7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Zoomen en Roteren met ease [flash]

Helloow,

Heb werderom een flash vraagje…

Ik heb een mc, en deze wil ik laten zoomen en roteren, zodat je het kan zien dat ie inzoomt, en dat ie roteerd. Nu ben ik al ff aan het googelen naar voorbeelden, maar ik vind niet echt iets.
    Ik heb nu gewoon een knop en een mc, en als je op de knop klikt, wil ik dat de mc inzoomt, en 90% draait. En dat dit vloeiend gebeurt…
    Ik zou met een motiontween kunnen werken.. Maar wil het in actionscript doen.

Wie weet er hier iets over staan?

Vriendelijk groeten
    Jonas

Bijdrager
    klaus

Je zou kunnen een movieclip gaan masken, en die movieclip dan gaan scripten met de onEnterFrame functie. Daarin ga je met AS het inzoomen simuleren (_x en _yscale), alsook het roteren.

Beiden best te doen in een paar regels code. Nu even geen tijd voor een voorbeeldje, mss zondag.

Bijdrager
    chonazz

Nou, het masken gaat niet nodig zijn denk ik, want ik gebruik de stage als mask voor een veel grotere mc. Maar hoe kan je het zoom effect bekomen met actionscript?
    Je kan natuurlijk wel onRelease = function … mc._x += 100 mc._y += 100 doen, dan is de mc groter, maar hoe laat je iedere stap van het vergroten zien?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    klaus

het komt erop neer dat je me de onrelease functie van de knop, dynamisch een onenterframe functie gaat hangen aan de movieclip die je wil laten zoomen/roteren.

Van danaf wordt die functie elke frame uitgevoerd. Daarin ga je dus stap voor stap de x en y_scale gaan vergroten. Als die de grootte heeft dat je wil, dan ga je weer die onEnterFrame functie gaan deleten.

Zo dus, ruw geschetst..

Bijdrager
    EL Mystica

[code:1:68ac7e245d]
    var initSc = myMc._width;
    var myZoom = setInterval("zoomFc", 30, 150);

function zoomFc (endSc){
    if (initSc < endSc){
    myMc._width = initSc;
    initSc++;
    } else if (initSc >= endSc){
    myMc._width =endSc;
    clearInterval initSc;
    }
    }
    [/code:1:68ac7e245d]

Het kan ook anders, maar bon.[/code]

Bijdrager
    kie_ken

Lang leve prototypes!

Bijdrager
    jay03

ik gebruik de easing class:
    http://www.actionscript.org/tutorials/advanced/Tween-Easing_Classes_Documented/index.shtml
    [code:1:989ebd325a]function tweenBall() {
    easeType = mx.transitions.easing.Bounce.easeOut;
    var begin = 20;
    var end = 380;
    var time = .5;
    var mc = ball_mc;
    ballTween = new mx.transitions.Tween(mc, "_x", easeType, begin, end, time, true);
    }[/code:1:989ebd325a]

je kan _x door oa _alpha en _width vervangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.