4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Zotac met windows7 in netwerk opnemen

Ik heb een zotac een mini computer voor besturingen en registratie van een weerstation, ik wil deze machine vanuit mijn mac kunnen bereiken, in eerste instantie om bestanden erop te zetten en later ook om gegevens eraf te halen.
    Vroeger had je gewoon hardware beheer of mijn computer en daar gaf je gewoon een werkgroep op. Dat vind ik ook al niet meer terug. Hoe voeg ik de Zotac het eenvoudigst in mijn netwerk toe? Ik vind zelfs geen eens de ip adressen terug op die windows 7.
    Is er overigens een remote programma waarmee ik van de mac eventueel op de Zotac kan komen? dat scheelt mij een hoop gedoe met toetsenborden en met name het beeldscherm.

Bijdrager
    Bertusmaximus

je zou op http://www.teamviewer.com/ teamviewer kunnen downloaden en installeren.
    dan kan je hem via je mac gewoon overnemen.

Bijdrager
    bonestaak

Ook niet dus, want hij krijgt geen toegang tot de zotac

Ik krijg bij finder netjes de aangesloten apparaten in het netwerk te zien, die Zotac heb ik even mini-pc genoemd. klik ik deze aan krijg ik mini-pc en users nou dus mini-pc item niet gevonden.
    Dan ga ik een gewoon tekst bestand aanmaken met wordpad, kan ik deze niet in de hoofdmap opslaan, daar heb ik de rechten niet voor? Hoe krijg ik eigenlijk gewoon de hele pc schijf vrij toegankelijk? Moet ik dan dus weer naar gewoon xp teruggaan, dat geeft weer problemen met usb, bluetooth etc.
    Thuismap aanmaken, nee dat kan alleen voor windows7.
    Ik kan wel van de pc naar de mac maar ik wil juist ten alle tijden bestanden uit de pc kunnen ophalen en eventueel programma’s plaatsen. Ik ben de eigenaar maar ik mag niets bepalen. Dat is weer typisch Amerikaans.
    Hoe moet ik op de pc het netwerkcenter instellen dat deze pc gewoon overal toegankelijk is?

Bijdrager
    bonestaak

Teamviewer werkt wel maar ik blijf met het ge.. zitten dat ik nooit naar een andere map kan springen! normaal heb je bij verkenner een pijl rechts zitten om door de boom te gaan, die is dus helemaal leeg.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.