik het filmpje dan nogmaals in een nieuw Safari venster dan staat het volume weer terug op nul.

Zou dit komen omdat ik niet ben ingelogd bij Google ?
    Zouden ze dit nu serieus doen bij Google om mensen te laten inloggen of een GoogleID aan te maken ?

Bijdrager
    sedikit

@1984,
    Omdat na een jaar nog steeds de e-mail melding van een PB nog steeds niet werkt(……) doe ik het zo: ik heb je een pB gestuurd.

Bijdrager
    1984
    Shmoo op 05 oktober 2013

Zou dit komen omdat ik niet ben ingelogd bij Google ?
    Zouden ze dit nu serieus doen bij Google om mensen te laten inloggen of een GoogleID aan te maken ?

Je zou het haast wel gaan geloven @Shmoo, echter voorheen moest je alleen een account hebben voor bepaalde filmpjes (18+ ?)
    Momenteel heb ik geen problemen met het afspelen van YouTube, maar het is overduidelijk dat ‘Big Brother is watching you’

Zelfs mijn CI+ module van Ziggo in mijn tv is constant aan het controleren of ik wel de zenders bekijk waar ik voor betaal.

Bijdrager
    Blue helmet

Als ik inderdaad in Safari > Ontwikkel > Gebruikersagent > Safari 6.0.5 te kiezen ipv standaard instel, dan heb ik de zwart balk in Google terug. Doe ik hetzelfde op het account van mijn vrouw dan werkt deze ” truc’ niet?? Alle Safari instellingen zijn gelijk op beide accounts.

Suggesties, graag!

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.