27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Zou jij grond kopen op de maan?

Hey,

Een hele tijd geleden kwam ik de website http://moonestates.com tegen, een website waar je grond op de maan, venus en mars kunt kopen. Eerst geloofde ik er niks van, en had er een tijd niet meer naar omgekeken, maar net kwam ik er weer op, en het klinkt eigenlijk best geloofwaardig.

Als ik op Wikipedia kijk bij de naam Dennis Hope, die ook op MoonEstates genoemd wordt, dan lijkt het wel te kloppen (want anders zou het hele artikel niet op Wikipedia staan). Linkje
    En ook de link die daar onderin vermeld staat naar BBC ziet er ook geloofwaardig uit, aangezien de BBC niet bepaald de site is waar je allemaal onzin verwacht. Linkje

Wat denken jullie? Ik zou namelijk wel een stukje willen kopen, is toch wel leuk.:P Hebben jullie misschien zelf al wat gekocht?

Bijdrager
    brandfles

Ja leuk en dan een huis met zwembad erop laten zetten en als je vakantie hebt erheen gaan en dan lekker genieten van het mooie uitzicht…………..

Bijdrager
    sven-

Haha, briljant hoe je rijk kunt worden in deze wereld!

Bijdrager
    Ramy

Het is meer, waarom zou het op zowel Wikipedia als BBC staan (ook al is dat artikel op Wikipedia niet echt overtuigend) als het allemaal bullshit is? Er zit toch wel iets meer achter?

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb even een andere titel geplaatst, als je de vraag namelijk stelt, zoals je hem stelt, dan hoort dit in de lollige links thuis, maar na het lezen van je verhaal kwam ik tot deze vraag… Lijkt me interessanter…

De maan kopen, ik ben buitengewoon tegen… er zijn een aantal dingen, die gewoon niet in eigendom van iemand zijn en dat ook niet moeten worden. Ik noem Antartica, de zeeën, de lucht en de ruimte. Dus zeker ook de hemellichamen moeten niet te koop zijn… Stel je voor dat CocaCola een paar vierkante kilometer koopt en daar een reclamebord op schildert… Zitten we om de zoveel dagen tegen een reclame in de lucht te kijken…

Voorlopig heeft het ook geen zin om de maan te kopen, aangezien hij van niemand is en dus kan je hem gewoon niet van iemand kopen. Iedereen die het eigendom op de maan claimt, is op geld uit en wat krijg je er voor terug? een lullig certificaat… Wat van niemand is, moet ook van niemand blijven.

Ik vind het gewoon geldklopperij en dan ook nog op een principieel fout punt. Mocht het toch kloppen, dan claim ik nu alvast de noordelijke helft van de Atlantische Oceaan als mijn eigendom… Ga ik even lekker tol heffen… Hugo de Groot draait zich om in zijn graf!

Bijdrager
    brandfles

De Noordpool is (geloof ik) ook van niemand, maar Amerikaanse onderzoekers hebben er een ongelofelijke hoeveelheid olie onder gevonden en nu is het de vraag van wie gaat die olie worden, oftewel dat wordt weer een leuke oorlog tussen USA en …………

Als ze maar een reden hebben om iets te claimen zullen ze het niet laten.

Moderator
    Poezenbeest

Ik noem bewust de Noordpool niet, omdat die geen grond bevat en verder op het continentaal plat van Denemarken (Groenland), Noorwegen, Finland, de VS, Canada en Rusland ligt. Deze landen hebben dus gewoon een rechtmatige claim, net zoals Nederland dat heeft op de bodemschatten van een deel van de Noordzee…

Kortom, twee totaal verschillende gevallen…. Of het boren naar olie in dat gebied een verstandige keuze is qua milieu en zo, daar heb ik zo mijn mening over, maar dat doet niet ter zake…

Bijdrager
    brandfles

Nou er zijn in iedergeval mensen/bedrijven die staan te popelen om aan de slag te gaan, ze kunnen ook niet wachten tot de Noorpool is gesmolten zodat ze er makkelijker bij kunnen.

quote: Oliemaatschappijen geloven dat door het snelle smelten van de Noordpool, het steeds makkelijker wordt om olie uit die regio te winnen.
    hele artikel: http://www.fd.nl/artikel/9555793/er-ligt-90-miljard-vaten-olie-noordpool

Oja en niemand heeft een rechtmatige claim op de Noordpool: http://www.trouw.nl/groen/article1649817.ece

Bijdrager
    trabant

Dat kan Trouw wel zeggen, maar de Russen denken daar vast anders over.

