13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

[Opgelost] Zwart scherm bij de laatste webdriver van nVidia in Sierra

Ik bezit een MacPro 5,1 met Geforce 980 in pci-e slot 1. Ik heb MacOS Sierra bijgewerkt met de laatste security update op 31 oktober 2017. Een dag later was er een nieuwe webdriver beschikbaar: 378.05.05.25f03. Ik installeerde die via screensharing en kreeg de melding dat de driver up to date was maar tot mijn verbazing bleef deze keer het scherm zwart na updaten. Normaal na installatie werd de webdriver geactiveerd maar deze keer was dit niet het geval. Ik activeerde hem in het nVidia Voorkeurenpaneel maar het scherm bleef na herstarten nog steeds zwart. Via screensharing kon ik zien dat de driver mijn Geforce 980 niet meer herkent. In plaats staat in slot 1 nu pci.10de.fbb.
    Kan iemand mij raad geven? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Dieter_31

Je hebt de verkeerde webdriver geïnstalleerd hahahha

Bijdrager
    Dieter_31

http://www.macvidcards.com/drivers.html

Check deze siten en neem de laatste in de lijst en dat is de webdriver mac sierra 10.13.1

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb niet de verkeerde webdriver geïnstalleerd. Ik heb Sierra. Geen High Sierra. Lees maar eens goed wat er op MacVidCards staat.
    10.12.6 (16G1036) 378.05.05.25f03.

Bijdrager
    Dieter_31

Ja dus je hebt goeie webdriver geïnstalleerd en toch zwart scherm ?

Moderator
    Night

Allereerst kun je kijken of een NVRAM reset en opnieuw selecteren van de webdriver in het NVIDIA Systeemvoorkeuren panel iets helpt. Geeft dat geen soulaas, kun je eens proberen de driver opnieuw te downloaden (ofschoon je een GTX 980 hebt, moet je de GTX 680 driver hebben) en installeren (eerst verwijderen via de onderstaande uninstall stappen)

To uninstall the NVIDIA Web Driver and the NVIDIA Driver Manager, follow the steps below:
    STEP 1: Open the NVIDIA Driver Manager from the System Preferences or through the menu bar item.
    STEP 2: Click on the padlock icon and enter an Administrator password.
    STEP 3: Click the Open Uninstaller button.
    STEP 4: Click Uninstall and then Continue Uninstallation on the Warning screen: The Warning screen lets you know that you will need to restart your system once the installation process is complete.
    STEP 5: Re-enter an Administrator password and click OK. Once the NVIDIA Web Driver and NVIDIA Driver Manager have been removed from the system, click Restart.

NOTE: If for any reason you are unable to boot your system to the Desktop and wish to restore your original macOS v10.12.6 (16G29) driver, you can do so by clearing your Mac’s NVRAM:

STEP 1: Restart your Macintosh computer and simultaneously hold down the “Command” (apple) key, the “Option” key, the “P” key and the “R” key before the gray screen appears.
    STEP 2: Keep the keys held down until you hear the startup chime for the second time. Release the keys and allow the system to boot to the desktop.
    STEP 3: The original macOS v10.12.6 (16G29) driver will be restored upon booting, although the NVIDIA Web Driver and NVIDIA Driver Manager will not be uninstalled from the system.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Night, mijn dank is groot. Jij hebt mij uit de nood geholpen.8-)
    Ik heb de PRAM gezapt, had eerst op geen enkele partitie nog beeld, maar met de driver terug te activeren op al die partities afzonderlijk lukte het deze keer wel.
    Ik waardeer je deskundig advies ten zeerste.(y)(y)(y)
    Gelukkig dat ik niet met High Sierra zit want daar veroorzaakt PRAM reset bij velen een “continuous loop”.

Bijdrager
    Dieter_31

Ik weet niet wat dat je doet want dan ben je enige met zo soort probleem

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

(n)
    https://www.geforce.com/drivers/results/100824
    Daar staan de instructies voor wie problemen heeft met de nVidia web-driver.
    Dat zou dus enkel en alleen voor mij alleen bestemd zijn?:lol:
    Geen zinnig mens die dat gelooft!
    En wie de MacRumors forums bezoekt weet wel beter.

Bijdrager
    Dieter_31

Dus je gelooft je eigen onzin dan ?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Sommige van jouw uitspraken zeggen meer over jezelf dan over een ander.
    Gelukkig bestaan er ook vriendelijke mensen op het forum die tot hulp bereid zijn.

Bijdrager
    Dieter_31

Ja we hebben je al paar keer uitcelegd en feit is dat altijd over zelfde situatie gaat. Tot de volgende keer jongeman

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Dieter_31 op 02 november 2017

Ja we hebben je al paar keer uitcelegd en feit is dat altijd over zelfde situatie gaat. Tot de volgende keer jongeman

:lol:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.