17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    bd

zou jij je powerbook ruilen voor een macbook

ik zit met een dillemma en vraag om hulp, ik heb namelijk een precies een jaar oude powerbook, (de laatste van de laatste 15inch) en wil deze wegdoen voor een macbook, neem ik een goede stap of zeggen jullie van nee je gaat fout in, ik heb namelijk al een imac intel die de werkzaamheden heeft overgenomen van mijn powerbook, nu wil ik een laptop om gewoon mijn digital life bij te houden, dus ik ga er niet op editen misschien hooguit photoshoppen, maar het echte hd werk doe ik op de joekels
    ben ik nog steeds slim bezig of niet,

ik vind de macbook veel sexy’r (the black one) en lekker klein (kan dus makkelijker mee overal naartoe) en voelt lekker aan (dan het hete titanium)

ben ik nog slim bezig of zeggen jullie van NOH

plz speak up speak up, heb jullie nodig

Bijdrager
    jps

ik zeg eerder dat je dit zelf moet uitmaken… er zijn al zoveel van deze topics geweest de laatste tijd….

Bijdrager
    Prohibit Art

Ik zou je powerbook ruilen tegen die Macbook.. en die vervolgens weer te koop op internet zetten.
    Als je net zo’n geluk hebt als mij, krijg je binnen 2 weken een mailtje, dat iemand hem wil ruilen tegen zijn Powermac G5 1.8 DP + 20″ Cinema Display :D (die nu op mijn bureau staat)

Maar goed, moet je wel geluk hebben…

Bijdrager
    PietjePuk

Ik zou het niet doen (ik vind de PowerBook mooier), over verschil in snelheid enzo kan ik weinig zeggen, mss gelijk maar ik zou de Pwb houden.

Zo zie je maar dat het subjectief is en dat je het eig voor jezelf zal moeten uitmaken.

Bijdrager
    Macwagen Polo

zou t persoonlijk niet doen, met overweging dat de powerbook toch een proffessionele lijn uit de laptops van apple is en de macbook niet… over de powerbook is dus veel meer nagedacht dan de macbook… dit heeft dus ook te maken met de kwaliteit van de machine… die is van een powerbook veel beter dan van de macbook…

maar t blijft je eigen keuze:)

suc6!

Bijdrager
    iDuck
    ”Macwagen

… dit heeft dus ook te maken met de kwaliteit van de machine… die is van een powerbook veel beter dan van de macbook…

Als je kwaliteit koppelt aan duurzaamheid dan maakt het niks uit. De macbook, als opvolger van de onverwoestbare iBook, heeft als grote doelgroep studenten. Dus de macbook kan je in strakke rugzakjes proppen, je kan ermee overgooien en de docent(e) ermee de oren wassen.

Bijdrager
    PietjePuk

De MacBook is ook nog maar een eerste generatieprodukt, de PowerBook die hij heeft is een ver geevolueerde versie van de eerste PowerBook G4 en heel wat meer doorontwikkelt dan de MacBook die nog met de befaamde kinderziektes last heeft.

Moderator
    unSOUND

Het hangt er dan ook vooral van af wat je specifieke eisen zijn aan een laptop… Heeft de MacBook iets wat je PowerBook niet heeft ? En dan volgt de vraag: Heb je dat ook nodig ? Uiterlijk kunnen we niks over zeggen, dat is iets persoonlijks.

Ikzelf ga het dus andersom doen… Ik ga mijn MacBook ruilen voor een PowerBook. De persoon in kwestie wil graag een Intel CPU, en dat maakt mij weer niks uit… Daarentegen heeft de PowerBook weer FireWire 800 en een PCMCIA slot, wat ik graag zou hebben… dus voor ons is het een goede deal, maar de redenen waarom wij gaan ruilen zijn persoonlijk, dus je moet je echt goed afvragen wat voor jou de winst is bij het ruilen, en of je het dat waard vind.

Bijdrager
    bd

achteraf toch maar niet doen, mijn scherm is groter en juliie hebben gelijk met de kinderziektes en dat mijn powerbook al veel versie’s verder is dan dat, maar ik dacht ook misschien dat de nieuwe os het niet gaat trekken dan ben ik mobiel in ieder geval ook klaar voor

Moderator
    unSOUND
    ”bdox”

maar ik dacht ook misschien dat de nieuwe os het niet gaat trekken

En hoe kom je aan die gedachtenkronkel ?

