30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack4ya

Zoveelste LaCie kaduuk

Ik heb met drie schijven nu 4x problemen gehad. Idd… reken maar uit.
    Voeding, tikken, etc. Gewoon D2 Quadra en D2 HD….

Ik ben het zat. De laatste keren was LaCies garantie claim een heel gedoe, weken/maanden wachten.

Kan ik die rotzooi niet op een andere manier uitlezen? Schijven verplaatsen?
    Ik hoef de schijf niet meer te herstellen, die zooi gaat toch weer kaduuk.

Alle ideeen zijn van harte welkom.

Bijdrager
    Jack4ya

In ieder geval maar weer tickets aangemaakt. Zal bij benieuwen, dat is dus een derde voeding voor die LaCie schijf.

Maar de vraag blijft, kan ik het spul overzetten.

Bijdrager
    Лукас

Heb zelf nog nooit problemen gehad met LaCie, maar heb wel meer mensen gehoord die huiverig zijn tegenover het merk. Sindsdien maar een Western Digital aangeschaft.

Na 3 jaar heeft de schijf van een vriend het begeven, met de schijf was niks mis maar met de voeding wel (intern, niet extern). Door de schijf uit z’n behuizing te halen en in een andere behuizing 3,5″ behuizing te stoppen hebben we alsnog dingen over kunnen kopiëren.

Ik ga ervanuit dat de schijf niet meer valt uit te lezen door ‘m aan je mac te koppelen?

Moderator
    unSOUND

Bij mij is het weer andersom. Veel gezeik met WD, en LaCies die door blijven gaan…

Wat de data betreft ben je afhankelijk van wat er kapot is. Is het de schijf zelf, is het game over. Is het de externe behuizing, dan kun je hem open maken en de schijf in een andere behuizing plaatsen

Gelukkig heb je een backup… Toch ?

Bijdrager
    Gfive

LaCie (D2) leverde al sinds 1993 slecht materiaal. Dit is nimmer verbeterd, kortom bagger spul.

Je kan de HD uit de behuizing halen en in een HD dock plaatsen om alles te copieren.
    HD Dock link

Uiteraard ook in Nederland te koop.

Bijdrager
    Gfive
    unSOUND op 09 april 2011

Bij mij is het weer andersom. Veel gezeik met WD, en LaCies die door blijven gaan…

Wat de data betreft ben je afhankelijk van wat er kapot is. Is het de schijf zelf, is het game over. Is het de externe behuizing, dan kun je hem open maken en de schijf in een andere behuizing plaatsen

Gelukkig heb je een backup… Toch ?

Meestal is het de voeding of de aansluiting. (USB, firewire etc)
    De HD is gelukkig niet van Lacie (D2)

Moderator
    unSOUND

Het voeding probleem is een oud probleem, en daar zijn op een gegeven moment ook zwaardere voedingen voor in de plaats gekomen. Heb er indertijd 2 gratis opgestuurd gekregen terwijl de oude niet eens kapot waren…

Bijdrager
    digi-nl

Wat ik dan altijd doe is de hele behuizing eraf halen en de hdd. Dan sluit ik hem hier op aan: http://ConradElectronic.m11.mailplus.nl/nct31511058/tICzrtehvXs8zet

Sorry voor de lange link:)

Bijdrager
    k-the-ripper

Mooie link, helaas werkt ie niet.
    Je zal wel zoiets als dit bedoelen
    Voor een volgende keer: aan de rechterkant van een produkt bij conrad vind je de optie ‘directe productlink’ vanaf daar kan het al bijna niet meer mis gaan.

Bijdrager
    tipex

Zelf ook 2x lacie gekocht en die waren de kortste keren kapot, nooit meer lacie voor mij.

Bijdrager
    Jack4ya

Zet ik die schijven dan stomweg daarin? Zo’n ding heeft dan voeding, neem ik aan. Ziet er nogal kaal cq kwetsbaar uit. Dan heb ik er 1 nodig, om uit te lezen, en dan de ander.
    Neemt niet weg dat ik weeeeer schijven moet kopen. Deze had ik nb gekocht om die kapotte lacie te vervangen. Een andere lacie met wit golfje en interne voeding gaat wel goed… Bah.

Ow en dit was mijn dubbele backup….:(

Bijdrager
    iBookMark

Een paar jaar terug hebben we LaCie Quadra HD gekocht. Helaas ging het updaten van de firmware niet goed en bleek de voeding defect. Ondanks de garantie zijn we niet ingegaan op het voorstel om de schijf op te sturen naar Frankrijk en een nieuwe terug te krijgen. Dit zou volledig dataverlies hebben betekend.

Ik heb uiteindelijk de behuizing geopend en de schijf in een los kastje, gekocht bij Mycom, gezet. Alle gegevens behouden want de schijf was helemaal niet defect. Wat mij betreft hadden ze de behuizing opgestuurd, laten repareren en teruggestuurd. Dan had ik zelf de schijf wel weer ingebouwd.

De garantiebepalingen van LaCie zijn in mijn ogen volkomen idioot. Wanneer je de schijf eruit haalt om de gegevens te redden ben je je garantie kwijt. Wat mij betreft nooit meer een LaCie harde schijf. Ik ben nog wel zeer tevreden over de DVD-brander die ik jaren geleden gekocht heb.

Ik koop in het vervolg Western Digital.

Bijdrager
    1234

Mijn kapotte LaCie verzameling…

Bijdrager
    Jack4ya

Whoah, Timmyboy, dit zijn allemaal jouw eigen schijven geweest??

Ik denk idd dat ik een eigen kastje wil, zoals die eerder genoemd is. Ik weet echter van toeten noch blazen over schijven en overzetten.

