17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

Zure Apple kopen met 0% rente -> NOT

Kreeg net een mail van apple, met een leuke aanbieding; apple + adobe pakket nù kopen en 0% rente betalen.
    Leuk, denk je, je gaat kijken > aanbieding
    Wat blijkt? je betaalt bijv. 4000,- (je aankoop) in 8 maanden x 500 euro so far, so good, dan komt het;
    extra kosten 130,- (voor een “dossier”) + je bent na 8 mnd nog geen eigenaar en moet nog 250 euro betalen. Totaalprijs dus 4380,- euro en dus geen 4000,- met 0% rente. Nee de rente is in dit geval dus 9,5%. Bah, wat een flauwe lokkertjes. Beetje een zure appel dus…
    Er moet staan: uitgestelde betaling tegen 9,5% > maar daar trapt niemand in natuurlijk :mrgreen:

Bijdrager
    Xigh

En wat leren we hiervan? Precies, niet op afbetaling kopen.

Bijdrager
    Ludo

Op de eén of andere manier verwacht ik van apple iets beters… mooiste is nog dat je bijna op je knieën moet liggen om mee te mògen doen (beperkende voorwaarden, nou nou)

Bijdrager
    FlyingSeal

Dit is geen afbetalingsregeling maar een lease constructie hoor! Ik geloof dat de topicstarter het niet helemaal begrijpt.

Bijdrager
    Guido Cornet

je least de mac hoor. je koopt hem niet.

edit ik zie dat iemand me al voor was.

Bijdrager
    Ludo

De constructie is me prima duidelijk hoor, wat me stoort is de manier van werven, en het vals voorstellen van zaken, tegenwoordig heel gewoon dus blijkbaar, iets beloven en gewoon iets heel anders doen. Het gaat nml. niet om het leasen of kopen, maar de manier waarop.
    Trouwens als je leased wordt je toch geen eigenaar? Of zie ik het nou verkeerd?

Tussen 23 maart en 31 mei 2007 kun je de betaling van een in aanmerking komende Mac met in aanmerking komende software en accessoires over twee jaar spreiden, geheel rentevrij. Onderworpen aan bepaalde voorwaarden.

vlgs mij is dit gespreide betaling hoor…

Bijdrager
    Guido Cornet

Blijkbaar is de constructie je dus toch niet helemaal duidelijk.
    Je least de mac van apple, totdat je 4000 euro hebt betaald. Dan is de mac uitgeleast en kun je hem voor 250 euro kopen.

Bijdrager
    Ludo

Het gaat toch ook helemaal niet om de constructie, maar om de voorstelling van zaken “onbeperkte creativiteit – 0% rente bla bla” maar ik val in herhaling, blijkbaar is mijn punt niet duidelijk.
    Excuses voor het ongemak.

Bijdrager
    RobApple

Leasen is een vorm van huurkoop. Je wordt pas eigenaar als je het volledige leasebedrag en het restbedrag hebt betaald. Er is ook een andere vorm: iPay. Met deze vorm ben je direct eigenaar, je betaalt 10 maanden geen rente (0%), eenmalig een gering bedrag voor administratiekosten. Dit is het verschil tussen leasen en iPay= nu kopen en later betalen zonder rente. In beide gevallen ga je een overeenkomst aan, die verplichtingen met zich meebrengt.
    Ik ben het met je standpunt eens Ludo, dat deze (lease)vorm van “aanbieden” misleidend is. De voorwaarden bij iPay zijn glashelder. Zo hoort het ook.

Bijdrager
    Joffry

Ja Ludo. Men begrijpt je niet of men wil je niet begrijpen.

Bijdrager
    bassmac

ja. je leest eerst leasen. snappen we alemaal. Dan staat er eerst 0 procent rente en ergens anders wèl rente! readers digest prijsvraag teksten!. Zoiets rommeligs mag volgens mij niet eens meer!

Bijdrager
    Ludo

@ Robapple; Dat is het punt, veel mensen accepteren dit soort zaken tegenwoordig erg makkelijk en kritiekloos wordt dit soort misleiding geaccepteerd.

Inactief
    Anoniem

De mensheid wordt helaas steeds dommer… there is no such thing as a free lunch.

Bijdrager
    Ludo

De mensheid wordt helaas steeds dommer… there is no such thing as a free lunch.

Dat klinkt wel erg fatalistisch, en free lunches zijn er echt wel, vraag maar aan rijkman groenink…:mrgreen:

Bijdrager
    queenfan

Je kan al een tijdje een mac kopen en dan in 10 keer betalen en dit keer wel zonder rente.

Bijvoorbeeld je wil een iMac kopen die 1199,00 euro kost, je betaalt 23 euro administratie kosten en voor de rest 119 euro per maand en na 1 maand is het afbetaald.

Bijdrager
    madcat

Wat je ook kan doen is 8 maanden 500 euro sparen en na die 8 maanden naar de apple shop gaan en een mac pro kopen.

Moderator
    Pete.Z
    ”queenfan”

Je kan al een tijdje een mac kopen en dan in 10 keer betalen en dit keer wel zonder rente.

Bijvoorbeeld je wil een iMac kopen die 1199,00 euro kost, je betaalt 23 euro administratie kosten en voor de rest 119 euro per maand en na 1 maand is het afbetaald.

http://www.a-mac.nl/amac/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=0

Het addertje hier is,dat de meeste mensen die er gebruik van maken erg optimistich zijn.
    Ze hebben neit het geld op voorraad om hun product in 1 keer te kopen,maar denken dat ze binnen die tien maanden dat wel voor elkaar krijgen.De eerste uitgestelde maand is meestal al vlot,en na die tien maanden ga je wel rente betalen.
    Je krijgt ook een handige pas,waarmee je je afgeloste deel weer kan opnemen….eigenlijk sluit je gewoon een doorlopend krediet af,waarvoor je de eerste 10 maanden geen rente betaald.

De firma Primeline,die de kredietverstrekker is,hoopt (en weet) dat de meeste mensen ook na die 10 maanden het wel handig vinden om “altijd over contant geld te kunnen beschikken”, en dat gaat je rente,veel rente kosten.

Ik heb die “gratis” kredieten zelf aangesmeerd aan mensen,en 90% lost niet binnen die tien maanden af,en/of blijft daarna gebruik maken van het krediet.
    En daar zit dus de adder,en de winst.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.