30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefiel

Zou jij bij Apple willen werken

Hey,

ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die, net als ik, graag bij Apple zouden willen werken in Cupertino, om bij te dragen aan die gave productlijnen? Om next to Jony Ive een super mooie MacBook te wereld te kunnen brengen? Of om een machtig mooi nieuw idee aan His Steveness voor te stellen?

Groetjes Lex:wink:

Bijdrager
    Лукас

Klinkt raar misschien, maar ik moet er niet aan denken! Ik vind Apple helemaal geen leuk bedrijf (werken bij een Apple reseller in NL vind ik dan weer wel oke)

Geblokkeerd
    Anoniem

Inderdaad, hetzelfde geldt voor mij. Maar bij het iCentre zou ik bijvoorbeeld wel willen werken.

Bijdrager
    Luidspreker

Totaal niet. Als je bij apple werkt ben je écht een loonslaaf, je mond wordt er nog sterker gesnoerd dan bij defensie. Daarnaast biedt mijn huidige studie niet echt uitzicht op een baan bij een bedrijf als apple.

Bijdrager
    Proof of Youth
    ”Luidspreker”

Totaal niet. Als je bij apple werkt ben je écht een loonslaaf, je mond wordt er nog sterker gesnoerd dan bij defensie. Daarnaast biedt mijn huidige studie niet echt uitzicht op een baan bij een bedrijf als apple.

Iemand moet Steve’s bloeddruk toch in de gaten houden?:wink:

Bijdrager
    apple_fan
    ”Proof
    ”Luidspreker”

Iemand moet Steve’s bloeddruk toch in de gaten houden?:wink:

de doktor die ergens in een ziekenhuis zit.:wink:

Bijdrager
    Lothian

Neen

Bijdrager
    Patrock

Liever bij Microsoft, dan kun je gewoon crap maken en er heel veel geld voor vragen :D

Bijdrager
    iHaring

Alleen als ik samen met Jonathan Ive samen mag werken!

Bijdrager
    trabant

Het schijnt dat zelfs de meest toegewijde en loyale Apple-employee aan de Infinite Loop 1 wel eens heeft zitten sidderen voor zijn job.
    Diverse bronnen melden dat Steve Jobs als baas erger dan een tiran kan zijn. Iemand als Jonathan Ive kan wellicht iets van zijn eigen ideeën in de ontwerpen kwijt, maar ook hij zal simpelweg moeten doen wat de grote baas wil.
    Heb niet de illusie dat je je eigen dromen in Cupertino kunt verwezenlijken. You get paid to shut up and do as you are told.

Ze maken bij Apple mooie spullen en de tent wordt succesvol vanuit een heel specifieke visie geleid. En dat is meteen de achilleshiel. Een journalist hoeft maar een gerucht over een verkoudheidje van ‘His Steveness’ te publiceren en die beurswatjes laten de koers meteen kelderen.
    Ook de resellers hebben liever iemand die ouwe sokken met een gat erin kan verkopen dan iemand die helemaal weg is van de Apple spulletjes. Niet dat een Apple verkoper zich moet opstellen als een Amerikaanse hypotheekverstrekker, men mikt liever op tevreden klanten op de lange termijn, maar de schoorsteen moet wel roken. Apple eist van haar wederverkopers een minimale omzet en het personeel is verplicht zich voortdurend bij te scholen.

Eigenlijk ben je als Apple-consument nog het beste af.

Inactief
    Anoniem
    ”trabant”

Het schijnt dat zelfs de meest toegewijde en loyale Apple-employee aan de Infinite Loop 1 wel eens heeft zitten sidderen voor zijn job.

Apple is echt één van de meest fucked-up bedrijven om voor te werken. Voorbeeld: je werkt 10 jaar voor Apple Nederland, vervolgens besluit Apple om je afdeling op te doeken en te verhuizen naar Ierland. Sta je voor de keuze: mee naar Ierland of oprotten. Prima geregeld!

