8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Zwart-Wit beeld bij gekopierd DVD’tje?

Ik heb een gekopierd DVDtje en als ik die boven in mijn DVD speler stop wordt het beeld zwart/wit. Ook als ik de DVD eruit haal blijft het logo van de pioneer die ik heb zwart/wit. Pas als ik een gewone DVD erin stop wordt alles weer kleur. In mijn mac kan ik hem wel gewoon in kleur bekijken en ook op de DVD speler beneden is ie gewoon in kleur.

Wat is er mis met mijn DVD speler boven? Het is een redelijk nieuwe speler en hij kan ook mp3 CD’s en SVCD’s afspelen. Een gewone gekpierde DVD zou toch ook moeten kunnen?? Wat moet ik doen om de DVD in kleur te laten spelen?

Dennis

Bijdrager
    Vincent

Waarschijnlijk DVDtje gebrand in het NTSC systeem(Amerikaanse uitzend resolutie) i.p.v. het PAL systeem (veel Europese landen +daarbuiten).

Bijdrager
    Stof

Inderdaad zal het probleem te maken hebben met NTSC. Ik heb het zelfde probleem op mijn Pioneer DVD set met NTSC video-cd’s, maar ook met originele regio 2 DVD’s uit Japan (daar hebben ze ook NTSC). Als je een PAL DVD in je speler stopt wordt het logo ook weer in kleur.

Bijdrager
    dennis

Ja het is een amerikaans DVD’tje geloof ik. Mijn DVD is region code vrij dus zou toch gewoon in kleur moeten kunnen afspelen??
    Moet ik iets aan de settings veranderen??

Dennis

Bijdrager
    Vincent

Waarschijnlijk kan jou DVD speler wel Regio 2 uitzenden, dus NTSC uitzenden, maar je TV niet:wink:

Bijdrager
    dennis

:lol: ik heb het gevonden :lol: dankzij jullie!! :lol:
    Als je een DVD er instopt leest de DVD af of het PAL of NTSC is.
    Bij die DVD ging er waarschijnlijk iets fout, dat kan soms gebeuren.
    Dan moet je zelf de DVD omzetten van PAL naar NTSC.
    Ik moest de DVD speler uitzetten dan de fast forward knop ingedrukt houden en dan de DVD speler weer aanzetten.
    Dat ik daar niet eerder op was gekomen zeg :wink:

tnx 4 de hulp! Dennis

Bijdrager
    Stof
    ”dennis”

Ik moest de DVD speler uitzetten dan de fast forward knop ingedrukt houden en dan de DVD speler weer aanzetten.

Waar heb je die tip vandaan?

Bijdrager
    dennis

Van de handleiding van de DVD speler zelf.
    Staan soms leuke tips in :wink:

Dennis

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.