11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans.

Zwart tshirt full colour bedrukken

Ik wil graag een zwart tshirt laten bedrukken met een full colour ontwerp. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is via een transfersysteem met een soort witte onderlaag. Helaas weet ik hier niet veel vanaf dus ik heb een paar vragen.

Weet iemand waar ik een tshirt zo kan laten bedrukken met een mooi resultaat. Ik heb namelijk weleens witte tshirts gezien die waren bedrukt maar daar was het wit van het plaatje ook gedrukt waardoor je een soort vierkant kreeg van inkt op je tshirt. Heb je dit ook op zwart? Of is dit een bepaald soort goedkope manier van drukken?

Hartelijk dank!

Hans

Bijdrager
    MichMich

Je zou hier ff kunnen informeren… http://www.spreadshirt.net

Bijdrager
    Pivni Pes

Full colour inkten zijn altijd transparanter dan steunkleuren, de kleur van de ondergrond kan van
    invloed zijn op je eindresultaat.
    Als wij textiel drukken met een gekleurde ondergrond, dan drukken wij eerst
    wit voor (vaak toch ook op wit textiel)
    Dan praat je over 5 drukkleuren, maar ook over 5 films, 5 zeeframen & 5x instellen.
    Voor een paar T-shirts wordt dat een hele dure grap, wordt je echt niet vrolijk van.
    Een digitaal geprinte transfer is wellicht de beste oplossing, dit kan ook hel mooi
    op contour worden gesneden.
    Hiervoor kan je misschien het beste naar een copyshop gaan, misschien de link van MichMich.
    Wij kunnen het wel, maar wij zijn loondrukkers en dus totaal niet op de particuliere markt gericht.

Bijdrager
    fozzy

Ik werk zelf in een drukkerij, en full colour op donkere kleding is toch echt iets, als je het mooi wilt hebben, om een transfer te gebruiken. We drukken ook met zeefdruk, en dan gebruik je een grof zeefdrukraster met drukken.
    Hierdoor vallen natuurlijk, bij full colour opdrukken veel nuances weg. Het gebruikte raster is meestal rond de 60/70lpi.

Bij een transfer is het gewoon veel scherper, omdat die of gedrukt worden met offset, of rechtstreeks geprint.
    Vaak doen ze dat dan in full colour, met wit eronder zodat het nog helderder wordt.

Wat Pivni Pes zegt, het is een dure aangelegenheid voor 1 shirts, dus op naar een copyshop met je ontwerpje en klaar.

Tegenwoordig kunnen ze trouwens ook rechtstreeks op textiel printen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dat rechtstreeks printen op een T-shirt is wel heel mooi, maar het gaat er te snel vanaf.
    Deze techniek heeft nog een jaartje of twee ontwikkeling nodig denk ik.

Bijdrager
    fozzy

Klopt, en met de wasbaarheid is het ook matig, heb een monster gekregen op een beurs, maar vondt het niet je van het nog.

Transfer is mooier, de houdbaarheid na wassen is goed, mits je de wasvoorschriften in acht neemt.
    Wij laten de transfers extern produceren, en persen ze zelf op de textiel, paraplu’s of wat dan ook.
    ‘Gewoon’ printen op een laserprinter is leuk voor huis/tuin en keuken geknutsel, maar niet voor promotiekleding.

Bijdrager
    Nietzman

ik heb in Groningen op een shirt laten drukken (Tenminste, ze zeiden dat ze het er direct op drukten.) en die is kwalitatief stukken beter dan wat ik vroeger altijd kreeg door met die transfersheets bij de copyshop te kutten. De print zelf is wel iets minder, maargoed, ik ben de enige die het ziet en zich er aan stoort, maar hij kan wel gewoon in de was zonder dat de print aan gort gaat, wat ik met transfersheets echt niet hoefde te proberen.

Bijdrager
    fozzy

@ Nietzman: Transfers is tegenwoordig al veel beter. Er zijn al transfers die zich lenen voor werkleding die chemisch te reinigen is, of tot 95° uitwasbaar. Technologie gaat erg vooruit daarin.

Bijdrager
    bankabizz

Er zijn Full Colour Transfers op de markt die volledig wasvast zijn op donker textiel. De full colour print wordt eerst gefixeerd op een witte onderlaag en vervolgens met een industriële hittepers op het T-shirt aangebracht.

In Amsterdam bedrukt Eclectix full colour designs op donkere T-shirts. Ze kunnen ontwerpen volledig vrijstaand bedrukken. Er hoeft dus niet contour gesneden te worden of iets dergelijks.

Laat je meer dan ”en shirt bedrukken dan zou je kunnen kiezen voor Direct to Garment (DTG) print. Deze opdruk komt meer in het textiel te liggen. Zeker bij ontwerpen met grote vlakken, zoals foto’s e.d. geeft dat een mooier resultaat.

Bijdrager
    marthijnhendriks

Ik heb de mijne hier laten bedrukken: http://www.shirtbird.be

Ik ben geen expert, maar mij is het wel goed bevallen :).

Bijdrager
    stavos

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.