16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ArthurZZZ

‘Zware’ Windows spellen op een Intel Mac-mini?

Ik wil een Mac-mini kopen, maar speel nu samen met een vriend van me al bijna 3 jaar een zogenaamde ‘MMORPG’ genaamd Lineage 2 http://www.lineage2.com… Nu weet ik dat er behoorlijk snelle emulators zijn voor de Intel Mac’s, maar ondersteunen die ook spellen? En zal dat met een beetje snelheid gaan of zal het verschikkelijk traag lopen? Iemand een idee?[/url]

De requirements zijn relatief laag, omdat je de kwaliteit van het spel behoorlijk omlaag kan gooien:

Min. Reqs.:
    – Pentium 3 800 mhz
    – 256mb RAM
    – GeForce 2 of beter (vid kaart)

Recommended:
    – Pentium 4 2 GHZ
    – 512mb RAM
    – GeForce FX 5600 of beter

Mijn zorg is voornamelijk de videokaart van de Mac mini die niet veel soeps is….

In ieder geval, kan iemand mij een indicatie geven of een Mac mini dit zal trekken, of het verschil tussen de 2 modellen erg veel zal uitmaken en of het sowieso een mogelijkheid is… Dank:)

Bijdrager
    computer space

Er schijnt nu wel een hack te zijn om XP op een intelmac te draaien, maar zonder videokaartondersteuning. Nu is de videokaart in de mini al brak, dus daarop zal het wel spaak lopen. Toch nog een windows-bak nodig voorlopig.

Bijdrager
    foobar

in emulatiesoftware gaat dat zeker niet lukken: in VPC kan je je muis nog niet eens fatsoenlijk bewegen:P

Bijdrager
    ArthurZZZ

Met WinTel maakt OpenOSX het mogelijk om Windows op te starten vanuit Mac OS X op een Intel-Mac. Met de net uitgebrachte versie 2.1.2 duurt dit volgens de makers iets meer dan een halve minuut op de 2.0GHz iMac Core Duo. Het opstarten van Windows 98 zou in WinTel 2.1.2 maar een paar seconden in beslag nemen. Het pakket kost $30.

Dat is 1 van de flitsen op de hoofdpagina van MacOSX.nl… Deze emulator maakt dus gebruik van de Intel processor en is daarom veel sneller… Die zal ook niet deze klus beter kunnen klaren? Jammer.

Bijdrager
    foobar

je was toch niet serieus van plan om een mac mini met powerPC processor te kopen!?

je maakt nog een heel klein beetje kans dat het mss een beetje werkt met zo’n nieuwe dualcore mini

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik was aan het denken om een Mac Mini met ‘Intel’ processor te kopen, niet PowerPC, na te informeren of het zou werken… Als ik erachter kom dat het niet werkt, koop ik voor 500 een PC erbij, die ik dan gewoon aan kan sluiten op dezelfde monitor, maar het kan toch geen kwaad om het te vragen of wel? :S

Bijdrager
    macpro

Ik denk dat je nog een paar weekjes moet wachten.
    Nu de grote XP op Mac truuk is gelukt kun je binnenkort de eerste tests verwachten en een goed beeld vormen van de snelheid.
    Daarnaast is de zoektocht naar drivers ook in volle gang en ook daar kun je op korte termijn wat resultaten verwachten. En dan hoop ik dat dat positieve resultaten zijn.

Je vraag is goed, maar je bent nog net iets te vroeg.

Bijdrager
    MacBeer

Precies. Er is best veel onduidelijkheid over de Windows compatibiliteit bij de nieuwe Intel Macs.
    Feit is dat je zware spellen niet onder emulatie moet draaien. Dat werkt echt niet. Je voornemen om voor zo’n 500 euro een PC erbij te kopen is dan (voor je spellen) het beste.

Bijdrager
    ArthurZZZ
    ”macpro”

Ik denk dat je nog een paar weekjes moet wachten.
    Nu de grote XP op Mac truuk is gelukt kun je binnenkort de eerste tests verwachten en een goed beeld vormen van de snelheid.
    Daarnaast is de zoektocht naar drivers ook in volle gang en ook daar kun je op korte termijn wat resultaten verwachten. En dan hoop ik dat dat positieve resultaten zijn.

