7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fester

zwart beeldje in het videoframe

Hopelijk heeft iemand het antwoord. Bij het renderen in iMovie of FCP X stopt dit proces omdat er in de opnamen van mijn Nopro er om de ongeveer tien beeldjes een zwart beeldje zit. Dit zwarte beeldje wordt niet gezien als video en het renderen stopt. Nu heb ik ooit al die zwarte beeldjes eruit gehaald, maar dan ben je wel een dagje zoet, maar, er wordt wel gerenderd.
    Ik heb het idee dat het fps in de editingprogramma’s niet uit maakt. Mijn Sony camera en de GoPro, geen probleem, maar de NoPro, daar valt eigenlijk niet mee te filmen. De opname zelf is prima van kwaliteit, timelapse fantastisch, foto’s zijn goed, maar dat vervelende zwarte beeldje in de opname verpest het. In de editingsoftware van GoPro wordt er wel gerenderd, maar dan is het zwarte beeldje steeds zichtbaar in de scene.

/uploads/community/64e905253dc85441879c73f3b9878c9643b1ae21_16288.png

Bijdrager
    Fester

en de NoPro

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Die Chinezen zijn wel fantasierijk hè?

Wellicht is het handig(er) eens op zoek te gaan waarom je SJ4000 frames dropped.
    Want zwarte frames horen er natuurlijk niet in je films te zitten.
    Dat proberen op te lossen in de software lijkt me niet de juiste weg.

Bijdrager
    TheBigZ
    Fester op 23 januari 2016

Ik heb het idee dat het fps in de editingprogramma’s niet uit maakt.

Het NoPro filmpje heeft wel een andere framerate (29.830) dan het GoPro filmpje (25).

Bijdrager
    Fester

Ik heb de resolutie lager gezet naar 1280 en de framerate naar 30. Het lijkt erop dat de zwarte stukjes nu weg zijn.
    Moet toch wel toegeven dat de beeldkwaliteit van de NoPro ( SJ6000 ) niet onderdoet voor de GoPro.
    TheBigZ en KarelWillen, bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als de resolutie naar 720p moet, zonder dat je last hebt van gedropte frames, doet de beeldkwaliteit natuurlijk keihard onder voor die van de GoPro’s.

Maar misschien snap ik het niet helemaal?

Bijdrager
    Fester

De GoPro is nog een oudje, een van de eerste, een 960.
    Ik gebruik ze hoofdzakelijk als aanvulling op de Sony camera, en, onder water.
    Gisteren nog een filmpje gemaakt met de iPhone omdat de batterij van de GoPro leeg was, nu te editen, en, het ziet er goed ( genoeg ) uit.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.