14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    marieke

zonnet adsl family op mn nieuwe mac wil nie

ik heb een paar dagen geleden een nieuwe g4 dual processer gekocht echt een fantastische machine maar internet wil niet.

ik heb netjes de instructies opgevolgd enzo maar hij pakt m niet. ik heb een e-tech v2 modem (usb) ben ook al op hun site geweest om nieuwe drivers te halen maar dat werkte ook niet. ik kwam erachter tijdens de zoveelste poging tot installeren dat ie 0 bytes schijfruimte nodig had, mijn conclusie dus hij installeert dus in feite nix.

nou ik kom er niet meer uit misschien weten jullie iets. oja in mn handleiding boekje stond dat ie voor bepaalde osx goed was en mijn osx versie is te hoog kan dat er wat mee te maken hebben?

Bijdrager
    maceddy

De eerste fout die je (denk ik) al hebt gemaakt is door een USB modem te nemen..

Misschien had je geen keus, maar ik had t ethernet modem gekozen.
    Als je terug kan, meteen doen.

Bijdrager
    marieke

nee idd ik had nie echt keus ik kreeg deze er gratis bij maar t moet wel kunnen volgens mij en anders ga ik zonnet wel weer stalken dat hun het maar moeten oplossen want hun zeggen dat t moet werken

Bijdrager
    jackgr

USB modem werkt niet. Je hebt echt een ethernetmodem nodig

Bijdrager
    Sad

Het enige USB modem dat ik ooit heb zien werken is de Alcatel Kwal (ook wel kikker genoemd) en voor de rest zou ik zeggen: neem een ethernet modem, is ook veel handiger als je ooit eens je internet wil delen met andere computers.

Bijdrager
    tijn22

Ik heb ook een usb modem gehad, kon ik omruilen voor een ethernet modem moest wel wat bijbetalen.

Het ethernet modem werkt ook perfect op de airport

Moderator
    unSOUND

Jongens, het is leuk [en makkelijk]om de dame achteraf te vertellen
    dat ze een ethernet modem had moeten nemen, maar dat heeft ze niet,
    en dan is het dus beter om te zoeken naar een oplossing in plaats van een omloop.

kijk om te beginnen eens naar deze 4 pdf bestanden die ik voor je gevonden heb…

http://www2.zonnet.nl/files/E-Tech-USB-Computer-Configuratie-Versatel.pdf

http://www2.zonnet.nl/files/Handleiding_Computer_Configuratie_ETech_usbadsl_modemv2r3.pdf

http://www2.zonnet.nl/files/E-Tech-USB-Quickstart-Installatie-Versatel.pdf

http://www2.zonnet.nl/files/Installatie_Handleiding_ETech_usbadsl_modemv2r3.pdf

Succes! unSOUND :apple:

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”unSOUND”

Jongens, het is leuk [en makkelijk]om de man achteraf te vertellen
    dat ie een ethernet modem had moeten nemen, maar dat heeft ie niet,
    en dan is het dus beter om te zoeken naar een oplossing in plaats van een omloop.

vind ik ook, Unsound, en tof dat jij deze “man” wél helpt !

Moderator
    unSOUND

Oeps, excuus, deze DAME….

tja, ik ben nou eenmaal iemand die eerst helpt,
    en dan pas kijkt wie ik nou geholpen heb… :P

[post aangepast]

Bijdrager
    passenger

Als het nog niet gelukt is met de huidige info, bel dan even de E-Tech helpdesk. Vraag ze om de OUDE driver, die werkt namelijk wel. Heb dat geintje al eens gehad met een klant. Heb hem zeer enthousiast diezelfde Zonnet aangeraden (indertijd een van de beste deals), doet-ie geen moer. Thuis geprobeerd met de huidige drivers, geen moer…. E-Tech gebeld, oude driver op de mail, als een zonnetje (sorry, flauw).

Mocht het niet lukken, mail me even, heb de oude driver nog wel ergens rondslingeren.

Bijdrager
    Emarc

TIP:
    Ik heb destijds een behoorlijke aanvaring met de helpdesk van Zon gehad.
    Die helpdesk van Zon moet je absoluut niet bellen want het draait er altijd op uit dat ze het probleem bij E-tech neerleggen. Ik heb na diverse telefoontjes met E-tech de usb-modem niet aan de praat gekregen en kon tegen een reductieprijs een ethernetrouter krijgen. (maar dan moet je wel flink door blijven zeiken en behoorlijk over je kier gaan). Ik moest uiteindelijk een bedrag van ongeveer 50 euro bijbetalen voor dat modem. Normaal was dit een bedrag van rond de 120 euro, als ik het me goed herinner.
    Doe dit wel snel, want je hebt het recht om binnen 4 weken, nadat je het modem gehad hebt, hem om te ruilen voor een ethernet-router.
    Daarna zal het volle pond moeten betalen:x

Bijdrager
    Werty

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kreeg de modem wel geinstalleerd, maar elke keer als de Mac ging slapen of uitging verbond ‘ie niet meer meteen met het internet. Moest soms wel een paar uur wachten, en soms ging het in enkele minuten. Ik heb toen Zonnet gebeld en die zei dat het aan de kabel tussen de muur en de modem lag. Ik heb hetzelfde probleem bij E-tech voorgelegd en die vertelde mij dat het komt omdat de USB poorten van Apple te weinig stroom leveren (??). Een USB hub met externe voeding zou het euvel verhelpen. Ze hadden de klacht nl. al vele malen gehad en middels een ‘proefopstelling’ waren ze erachter gekomen dat dit het was.

UIteindelijk hielpen geen van de oplossingen en heb ik nu maar een ethernetmodem gekocht.

Bijdrager
    iAN

Ik heb het zelfde probleem als Werty.

Heb nu een USB modem, maakt het nog uit welke Ethernet modem ik koop? Iemand een tip…

Bijdrager
    passenger

Om even terug te keren op de originele vraag: het kan, het werkt, met de OUDE driver uitstekend. Geef maar een gil, heb de driver als het goed is nog wel ergens.

En ja, een ethernetmodem is inderdaad wel makkelijker, maar tevens meerprijs.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.