Je vraag is goed, maar je bent nog net iets te vroeg.

Dus de laatst uitgehaalde truuk zal waarschijnlijk beschikbaar komen voor de alledaagse consument?:) Dat zou fijn zijn… Ik denk dat ik sowieso een mini koop, en dan later wel zie of dit emuleren een beetje wil op schieten.. Ik heb wat dat betreft geen haast. Weet iemand trouwens hoe groot het verschil in snelheid is tussen de 2 mac-mini’s?

Ik denk dat ik trouwens inderdaad gewoon een bakje erbij koop voor spellen… Wordt wel een dure grap :).

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoe dan ook… of Windows nu wel of niet geïnstalleerd kan worden
    op Intel Mac Mini’s: De Mini is niet om spellen op te spelen. Het is
    een instap-Mac
    .

Ik moet toch eerlijk zeggen dat er zoveel mensen zijn die blijven
    vragen of “zware” spellen op de Mini kunnen worden gespeeld.
    Kijk even naar de videokaart, en naar de systeemeisen van het spel.
    Kijk dan ook even naar de HD, en naar de bedoeling van de Mini.

Bijdrager
    macpro

Die truuk is al beschikbaar. Je kunt op diverse sites vinden hoe je het uit moet voeren.
    Ook de snelheden van de 2 mini modellen staan vast en zeker al ergens beschreven.

Je hebt twee opties: koop de goedkoopste mini en gooi er later een snellere processor in.
    Koop de duurste mini en geniet meteen van de hoge snelheid.

Ik zou zelf voor optie 2 gaan.

Bijdrager
    ArthurZZZ
    ”joram”

een instap-Mac
    .

Heb je zelfs gekeken naar de min. reqs. van het spel waar ik het over heb? P3 800mhz, geforce 2 video kaart, dat kan zelfs een mini aan… :x

En macpro, bedankt voor je antwoord. Denk dat ik het nu maar hou bij het kopen van de duurdere mac mini (bedacht me net dat een DVD-brander best handig zou zijn) en dan zien we wel hoe het allemaal loopt…

Bijdrager
    a la Mac
    ”joram”

een instap-Mac
    .

Ik heb hier een eerste generatie Mac mini staan (wel met 512 MB RAM) en die draait de meeste spelletjes perfect. Maar het gaat er vooral om of ze goed zijn geport eerlijk gezegd. Command and Conquer General was bijvoorbeeld niet te draaien, maar Unreal Tournament, America’s Army, Nanosaur 2 en Halo draaiden prima.

Moet ik wel zeggen dat deze spellen allemaal demo’s waren, geld heb ik er niet voor over:)

Sleutelbeheerder
    Night

Zolang men wedstrijden blijft uitschrijven om XP etc werkend te kriijgen zal het wel niet lang meer duren, voordat ook de videokaart-barrière genomen is:D

Bijdrager
    Xserve
    ”Night”

Zolang men wedstrijden blijft uitschrijven om XP etc werkend te kriijgen zal het wel niet lang meer duren, voordat ook de videokaart-barrière genomen is:D

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, die wedstrijd heeft ook averechtse effecten, zie hier:
    http://www.osx86project.org/index.php?option=com_content&task=view&id=127&Itemid=2

”OSx86project”

… Money makes it anything but a team effort …

Bijdrager
    compie

volgens my is de gma 950 onboard video kaart qua snelheid wel te vergelijken met een geforce 5600 fx

dus als het lukt om ze hardwarematig te ondersteunen op een mac mini met windows, dan kun je er best wel spelletjes mee spelen

alleen hele zware games zoals quake 4, farcry enz. niet echt soepel

tja.. dan alleen met diverse videoopties op minimaal

ik heb nu een dell x1 subnotebook, deze heeft de voorganger van de gma 950 de gma 900

deze heeft ook al directx 9 ondersteuning en het lukt me om in combi met de low voltage intel 1.1 ghz al heel wat leuke spelen te gebruiken en de 950 is twee keer zo snel geloof ik

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.