Grond op de maan kopen lijkt me nogal voorbarig. ’t is nogal omslachtig om er te komen, zie je.

Bijdrager
    Veritas

Nope omdat ik me niet laat scammen.

Bijdrager
    Ramy

Hmm. Dan heeft die Dennis Hope gewoon 9 miljoen dollar aan gebakken lucht verdiend.:P Toch wel slim te noemen.

Bijdrager
    Veritas

Weet ik niet, particulieren oplichten noem ik niet slim maar laf. Banken / professionals oplichten noem ik een kunst.

Bijdrager
    KarelWillem

Tuurlijk is dat een kunst.
    Dat is gewoon een leuk geintje.

Er zal toch niemand zo hersendood zijn om écht te geloven dat je grond op de maan kan kopen?

Dat is net zoiets als die man die de Eifeltoren verkocht (écht gebeurd!). Hoe dom kun je dan zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

Overigens kun je ook sterren kopen.

Misschien is dat een idee voor een nieuwe hobby-webwinkel voor mij? 8) :wink:

Bijdrager
    1984

Ja hoor , ik heb al maanzaad in huis …………….

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Je kan al een hectare aan land kopen op de maan voor maar $16,99: Klik

Your Moon Acre details sent into space for eternity!

The actual details of your acre of land on the Moon will be sent into the heavens in a real rocket as part of a specially commissioned private digital payload. Blast off is scheduled for late 2008. All recent purchases of an acre of land on the Moon qualify for this extra-ordinary journey!

This service is free with all purchases of an acre of land on the Moon!

Bijdrager
    jl07

Nee liever grond op de aarde :D

Bijdrager
    MacBoot

als het officieel is dat het dan echt van mij is voor die prijs dan koop ik misschien wel een hectare of 10:P

edit: en dan laat ik er lampen op zetten die op de aarde te zien zijn en gebruik maken van zonnen energie 8)
    lekkere reclame:evil:

Bijdrager
    KarelWillem

Gauw doen joh… straks is het allemaal uitverkocht. :wink:

Oh, b.t.w.; bij mij kost een hectare maar 8,95.

En bij 10 hectare of meer krijg je korting en een mooi certificaat voor aan de muur.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

En voor een klein bedragje van maar $100 miljoen kan je al een vliegreis boeken naar je nieuwe stukje land :P

Bijdrager
    Dedstok
    ”KarelWillem”

Er zal toch niemand zo hersendood zijn om écht te geloven dat je grond op de maan kan kopen?

Dat is net zoiets als die man die de Eifeltoren verkocht (écht gebeurd!). Hoe dom kun je dan zijn?

Ja,
    Maar volgens mij was het Tom Cruise
    Die ook hele hectaren ‘land’ op de maan heeft gekocht!

Moderator
    Poezenbeest
    ”RoyHochstenbach”

Blast off is scheduled for late 2008.

Mooi is dat….

Maar zolang we het nog niet eens eens zijn over de verdeling van de grond hier, hoe gaan we die op de maan dan verdelen?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Mickert”
    ”KarelWillem”

Ja,
    Maar volgens mij was het Tom Cruise
    Die ook hele hectaren ‘land’ op de maan heeft gekocht!

Ah joh. Als je niet weet wat je met je geld moet, koop je toch de hele maan op.
    Die wordt straks wel drie keer verkocht.

Je hebt er niks aan en die grond wordt ook nooit van jou, maar het staat leuk aan de muur.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Wat heb je in godsnaam aan een stuk land op de maan? En naar wie zou dat geld moeten gaan? Dat betekent dat de maan dus al van iemand is?

Wat een gelul zeg.

Bijdrager
    boriskiss

Petje af voor die verkoper! Hij is vast en zeker heel rijk! Ook al is het onzin….
    Ik ga zo’n certificaat voor mezelf maken!

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    ”boriskiss”

Petje af voor die verkoper! Hij is vast en zeker heel rijk! Ook al is het onzin….

Je moest eens weten wat er allemaal op ebay wordt verkocht 8)

Moderator
    Poezenbeest

Zelfs land op Aarde…

In drie delen te koop: België (helaas al verwijderd)

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.