10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Manos

zwart afdrukken van uit Voorvertoning

Hoe kan ik een vanuit Voorvertoning in zwart afdrukken? MacHelp zegt dit:

”Schakel het aankruisvak ‘Proefafdruk op scherm’ in als u rekening wilt houden met de kleurmogelijkheden van de printer in de voorvertoning. Als u bijvoorbeeld een kleurendocument op een zwartwitprinter wilt afdrukken, schakelt u het aankruisvak ‘Proefafdruk op scherm’ in om een voorvertoning van het document in zwart-wit te zien.”

Dat blijft echter de gekleurde delen in kleur weergeven met als resultaat dat die delen ook niet geprint worden. (mijn kleurencartridge is leeg en die ga ik ook niet meer vervangen)
    Vanuit andere applicaties, bijvoorbeeld NeoOffice, Zend Studio, kan ik wel aangeven om alles naar zwart om te zetten.

Herman

Bijdrager
    ragoooon

Bij druk af > instellingen en dan onder standaard (bij mij staat er aantal en pagina’s) kies je colorsync en hierna quartz filter > gray tone, ik denk dat dat het beste is of black & white.

Als je dit toch bedoelt :roll: .

Bijdrager
    Manos

Gek dat ik dat daar twee jaar lang overheen kijk. .. In de voorvertoning ziet het er goed uit, maar printen gaat nog steeds niet goed. Het lijkt erop dat alleen de van oorsprong blauwe gedeelten worden afgedrukt.

Bijdrager
    Manos

Nogmaals; Voorvertoning drukt geen gekleurde tekst en afbeeldingen af indien afdrukken op Gray scale of Black & White gezet.

Iemand een nog een idee?

Bijdrager
    Bor

Bij black and white krijg je ipv een foto een zwart blok. Grayscale is de goede oplossing.

Moderator
    Poezenbeest

Bestand importeren in een programma dat het wel doet??? Is een workaround, maar het iis misschien wel een werkbare oplossing…

Bijdrager
    Manos

Blijkbaar kan ik zonder kleurencartridge geen gray-scale printen. (Misschien ook wel logisch)
    Als ik vanuit Voorvertoning een PDF print met filter Black & White, dan worden alleen de donkere kleuren zwart, de lichte worden wit of onzichtbaar. Evenzo vanuit Photoshop CS

Wat werkt is als ik de PDF opsla als afbeelding en vervolgens invoeg in het programma NeoOffice en daar bij de instellingen “Zwart afdrukken” kies.

OK, daar heb ik mijn “workaround”, maar ik wordt er aan de ene kant niet vrolijk van. Zeer omslachtig om even een pdf-je van het internet uit te printen.

Bijdrager
    Keepmovin

Jongens, bij het venster van voorvertoning, Net onder de paginaligging staand of liggend, kan je kiezen uit voorvertoning, layout, papierafhandeling. Daar kies je voor KWALITEIT EN MEDIA. Helemaal onderaan, vinkje het vakje afdrukken in grijstinten. Voila

Bijdrager
    GoeieDag

Een topic van meer dan 10 jaar oud naar boven halen? Da’s nogal zwart/wit!

Bijdrager
    Keepmovin

Kan altijd van pas komen, het deed het voor mij alleszins:-D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.