4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    simonvk

Zoveelste iPod probleem-topic

Ok het spijt me dat ik weer een topic open over problemen met mijn iPod maar ik ben echt helemaal radeloos nu.

Ik heb allemaal muziek staan op mijn 3G 40gig iPod. Nog 6 gig over ofzo, maar dat doet er niet toe. Als ik gewoon mijn iPod los heb, en mijn muziek beluister is er niks aan de hand. Als ik em aansluit op mijn G4’tje gebeuren er rare dingen. Ik heb laatst mijn hele systeem ververst, nog geen week geleden. Dwz alles backuppen en opnieuw OS 10.3 erop zetten. Ik heb toen meteen alles mooi geupdate naar de laatste versies, dus ook 10.3.9. Én de laatste iPod update. Nou dan moet mijn macje toch helemaal schoon zijn? Vervolgens sloot ik mijn iPod aan op het docking station, de iPod werd herkend maar het icoontje was niet dat mooie iPod icoontje wat je dan verwacht, maar als een gewone externe schijf (alsof je bv je digi-cam aansluit). Ik start iTunes op, verbindt allemaal leuk met de iPod. Wil ik bv wat afspelen van mijn iPod met iTunes dan is ie zo traag als een kont, en als ie na 5 minuten eindelijk begint af te spelen hapert ie om de haverklap. Dus ik kreeg het idee om dan maar al mijn muziek te backuppen en de iPod lekker te verschonen met die iPod software. Maarrr, als ik mijn liedjes wil kopiëren naar de hd, hetzij dmv een gedownload script hetzij programma’s als Senuti, Broken Helix etc. dan zijn sommige gekopieerde tracks niet compleet qua lengte. Terwijl als ik ze los afspeel op mijn iPod geen enkel probleem heb!? Dan staan de tracks toch goed op mijn speler? Soms wordt het podje ook niet herkend en moet ik helemaal naar Schijfhulpprogramma om hem te ejecten (dat gaat wel altijd, activeren heel soms). Soms wordt mijn iPod helemáál niet herkend, door niks niet. Geen Schijfhulprogramma of iTunes of wat dan ook die em herkent, en dan moet je haast wel resetten toch? (play&menu knop ingedrukt houden).. Maar hoe vaker ik het doe hoe meer ik het gevoel krijg dat ik de iPod beschadig of dat ik straks al mijn muziek kwijt ben!

Ik wil mijn muziek écht niet kwijt, het staat immers goed op de iPod zelf.. Wat doe ik nou verkeerd?

Ontzettend bedankt alvast! :)

Moderator
    unSOUND

Wellicht een onnodige vraag,

heb je ook de laatste versies van iTunes en QuickTime op je systeem staan ? QuickTime doet immers het rekenwerk voor iTunes, en die mist misschien iets…?

Bijdrager
    simonvk
    ”unSOUND”

Wellicht een onnodige vraag,

heb je ook de laatste versies van iTunes en QuickTime op je systeem staan ? QuickTime doet immers het rekenwerk voor iTunes, en die mist misschien iets…?

Nee is allemaal prima up2date.. :roll:

Bijdrager
    Pieter Neerincx

Heb ja na het compleet opnieuw installeren van je Mac nog dingen uit backups teruggezet? Bijvoorbeeld spullen uit je oude home dir? Kan dat je rotte (preferences) bestanden hebt teruggezet. Als je helemaal niks van ouwe meuk hebt teruggezet, echt een volledig schone installatie hebt gedaan en de iPod doet het verder prima dan zal het wel in de communicatie tussen Mac en iPod zitten: brakke kabel of iPod dock misschien? Probeer het eens met een andere kabel of op een andere Mac enz.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.