Bijdrager
    Rub3n

nee

Bijdrager
    iDarwin

Apple? Why would I get into the fruit business…? :x

Bijdrager
    ndejong

Mischien so much to think about

Bijdrager
    God
    ”Luidspreker”

Precies.. Ik ga communicatiewetenschappen studeren, dat helpt ook niet echt.

Bijdrager
    trabant

Met 17 ben je vast al weer te oud om voor Apple te werken.
    Veertienjarige Chineesjes zijn voor de iPhonefabriek immers nog goedkoper…

Bijdrager
    sven-

Ik zou er vooral willen werken voor de medewerkers korting op Apple hardware :evil:

Inactief
    Anoniem
    ”sven-“

Ik zou er vooral willen werken voor de medewerkers korting op Apple hardware :evil:

Die korting krijg ik ook… daarvoor hoef je er niet te werken.

Bijdrager
    DouweM
    ”Zakske”
    ”sven-“

Die korting krijg ik ook… daarvoor hoef je er niet te werken.

Was meinst du?

Bijdrager
    Afroman

Misschien dat als Steve aftreed dat het werk “minder” zwaar zou zijn? Zo ja hoop ik dat Steve snel aftreed. Op het podium ziet hij eruit als een lieve vriendelijke vent, achter de schermen is dat best anders.

Bijdrager
    DouweM
    ”mr.x

Misschien dat als Steve aftreed dat het werk “minder” zwaar zou zijn? Zo ja hoop ik dat Steve snel aftreed. Op het podium ziet hij eruit als een lieve vriendelijke vent, achter de schermen is dat best anders.

Waar hebben jullie eigenlijk vandaan dat Steve achter de schermen zo’n tiran is? Op de filmpjes ziet ie er gewoon aardig uit… (Ik probeer niet te zeggen dat jullie onwaarheden verkondigen, ben oprecht geïnteresseerd in de bron ;))

Bijdrager
    djneo

Ik zal er best willen werken als ontwerper van onderdelen.
    Maar Google lijkt me leuker dan Apple je hebt er 7 kantines,een sportzaal,wasserete,pizza en je mag er met je minibike binnen rijden.
    (Moet ik wel eerst een minibike kopen).

Bijdrager
    DouweM

Google lijkt me inderdaad ook wel leuk:) Wel jammer dat ze Goobuntu draaien, en geen Mac OS X:P

Bijdrager
    steeze

Ik zou best als ontwerper bij Apple willen werken, waarom ook niet ? 8)

Bij Microsoft hebben ze ook een belangrijke Nederlander in dienst

De Nederlander Tjeerd Hoek is als director of interface design van Microsoft verantwoordelijk voor het ontwerp van Windows Vista.”

Bijdrager
    Afroman
    ”DouweM”
    ”mr.x

Waar hebben jullie eigenlijk vandaan dat Steve achter de schermen zo’n tiran is? Op de filmpjes ziet ie er gewoon aardig uit… (Ik probeer niet te zeggen dat jullie onwaarheden verkondigen, ben oprecht geïnteresseerd in de bron ;))

Check het op Google, echt een hoop blogs en sites roepen het.

Bijdrager
    BloomPod

Toch het liefst bij een APR. Ik heb horen zeggen dat als je 16 bent, bij een APR mag gaan werken. ( Ik ben 13. :cry: )

Bijdrager
    ecnerual

Oh, vandaar dat er 18 bij je leeftijd staat.:P

Bijdrager
    BloomPod

Ik weet, is een foutje in mijn profiel.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik hoef er niet zo te werken, ik ga naar school en bijbaantje is werken bij een APR.

Bijdrager
    Afroman
    ”BloomPod”

Toch het liefst bij een APR. Ik heb horen zeggen dat als je 16 bent, bij een APR mag gaan werken. ( Ik ben 13. :cry: )

Oh?
    In Den Haag, bij de iFactors moet je eind 17/begin 18 zijn.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.