9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Skip

Zwart beeldscherm….. iMac LCD

Heb nu al een vijftal keren de afgelopen twee maanden een zwart beeldscherm gehad. Wat ik ook probeer, hij blijft zwart en moet hem uitschakelen en weer opnieuw opstarten. Hij reageert gewoon nergens op.

Hij staat altijd aan en dit gebeurt dan ook als ik hem bijv. een uurtje niet heb gebruikt

Geeft dit op den duur problemen? weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Mzzl…

Skip

Bijdrager
    MacAttack

Heb je een geaard stopkontakt? indien niet raad ik je aan je om de optie om de harde schijf in slaaptoestand te laten vallen uit te schakelen. Dit kan je uitzetten in je systeemvoorkeuren bij energiestand

Bijdrager
    Skip

stopcontact is geaard, maar heb hem uitgezet… eens kijken wat ie doet. Maar ja, dat kan ook weer schadelijk zijn voor je beeldscherm….

Bijdrager
    2manydjs

Je hoeft alleen maar de hardeschijf niet in sluimer te laten vallen.
    Je beeldscherm mag wel! Dus niet slecht voor je scherm.

Bijdrager
    Skip

Ahhh. Thnx…ikke begrijp. Moet nog steeds wennen. Maar ja dat krijg je als je voor je werk nog steeds op zo’n Wi.. shoot, hoe noem je zo’n kreng ook weer..:P

Bijdrager
    GrandMaster

Heb exact hetzelfde probleem heb inmiddels contact met applecare gehad en ze sturen een monteur langs want schijnbaar is de backlight kapot. Als er iets licht op mijn scherm valt zien ik heel vaag mijn inlogscherm, in het begin kon ik dit euvel verhelpen met op starten in de frimware maar ook dat helpt inmiddels niet meer. Dus ik zou als ik jou was zo snel mogelijk contact met apple nemen en wat die geaarde stopcontact nou met die beeldscherm te maken heefft is mij niet helemaal duidelijk .

Bijdrager
    Skip

Ik heb ook nog steeds het probleem. Niet wat jij nu noemt maar wel dat ie nog steeds zwart wordt en uitgezet moet worden om hem weer aan de praat te krijgen…

Ik heb op advies dus de harde schijf niet meer op sluimerstand staan maar nog wel het scherm… Soms gebeurd er dagen nix en zo een aantal dagen achter elkaar dat ie geen kik meer geeft…

suc6 met het oplossen van je probleem…. Zal zelf volgende week de dealer ook eens contacten..

Skip

Bijdrager
    koen76

Haai,
    ik heb ook een nieuwe 1Ghz iMac en heb hetzelfde probleem…
    Harde schijf in sluimerstand is al uitgeschakeld en stopcontact is geaard…

Weet echt geen oplossing!! Het is wel zo, als je het toetsenbord lang genoeg aantikt, start mijn macje wel op, als je kort tikt, verschijnt er heel even de desktop maar dan onmiddellijk zwart en kan ik enkel maar resetten…

Morgen Applecare eens bellen, peins ik….

KOen76

Bijdrager
    MacAttack

Strange ik heb dat probleem dus helemaal niet en heb een iMac 1GHz en zelfs het stopkontakt is niet geaard. :?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.