Als Tiger zonder problemen op een 4 a 5 jaar oude laptop draait, waarom zou Leopard dan niet draaien op een 1 a 2 jaar oude laptop ? Het enige wat misschien kan, is dat er een paar features niet werken ( zoals Tiger’s Core Image op sommige modellen niet werkt )…

Bijdrager
    mvdenberg
    ”bdox”

….ik heb namelijk al een imac intel die de werkzaamheden heeft overgenomen van mijn powerbook, nu wil ik een laptop om gewoon mijn digital life bij te houden, dus ik ga er niet op editen misschien hooguit photoshoppen, maar het echte hd werk doe ik op de joekels
    ben ik nog steeds slim bezig of niet…

Gewoon houden die powerbook!

Bijdrager
    macpro

Houden! Als je nu een PowerBook hebt die voldoet, dan moet je nog even rustig blijven zitten.
    In ieder geval tot de nieuwe generatie MacBook (Pro’s) is aangekondigd.
    Dan heb je machines met de nieuwe generatie processoren (Merom? kan die namen niet onthouden) die beter schijnen te presteren en minder warm worden.

Bijdrager
    bd

hmm, een collega steld me voor om een splinternieuwe macbook te halen voor me met ,max geheugen (2gig) en een grotere hdd schrijf (ook sneller) moet ik wel 200eur bijbetalen, maar dan heb ik dus een uitgepimpte macbook voor mijn powerbook, zou je dat doen als je in mij schoenen zat, ik ben beetje onhandig met deze beslissing omdat het een powerbook is maar verder doe ik niks power vereiste dingen meer mee, behalve hooguit photoshoppen erop, de rest doe ik echter op de imac werkt veel lekkerder en sneller, en die snelheid zit me wel ergens dwars, heb vaak heb soms het gevoel dat de snelheid helemaal niet optimaal is. jah leopard zal wel idd op draaien, maar ik vraag me hoe vergeet niet apple is de intel wereld ingegaan dus we krijgen verschillen in systemen denk ik, ik heb zo;n gevoel dat de powerpc laptops of systemen dalijk als leopard uit is helemaal vergeten gaat worden alles gaat op intel based worden ,

doen!!!!!!!!!!
    (ik weet dat het eigen beslissing is maar wat is nou krachtiger de powerbook of de macbook , niet in cijfertaal maar in de praktijk)

Bijdrager
    mvdenberg

Zoals je waarschijnlijk weet draait photoshop onder emulatie op een intel mac. De verwachting is dat Adobe begin volgend jaar met een nieuwe versie uitkomt. In hoe verre je de emulatie zal merken, hangt van je bewerkingen af: alleen resizen en auto levels zullen wel meevallen. Heftige filters ga je zeker merken dat Rosetta aanwezig is. Zoek anders even op dit forum.

Als je echt maar 200 euro hoeft bij te leggen is het natuurlijk wel een goede deal: je hebt dan weer een splinternieuwe laptop! Maar ik vraag me echt af of je je laptop kunt verkopen voor de prijs dat je in gedachte hebt. Zet hem maar eens te koop: dan kan je zien wat men er voor geeft.

Zelf heb ik een mac mini G4: ik ben niet bang dat ik over 2 jaar niets meer met mijn mini kan doen. En ik denk zelf dat Apple en andere leveranciers nog lang universal pakketen zullen uitbrengen.

Bijdrager
    bd

na de keynote maak ik me nog meer zorgen om mijn powerbook , als ik al zie hoelang hij over doet om dashboard te laden, laat staan als leopard dalijk er is en ik wil space gebruiken of ik wil snel iets terughalen uit de time machine

damint

wil iemand ruilen:)

Bijdrager
    chocolate

Jah ik 8) Ik ga wss men PM ruilen voor een Macbook en als je dan zo graag een MB wil kan ik die wel ruilen, want de PB is en blijft een geile machine

Bijdrager
    mvdenberg
    ”bdox”

na de keynote maak ik me nog meer zorgen om mijn powerbook , als ik al zie hoelang hij over doet om dashboard te laden, laat staan als leopard dalijk er is en ik wil space gebruiken of ik wil snel iets terughalen uit de time machine

damint

wil iemand ruilen:)

Dan heb je zeker je hele dashboard vol met widgets? Overigens: wannneer je je powermac start, en dan de eerste keer op F12 drukt, dan moet je even wachten totdat je widets gestart zijn. Druk je vervolgens andere keren op F12, dan staan de widgets meteen op je scherm. Tenminste, zo werkt het wel op mijn G4 mac mini met 1 Gb aan ram, en ook op de iMac G5 van mijn vrouw.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.