10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

zoomen met magic mouse

Ik heb sinds een jaar een magic mouse, volgens mij moet het op deze muis net als bij het trackpad mogelijk zijn om je scherm in en uit te zoomen. Soms gebeurd dit ook wel spontaan maar dan is op dat moment de scroll functie gelockt. Dus het zit er wel ergens in.
    Hoe zoom je met de magic mouse?

Bijdrager
    SunKeeper

Systeemvoorkeuren > Muis > Aanwijzen en klikken
    Onderste optie daar. Dubbeltappen met één vinger.

Overigens staan alle functies die de muis heeft uitgelegd m.b.v. filmpjes. Bekijk die maar eens rustig, dan wordt het vast allemaal wat duidelijker.

Bijdrager
    nickybbb

Alles wat je moet weten: http://youtu.be/-hExjHFst0g of bij je systeemvoorkeuren > muis.

Bijdrager
    FotoDirk

Ik heb dat ook af en toe als ik een Safari venster open dat de tekst super vergroot is. En dat is niet de slim zoomen functie want die staat bij mij af. De enige manier om het op te lossen die ik ken is Safari afsluiten en terug openen. Het komt niet vaak voor, maar heb het toch al een 10-tal keren voor gehad.

Bijdrager
    bonestaak

Dubbelklikken staat inderdaad al aangevinkt, reactie is er jammer genoeg niet.

Bijdrager
    bonestaak

Oh gevonden, zij het niet zo soepel en traploos als bij het trackpad, met de control toets ingedrukt.

Bijdrager
    Niels

Niet dubbel klikken, maar dubbel tappen

Bijdrager
    Niels

Als je de filmpjes in de voorkeuren bekijkt wordt het allemaal een stuk duidelijker…

Bijdrager
    jurwis

Voor als je per ongeluk hebt ingezoomd, wat mij nog wel eens lukt. Dan kun je met cmd 0 het scherm weer op oorspronkelijke grootte zetten. Cmd + en – zoomen resp. In en uit.

Bijdrager
    knippie

Alt ingedrukt houden en op je muis naar voren vegen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.