13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Zwart wit afdrukken, hoe?

Hallo,

Hoe kan ik zwart wit afdrukken?
    Kan nergens de opties vinden….niet in het document (nu in dit geval pages) en ook niet in de instellingen bij systeemvoorkeuren.
    Weet iemand hoe ik zwart wit kan drukken? ik heb een canon MG6250 printer!

Bijdrager
    Yggdrasil

Dit kun je doen in de afdrukinstellingen van het programma. Je drukt op [cmd] + [P] en dan verschijnt onderstaand menuutje.

Daar kies je bij ‘Instellingen’ voor de gewenste optie. Ikzelf kies meestal voor de ‘snelle’ optie om inkt te besparen.

Bijdrager
    Basket Case

Als de software waarvanuit je wilt printen die mogelijkheid niet biedt (geen idee of Pages dat doet) dan ben je overgeleverd aan de opties van je printer driver.

Bij mijn Canon zie ik deze optie:

Gewoon even de opties van de printer driver doorspitten dus.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Basket Case: Het screenshot in mijn vorige reactie komt uit Pages, dat werkt gewoon goed. Hetzelfde geldt voor Office Word en Voorvertoning. Als je bij elk van deze programma’s de toetsencombinatie gebruikt die ik in mijn vorige reactie heb gegeven kun je normaal vanuit elke printer toegang krijgen tot je afdrukinstellingen.

Bijdrager
    Basket Case

We zeggen hetzelfde. Jouw screenshot laat ook de instellingen zien van jouw printerdriver, in dit geval vanuit Pages. Maar in elk ander programma zal je dezelfde opties hebben.

Iemand met een andere printer zal daar dus wat anders te zien krijgen (zoals je in mijn screenshot kan zien, een CMD+p in Safari). Aangezien ik ook een Canon heb is de kans groter dat OP vergelijkbare opties te zien krijgt. Maar het kan net zo goed zijn dat de driver voor zijn nieuwere printer weer compleet anders eruit ziet.

Bijdrager
    computer space

Je kunt ook eerst printen naar PDF, en dan bij PDF opties greyscale kiezen. Gooi de PDF vervolgens naar willekeurig welke printer, en hij print zw.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Basket Case: Op die manier… Het enige verschil dat ik voorlopig zie is dat jouw programma in ’t Engels staat. Als je dan kijkt onder ‘Presets’ ga je normaal gezien hetzelfde zien staan. Afijn, geen kwaad woord hoor! Het lijkt inderdaad allemaal op elkaar.:smile:

Bijdrager
    1984

Het zal wel per printer verschillen

Bijdrager
    Yggdrasil

Hmm, blijkbaar dus. Je gebruikt ook OS X 10.8?

Bijdrager
    1984

Nee, 10.6.8

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan i.d.d per printer verschillen.

Bij mij ziet het er ongeveer zo uit:

Bijdrager
    Ricardo95

bedankt voor de screens en antwoorden, in de software zitten die opties er bij mij niet in! kan ze niet vinden, zal eens in mijn printer programma kijken!

Ik gebruik de meest recente versie van OSX Mountain Lion

Bijdrager
    1984
    Ricardo95 op 01 oktober 2012

zitten die opties er bij mij niet in! kan ze niet vinden, zal eens in mijn printer programma kijken!

je moet het inderdaad wel even vinden

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.