11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ceessie_05

Zwart scherm bij downloaden

Please, hellup!!! Heel raar: ik wil een programma downloaden en klik dus op die downloadknop. Vervolgens opent zich een nieuw venster dat zwart blijft. In de kopregel van dat zwarte venster (in de http-regel) zie ik wel de (juiste) url verschijnen, maar het venster blijft zwart. Maar wat erger is, er wordt niets gedownload. Wie oh wie heeft raad? Dank je wel.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bedoel je vanuit je webbrowser?

Heb je een url als voorbeeld? Kans is groot dat de html pagina niet goed geladen wordt, de website gewoon traag is of dat de link niet meer actief is.

Als je een url geeft kunnen we meekijken of het aan je systeem ligt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Inderdaad, om welke site gaat het.
    Het is overigens vrij zeldzaam denk ik dat na klikken op een “download” button een nieuw venster wordt geopend. Meestal start eigenlijk gewoon de download. Beetje raar ontworpen dus die site.

Bijdrager
    Hansi2124

Of een niet-te-vertrouwen-site….:confused:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja dat kan ook, want die openen inderdaad vaak een beeldscherm vullend venster om maar zo opdringerig mogelijk te zijn (leve Ad block!)

Bijdrager
    KarelWillem
    Ceessie_05 op 28 februari 2012

…Vervolgens opent zich een nieuw venster dat zwart blijft. In de kopregel van dat zwarte venster (in de http-regel) zie ik wel de (juiste) url verschijnen, maar het venster blijft zwart…..

Een bekend probleempje, waar ik al maanden ‘last’ van heb.

Het programma probeert zich binnen het browser-venster te downloaden.

– Ga eens in de URL-regel staan, zet je cursor achter de URL
    – En druk met alt ingedrukt op je return-toets

Dan wordt het programma (of de zip, of wat dan ook) keurig naar je harddisk gedownload.

Bijdrager
    Ceessie_05

Beste KarelWillem,

Helemaal geweldig, deze tip. Dank voor je snelle reactie. Ik ben er erg blij mee.

Groet, Cees

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

En mocht er iemand langskomen die weet hoe we dit bugje kunnen oplossen…

Bijdrager
    KarelWillem

B.t.w.: Zal ik nu zelf al de oplossing hebben gevonden?

En dat in een topic van drie jaar oud?:wink:

Downloaden met Safari en Firefox??? (Opgelost)

Een speurtocht op het internet leerde me dat de boosdoener een niet goed verwijderde SpeedDownload app is. Staat er op jouw harde schijf ergens het bestand “SpeedDownload Browser Plugin.plugin” in ~/Library/Internet Plug-Ins, verwijder deze dan en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Laat ik die nu hebben op de harddisk.

En ja hoor. Opgelost.:lol:

De downloads duiken nu gelijk het download-venster in, zoals het hoort.

Inactief
    Anoniem

SpeedDownload, weer zo’n handig tooltje… :thumbsdown:

Bijdrager
    KarelWillem

Stond er waarschijnlijk ook al sinds 2009 ongebruikt.:grin:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.