10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

Zoveelste vraag over converteren avi

Hallo,

Ik weet dat ik de zoveelste vraag over het omzetten van een avi ga stellen, maar ik kan niet echt een antwoord op mijn vraag op het forum of internet vinden.

Ik zit met het probleem dat ik een aantal .avi bestanden heb, die ondanks perian niet door Quicktime afgespeeld kunnen worden, maar wel door VLC. Maar (jawel hier is de maar) ik ben dus bezig om al mijn film in iTunes te krijgen en volgens mij kan ik met VLC geen films omzetten naar een .mov of .mp4. Ik heb dat tot nu toe altijd met Quicktime gedaan.

Heeft iemand een idee welk programma ik hier nog meer voor kan gebruiken. Let wel het gaat ook om .avi met .srt of .sub(+.idx), dus het programma moet ook met de ondertitels om kunnen gaan.

Sorry als dit al eens eerder aan de orde is geweest, maar nogmaals ik kon geen duidelijk antwoord vinden op het forum.

Thanx

iMakkie

Bijdrager
    sven-

Open de .avi eens met Mediainfo, en post een screenshot hier met de resultaten. Ik ben wel benieuwd naar de gebruikte coderingen.

Moderator
    unSOUND

Met VLC kun je wel degelijk films omzetten, kijk maar eens naar de export wizzard in de menubalk.

Bijdrager
    iMakkie

Mediainfo zegt dit:

Hopelijk kun je er iets mee.

Als ik probeer te exporteren vanuit VLC krijg ik allemaal foutmeldingen en als het bijvoorbeeld als mpeg lukt dan kan quicktime ze vervolgens weer niet lezen…Ik begrijp het geloof ik niet helemaal.

Hopelijk lukt het jullie om mij er doorheen te loodsen.

Thanx
    iMakkie

Bijdrager
    KarelWillem

Het je Toast Titanium?

Die zet tegenwoordig ook héél veel probleemloos om.

Bijdrager
    Pieterr

Zoals je kunt zien is het video formaat XviD. Er is een QuickTime plugin voor XviD beschikbaar: XviD QuickTime Component.

Moderator
    unSOUND

Maar hij heeft Perian ook al geïnstalleerd, die zou ook met XviD overweg moeten kunnen… Tenzij er iets niet goed is gegaan met de installatie van Perian…

Heb je de originele plugins wel eens geprobeerd in plaats van de Perian-imitatie ?

http://www.antisound.nl/Mac/index.html

Bijdrager
    iMakkie

Ik ben er achter gekomen dat als ik de .sub en .idx weg haal Quicktime ze wel gewoon kan afspelen, maar ja dan heb ik nog steeds geen subs. Maar ja dat is beter dan geen film…

De plugins zijn allemaal geinstalleerd zoals jullie hebben gezegd. Heb zelfs alles verwijderd en alleen de plugins van unSOUND gebruikt, maar no such luck.

Het blijft een raadsel.

Moderator
    unSOUND

Probleem zit hem dus in het .sub en/of het .idx bestand. Het kan zijn dat ze corrupt zijn, heb je al eens geprobeerd om een andere ondertitel te proberen, eventueel in de .srt codering ?

Bijdrager
    iMakkie

Het probleem is dat ik deze niet kan vinden…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.