7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mdmx

zwart scherm imac g3, hoe nu de firmware updaten ?

Momenteel heb ik als extra computer een imac blueberry g3 [slotloading] 350 mhz.

Deze geeft als beeld een zwart scherm, dit is gekomen door dat er os x op gezet is zonder eerst een firmware update te doen.

Ik vraag me af of ie nog te reanimeren is met een firmware update, is de onderstaande workaround die ik bedacht heb een optie of weet iemand een andere tip ? ?

De comp start op maar krijg een zwart beeld, mischien is het via remote desktop mogelijk om beeld te laten zien.
    Lijkt me dat als ik de harddisk er weer uit haal, zet er os 9 op en zorg er voor dat apple remote desktop client geactiveerd is [weet trouwens niet of ARD client er is voor os 9], dan de harddisk er weer in zet, en benader via het netwerk met remote desktop ik de firmware prog wel kan opstarten

Moderator
    unSOUND

Geweldige functie, die zoekfunctie… :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=260490

Bijdrager
    mdmx

Whow wat snelle responds, fantastisch bedankt !

Deze tip had ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Ik ga het direct uit proberen, las wel dat waneer je ook nog eens de pram er na gezapt hebt, en dat heb ik, het moeilijk gaat worden.

Bijdrager
    Hugoengels

Hoi mdmx,

Ik heb hetzelfde probleem op het moment.
    Mijn 350Mhz iMacje heeft een dood PAV-board.:cry:
    Het moederbord is wel nog goed.

Woon je toenvallig in het zuiden?

Bijdrager
    mdmx

Momenteel snort hier tevreden [prima beeld] met een tweede leven een imac slotloading 350 op os x Tiger.

Ik heb het black screen probleem als volgt opgelost, harddisk uit de imac gehaald, deze geplaatst in m’n tower g4, harddisk geformateerd, Mac OS 9.2.2 geinstaleert, remote software Timbuktu er op gezet [handig omdat het cross platform is], toen getest of het werkt vanaf een andere comp, firmware gedownload, harddisk weer in imac gezet, via timbuktu volgens de procedure de firmware geupdate, herstart, pram gezapt, en jawel beeld.

Voor ik aan m,n work around begon, heb ik naar aanleiding van de tip van unSOUND de site http://www.capecodgraphics.com/imac_firmware.htm doorgenomen, waneer het me niet gelukt was had ik zeker geprobeerd de batterij en het ram geheugen 24 uur er uit halen en daarna terug te plaatsen.

Hugo begrijp dat je momenteel hetzelfde PAV-board probleem hebt, mischien heb je iets aan m’n work around, succes !

Bijdrager
    Hugoengels

Hallo mdmx,

Thanks voor je tip, ik heb volgens mij een ander probleem.
    Het moederbord werkt en de firmware is up to date.
    Dit heb ik bereikt door het moederbord in een andere machine te zetten.

Als ik op de aan/uit knop druk gaat alleen het groene lampje branden en verder gebeurt er niets.

Ik kan niet goed vinden wat ik dan moet doen. HELP:roll:

Bijdrager
    mdmx

oef lastig, ook geen gong geluid te horen ?

Het is de vraag of de complete opstart procedure volbracht word, als er geen gong te horen is lijkt me dat ie niet verder komt.

kan handig zijn als je een geluid hoort waneer ie helemaal klaar is, zo kun je een aantal zaken uitsluiten, zou de hd er uit halen, in een andere comp plaatsen, opstarten, in de opstartbestanden een prog die geluid geeft [evt aleen een geluid], hd terug zetten.

ps: of bovenstaande tip natuurlijk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.