18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Zwart scherm halverwege opstarten Mac OS Mojave

Vanavond Mac OS geïnstalleerd maar na het installeren mijn Mac Mini weer opgestart kreeg ik tijdens de opstart procedure met het Apple logo en het statusbalkje, op het moment dat het balkje halverwege was volgeladen een zwart scherm na een seconde of 2 zag ik mijn statusbalk weer en vulde zich verder en kreeg daarna gewoon mijn desktop te zien. Wat is er aan de hand en hebben meer gebruikers dit voorval?

Bijdrager
    e.abrahamse

Goedenavond, naamgenoot. Gewoon even wachten. De installatie zal gewoon verder lopen en uiteindelijk geïnstalleerd zijn, NIET ONDERBREKEN!!

Bijdrager
    erwin33

Nee dat was niet tijdens de installatie hoor. Na het opnieuw opstarten, eigenhandig.

Bijdrager
    pruus

Heb jij AFPS ingeschakeld? Dan is jouw schijf versleuteld en dan kan het iets langer duren.

Bijdrager
    erwin33

Waar schakel je dat in of uit?

Bijdrager
    Beech

Zwart scherm halverwege komt vaker voor, ook bij een update.

Bijdrager
    erwin33

Nooit gehad tijdens het normaal opstarten, bij vorige Mac OS’en ook niet. Het balkje vulde zich dan altijd normaal en daarna overschakeling naar de desktop. Wel tijdens het installeren van updates dat mijn scherm even rare grijze kleuren krijgt met strepen en dergelijke.

Bijdrager
    Shmoo

Is het scherm niet gewoon uitgevallen?

Heb dit ook nog nooit gehoord. Wel soms een harde PIEP en dat herstart die uit zichzelf weer en begint opnieuw. Allemaal dat soort ongein.

Bijdrager
    staaf

Hier ook het zwarte scherm halverwege opstarten. Dus niet tijdens het installeren, maar tijdens het opstarten. Heb al veel geprobeerd, maar het blijft. Lijkt me toch niet okay…

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>Shmoo op 25 september 2018 om 11:50</p>
    Is het scherm niet gewoon uitgevallen?

Heb dit ook nog nooit gehoord. Wel soms een harde PIEP en dat herstart die uit zichzelf weer en begint opnieuw. Allemaal dat soort onge

Nee, scherm blijft gewoon aan.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>staaf op 25 september 2018 om 12:22</p>
    Hier ook het zwarte scherm halverwege opstarten. Dus niet tijdens het installeren, maar tijdens het opstarten. Heb al veel geprobeerd, maar het blijft. Lijkt me toch niet okay…

Vreemd. Bug waarschijnlijk?

Bijdrager
    Ziegler

Is het niet gewoon dark-mode?

Bijdrager
    Shmoo

😂

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>Ziegler op 25 september 2018 om 14:01</p>
    Is het niet gewoon dark-mode?

Nee die gebruik ik niet.

Bijdrager
    Daan Muller

Ja heb ik ook. Balkje bij opstarten loopt tot de helft, dan 2 seconden een zwart scherm, en dan loopt het balkje weer verder en start ie normaal op.

Bijdrager
    erwin33

Opmerkelijk. Toch een bugje blijkbaar. Hopelijk weet Apple hier van inmiddels.

Bijdrager
    erwin33

Toch een bug inderdaad. Lees op Twitter ook allemaal mensen die er last van hebben. Hopelijk snel een update.

Bijdrager
    erwin33

Probleem is fixed met de nieuwe update 10.14.1 hier zo blijkt nu.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.