Kan iemand mij een tip geven van welk product en type ik dan nodig zal hebben?

Bijdrager
    1234

ja, en er ligt nog 1 werkende D2 in de kast. dit is over een periode van 8 jaar…

ik heb ook positief nieuws, ik heb ooit LaCie belgie gebeld met de vraag of ik rubber voetjes van onder de D2 kon bestellen, dat kon niet, maar de aardige mevrouw heeft me een zak met 20 van die dingen gestuurd destijds. vond ik een mooi gebaar.

Bijdrager
    Jack4ya

Positief… Hehe… Dat compenseert niet echt de 10 kapotte schijven hè?

Bijdrager
    joriss

Ik sta op het punt een harde schijf LaCie te kopen, maar nu ik dit allemaal lees… Zijn WD’s wel beter?

Bijdrager
    denniswe

Heb zelf ook een aantal wd’s gehad die snel stuk waren, het is erg wisselvallig.

Moderator
    unSOUND

Daarom zei ik hierboven al dat het een kwestie van geluk/pech hebben is… Het staat vrij los van het merk. Ik heb onwijs veel gezeik gehad met WD en FreeCom schijven, terwijl anderen daar weer goede ervaringen mee hebben… Het komt uiteindelijk gewoon neer op kopen en afwachten…

Bijdrager
    1234

Laat een ding duidelijk zijn, alle schijven gaan vroeg of laat kapot.
    Ik heb veel pech gehad maar het is ook afhankelijk van wat voor merk harde shijf er in de behuizing zit.

Lacie maakt geen schijven, alleen de behuizing.

De D2 modellen hadden vroeger 4 pins voedingsadapters die er snel kapot gingen. niet de adapter zelf maar het inpersen van de plug zorgde ervoor dat je de printplaat van de voeding, die met zeer delicate pinnetjes haaks op de hoofdprintplaat zit, kapotdrukte. De grijze Porsche design had dezelfde plug.

De zwarte Neil Poulton modellen hebben een versimpelde voeding die zonder veel moeite ingestoken kan worden en zijn al veel beter.

Mijn foto is wellicht een beetje misleidend en in het nadeel van Lacie, want bij de D2 modellen zijn de prinplaten dus meestal naar de knoppen maar de Porsche en de Neil Poulton hadden gewoon defecte schijven en de behuizingen werken waarschijnlijk gewoon nog.

De laatste tijd is er ook een nieuwe trend (iig bij veel mediabedrijven die ik ken) om de supersterke G technology G-Drive aan te schaffen. Ziet er gelikt uit, heeft een stevige behuizing maar maakt geen enkel onderscheid in de schijf zelf, dus gaat waarschijnlijk net zo snel kapot als de rest. heb je natuurlijk wel een bunker van een behuizing over.

Bijdrager
    1234

even terugkomend op TS openingpost. Als ik jou was zou ik gaan voor een 2 (of meer) Bay mirrored of Raid drive, met hotswap trays. Die kun je heel gemakkelijk openen en de schijf vervangen, hoef niet technisch voor te zijn.

Kijk eens naar Drobo, prijzig, maar echt geweldig spul.

Wil je direct aan de Nas server, kijk dan naar Synology of Qnap.

Er is ook een mooi topic over Nas systemen

Bijdrager
    Jack4ya

Serieus. Drobo. Srsly?
    Ik zie prijzen van 3000 – 5000!
    Ik ben maar thuis gebruiker he?

Heel blond gedacht, ik wil een soort van docking station en dan plop, lacie schijf er in.
    En als het even kan die tweede ernaast, plop.

Bestaat zoiets… en dan niet voor een prijs waarvoor ik maanden reizen kan?

Bijdrager
    Gfive

@Jack4ya

has ik al in mijn vorige post gemeld: Hard_Drive_Dock

Bijdrager
    1234

Zo’n dock heb ik ook en is erg prettig.

Wat betreft de Drobo, je kunt ook overdrijven

Bijdrager
    Jack4ya
    timmyboy op 11 april 2011

Zo\’n dock heb ik ook en is erg prettig.

Wat betreft de Drobo, je kunt ook overdrijvenSorry, ik racete even over de site heen, en zag voornamelijk die prijzen. Ik ga eens kijken naar genoemde docks, dank.

Lacie heeft gereageerd, garantie verlopen. (Al een hele paar maanden, aaaw sod it!)

Bijdrager
    1234

als je er niets mee gaat doen mag je mij de behuizing wel geven hoor ;P

Bijdrager
    Jack4ya

Alleen als jij mij een werkende en geschikte voeding geeft.:grin:

Bijdrager
    1234

Huh? o, ik dacht tikkende schijf, voedingen zat hier, zoals je aan de foto kunt zien. ik stuur er zo een op.

Bijdrager
    Jack4ya

Nou, misschien kunnen we idd zaken doen.:grin:

Ik weet niet meer precies wat er op staat (en bestanden ed), maar als ik een voeding zou mogen ontvangen, mag je van mij een behuizing krijgen. Want ik denk dat ik met een voeding dan igg de inhoud van de eerste schijf veilig kan stellen. Dan wisselen van schijf en de tweede inhoud veilig stellen. Toch? Voordat ik een denkfout maak…

Hoe nu verder?

Bijdrager
    1234

als alleen jouw voedingadapter stuk is stuur ik er een naar je op. Als jij dan weer een werkende schijf+behuizing hebt ben ik tevreden zo.

PB mij je gegegvens en vooral ook de informatie op je defecte voedingsadapter dan kijk ik of ik dezelfde nog heb liggen. Dat is dus voor een wat oudere D2 waarschijnlijk een vierpins aansluiting:

weet je wel zeker dat het de adapter is?

hier een plaatje van wat ik bedoel:
    Voeding

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.