12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    gertvandam

Zuurstof in bloed meten.

Kent iemand een app voor de iPhone die zuurstof in bloed kan meten. De app die ik nu heb, iCare, vertrouw ik niet helemaal mede door de slechte of soms geen vertaling en Chinees is toch iets te lastig voor me. Er bestaat wel een pro versie van deze app maar voordat ik over ga tot koop, moet wel enkele gebruikerservaringen peilen.

Bijdrager
    Nosferatu

Kwakzalverapp. Er is geen betere

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou zeggen, probeer eerst eens het zuurstof buiten in de lucht te meten, op verschillende plaatsen. Misschien kalmeert die wetenschap je al voldoende.

Niet meteen bij het meest moeilijke beginnen.

Bijdrager
    Apple Focus

Bijdrager
    gertvandam

Ben niet in paniek of zo…..

Afgelopen weekend was ik op ziekenbezoek en toen maten ze de hartslag en zuurstofgehalte in het bloed van de patiënt door een ‘simpel’ knijpertje. Ik dacht toen: “Dit moet met een iPhone toch ook lukken?”. De eerder genoemde app geeft inderdaad na inspanning een verhoogde hartslag en bij goed inademen verschillende, hierbij passende, waarden. Maar ja, hoe betrouwbaar zijn deze……

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik denk dat geen enkele app / apparaat betrouwbaar is als die niet van tijd tot tijd gekalibreerd wordt. Het knijpertje wat je gezien hebt is inderdaad simpel en werkt met infrarood licht maar de techniek die daar achter zit is wat geavanceerder dan een iPhone;-)

Moderator
    Night

Je kan alleen goede waarden meten als dat “knijpertje” verbonden is / communiceert (via IR of anderszins) met een goede, daarvoor speciaal geschreven app. En die zijn er (nog) niet.

Bijdrager
    Churchil

Bijdrager
    iNicky

Ook zo’n knijpertje kan het mis hebben. Alleen die heel vervelende prik in de pols voor slagaderlijk bloed kan je 100% zekerheid geven. Ook zo’n knijpertje wordt daarom alleen als indicatie gebruikt. Doorgaans krijgt de patient ook minstens één zo’n prik, zeg maar als kalibratie van het knijpertje.

Bijdrager
    sedikit

Hoor vanmiddag op BNR een uitgebreide uitzending over die manie aan iHealth apps. Een deskundige maakte er brandhout van.Vergeet het maar. geen van die apps zijn officieel gecertificeerd. Hebben dus geen keurmerk betreffende de betrouwbaarheid. Zoals iNicky al zegt: hooguit een indicatie.

Bijdrager
    T-sec

Zo’n medisch speelgoedknijpertje verkopen ze voor een paar stuivers in diversen varianten in de bekende Chinese webshops.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Die goedkope bloeddrukmeters uit China zijn anders prima. Volgens mij zijn die knijpertjes ook best goed en handig, mits je de beperkingen van dat systeem accepteert, maar dat wordt er ook duidelijk bij uitgelegd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.