20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    dev10

Zou dit werken? Panther op oude iMac?

Setl, ik heb op een iMac geboden op marktplaats. Eentje met 96 MB Ram. Welke versie van OS kun je er dan het beste op draaien?? 9 of heel misschien wel 10? Ik heb geen tot heel weinig ervaring met Darwin en geen ervaring met os. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    marcovanderlaan

In principe maakt het niet veel uit. op iedere imac moet je wel x kunnen draaien. wel moet je dan in geheugen investeren. 256 in het minimum voor panther, 512 draait beter.

succes

Bijdrager
    SvS

Welke snelheid heeft deze mac? Aantal mHz dus.
    Dat is belangrijker om te weten dan aantal RAM, want dat laatste kun je uitbreiden.

Bijdrager
    dev10

233 en 266 Mhz. De 233 heeft 92 MB Ram en de 266 64mb

Bijdrager
    bartvdpoel

Je hebt minstens 256 en het beste 512 MB nodig. Ik heb 10.3 gedraaid op een iMac 333 Mhz met 256 MB. Dat was op het randje. Dus kijk of je 512 MB Ram voor die iMac kan kopen (bij de PC boer) of uit een oude PC portable kan recycleren. Maar let wat op voor de prijs. Misschien ben je beter af met een €500 mac mini.

Bijdrager
    Missundaztood

voor Mac OS X Panther moet je 128MB* hebben (die heb je niet dus OS 9)

* volgens Apple, meer is beter

ik zou wel kijken voor extra geheugen want Panther draait goed op die dingen

Bijdrager
    dev10

Ok dat wordt dus de 266 met wat extra ram. Even nog een vraagje over de installatie. Is dat een CD of een DVD?

Bijdrager
    dev10
    ”bartvdpoel”

Je hebt minstens 256 en het beste 512 MB nodig. Ik heb 10.3 gedraaid op een iMac 333 Mhz met 256 MB. Dat was op het randje. Dus kijk of je 512 MB Ram voor die iMac kan kopen (bij de PC boer) of uit een oude PC portable kan recycleren. Maar let wat op voor de prijs. Misschien ben je beter af met een €500 mac mini.