9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

zwart scherm ibook G4

hallo allemaal,

ik heb een Ibook g4, vorig jaar januari gekocht. Laatst ging opeens mijn scherm op zwart, en reageerde hij nergens meer op. Ik heb ‘m toen maar uitgezet en weer aangezet. Nu is er verder niks meer aan de hand.

Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest??

Bedankt alvast,
    Martijn

Bijdrager
    vogel

Batterij op?
    Verder zit er op je Mac een progje dat Console heet. Als het de volgende keer gebeurt, noteer je de tijd en probeer je in het system.log te kijken wat er toen gebeurde. Het is niet makkelijk te ontcijferen, maar een stukje posten kan hier geen kwaad.

Bijdrager
    alytuiere

mijn ibook deed dat dus ook net, batt was nog 50%.. even gekeken in console:

Mar 23 19:04:18 Macintosh mDNSResponder: Repeated transitions for interface en0 (10.0.0.1); delaying packets by 5 seconds
    Mar 23 19:04:18 Macintosh mDNSResponder: setsockopt – IP_ADD_MEMBERSHIP error -1 errno 49 (Can’t assign requested address)
    Mar 23 19:04:18 Macintosh mDNSResponder: SetupActiveInterfaces: v4 socket-1 en0(4) 00:00:00:00:00:00 InterfaceID 01813E00 10.0.0.1/24 FAILED
    Mar 23 19:04:18 Macintosh mDNSResponder: mDNS_SetPrimaryInterfaceInfo V4 address – incorrect type. Discarding.
    Mar 23 19:04:24 Macintosh mDNSResponder: Repeated transitions for interface en0 (10.0.0.1); delaying packets by 5 seconds
    Mar 23 19:04:34 Macintosh mDNSResponder: ERROR: hndlLookupSOA – recursed to root label of _dm-notification._udp.alytuiere.members.mac.com. without finding SOA
    Mar 23 19:04:34 Macintosh mDNSResponder: ERROR: startLLQHandshakeCallback _dm-notification._udp.alytuiere.members.mac.com. invoked with error code -65537

anyone??

Bijdrager
    macdaddy

[of-topic:] “without finding SOA” lol!

Gast
    Anoniem
    ”macdaddy”

[of-topic:] “without finding SOA” lol!

Lijkt me best lastig.. een iBook met een druiper 8)

Bijdrager
    ijsbanaan

Misschien heeft de apotheek van windhoos nog wel een geschikte antibiotica tegen het druipertje

Bijdrager
    vogel

Ik zei nog zo, niet op schoot leggen dat ding!
    Maar ff ontopic, geen idee. Mijn iBook klapt er op de batterij ook uit als de meter nog rond de 50% zit, heel irritant. Ik hou het erop dat de batterij een beetje gaar is. Heeft ie het ook als de stekker erin zit?

Bijdrager
    alytuiere

grapsokken:P

geen idee of hij er ook mee op houdt als de stekker erin zit, maar hij doet het sporadisch en het is net alsof hij het beeldscherm dan heel erg donker zet… gekke appelflap

Bijdrager
    Larz

Is dat niet een Deep Sleep?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.