11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

[Zoveelste] Student abo iPhone

Beste OMT-Leden,

Deze week is mijn samsung D900 door mezelf dood verklaart. Hij belt niet meer, smsjes krijg ik niet binnen enz enz. Ik wil al langer de iPhone halen maar zit met een klein dilema.

Ik weet dat de iPhone alleen met T-Mobile te verkrijgen is. In Belgie kun je los een toestel halen (minimaal 600,-). Er bestaan allerlij abbonementen in nederland hiervoor..

Ik ben student dus wil goedkoop proberen te blijven. Op het moment heb ik:

[code:1:79d0b84c80]
    Maandelijkse kosten € 25,-
    Aantal min/sms/mms 175 min / 175 sms / 175 mms
    Kosten per min/sms/mms 14 ct
    Aantal sms na gratis verdubbelen 350 sms
    Kosten per sms na gratis verdubbelen 7 ct
    Kosten buitenbundel 12,5 ct per sms en 25 ct per min en mms
    [/code:1:79d0b84c80]

Hi bevalt me prima, alleen hoorde ik dat “eindeloos internet” geen streaming telt (moet je bij betalen) en de snelheid flink trager is. Hoe is jullie visie hierop?

Wat raden jullie aan? Zijn er studenten die hiermee ervaring hebben? .. ben benieuwd!

Bijdrager
    MrAcid

Ik zou een Vodafone abo nemen, die bieden 3600 kbit/s voor 9,50 in de maand, alles inclusief. Zeker als je af en toe Youtube en zo gebruikt kunnen die kosten anders best wel oplopen bij KPN (Hi). Daarnaast krijg je gewoon echt een strontsnelheid daar (128 kbit/s down en 64 kbit/s up).

Even overstappen dus.

Bijdrager
    Juch

waarom kijk je niet eerst op http://www.t-mobile.nl/iphone (http://www.t-mobile.nl/iphone/tarieven.html)

dan zie je prijzen/voorwaarden. Kun je daarna een gerichtere vraag stellen…..

Bijdrager
    Sunneh

Thanks MrAcid..

@ Juch … Zoals iedereen weet: T-Mobile is erg duur voor het abbo wat ze bieden.

Ik denk dat ik vanavond even langs onze vodafone citypoint ga.. die zullen wel meerdere mensen hebben gehad met dezelfde vraag.

Bijdrager
    MrAcid

T-Mobile is helemaal niet duur met de abonnementen die ze aanbieden. Ik denk niet dat je voor dezelfde prijs net zoveel belminuten krijgt van een andere aanbieder, ook al neem je een sim-only. Je moet ook de korting op het toestel dat T-Mobile moet terugverdienden met de abonnementen niet vergeten. Om een goede prijsvergelijking te doen moet je je jaarlijkse kosten uitrekenen bij een abo van T-Mobile met de iPhone 3G en een los abonnement met de kosten van het toestel dat je los koopt daarbij opgeteld. Daarnaast heeft T-Mobile een feature die niemand anders op dit moment kan bieden: Visual Voicemail.

T-Mobile heeft echter als nadeel de dekking (of het gebrek daaraan) van het netwerk en het feit dat je er twee jaar aan vast zit.

Bijdrager
    Oost

T-Mobile is idd niet duur. 150 belminuten en 150 sms en dan ook nog eens onbeperkt internet, wat normaal ook al een 10tje kost. En dat alles voor 29.95

Bijdrager
    Lacebag

Lekker voor t-mobile gaan voor 30 euro per maand.

Je hebt dan 150 belminuten, 150 smsjes, visual voicemail en overal onbeperkt internet en hotspot toegang.
    En ook nog is je iPhone.
    En dat is echt wel heel goedkoop en scherp geprijsd. Vind maar bij KPN of Vodafone een abbo waar je 30 euro voor neerlegt per maand en dan hetzelfde aantal smsjes en belminuten krijgt + nog is onbeperkt internet met die snelheid.

Verder heb ik overal dekking gehad tot nu toe. Den-Haag, Rotterdam, Zoetermeer, Amsterdam. En omstreken.
    Enigste keer dat ik geen goede dekking heb is als ik ergens onder de grond zit met veel staal eromheen zoals bij de AH in Den-Haag en de metro in Rotterdam. Maar dan heb ik nog steeds genoeg dekking om fatsoenlijk te bellen.

Bijdrager
    Sunneh

Aha.. nu kom ik dus achter een nieuw punt van t-mobile. 150 belminuten EN smsjes.. ik dacht dat dit gecombineerd was dus “150 belminuten of smsjes”. Dat zag je vroeger altijd..

Ik ga vanavond maar eens langs de shop.. eens kijken of ze ze op voorraad hebben.

Bijdrager
    Nikita

Precies… Als je ‘m los haalt in België (voor € 525 voor het 8 Gig model als ik me niet vergis) + goed abonnement (ook i.v.m. het internetgebruik), ben je minstens hetzelfde kwijt in totaal als met een T-Mobile abonnement. In 2 jaar tijd ben je, inclusief iPhone, daar zo’n € 800,- kwijt. Hoop geld, maar volgens mij minder dan wanneer je ‘m legaal los koopt en er een zelfgekozen abonnement bij neemt.

Bijdrager
    Oost
    ”Sunneh”

Aha.. nu kom ik dus achter een nieuw punt van t-mobile. 150 belminuten EN smsjes.. ik dacht dat dit gecombineerd was dus “150 belminuten of smsjes”. Dat zag je vroeger altijd..

Ik ga vanavond maar eens langs de shop.. eens kijken of ze ze op voorraad hebben.

Dat dacht ik idd eerst ook!:) Maar het is echt 150 belminuten EN 150 smsjes:)

Bijdrager
    Huibregt

Blijft het punt van de dekking. B.v. in het gebied waar ik woon heeft T-mobile nauwelijks of geen 3G dekking. Toen ik er in de T-Mobile shop naar vroeg zeiden ze: “binnen een jaar hebben we daar waarschijnlijk wel dekking” ………….

Ik heb er daarom maar één uit België gehaald en een Vodafone SuperSim abo genomen. BIj Vodafone vrijwel overal in mijn gebied volle 3G dekking.
    Ik adviseer dus om goed de dekking van T-Mobile en anderen te checken in het gebied waar je doorgaans bent, alvorens een beslissing te nemen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.