24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    KR1275

Zon Breedband Family; wil een alternatief!

Ik heb nu Breedband Family van Zon en ben daar steeds meer ontevreden over. De downloadsnelheid is vooral in de avonduren vreeeeeselijk traag. Het abonnement loopt af in juni en ik heb een maand opzegtermijn. Ik zit te denken aan Planet Standaard of XS4ALL lite. Wie heeft hier ervaring mee?

Bijdrager
    awi

Demon is een optie, een zeer goede betrouwbare provider. ik meen 19 Euro voor 512 Kbpd down en 128 Kbps upload. Geen gedoe met verschillende facturen van provider en KPN, maar gewoon 1 van Demon.

Bijdrager
    Castor

Nou ja, meestal heb je er toch al een van KPN voor de gewone telefoontikken, dus het is al snel KPN én van de provider. Zelfs al staat er op die KPN factuur geen greintje Internetkosten van Demon. Bij Planet en XS4ALL is dat toch redelijk transparant IMHO.

Bijdrager
    pille

Ik heb dus Demon 512/256. Gekozen voor de lage prijs en de goede reputatie. Heb het nu ongeveer 3 maand en ben 100% tevreden (1 keer netwerkstoring gehad, maar daarnaast altijd volle down- en uploadsnelheid).
    Factuur was voor mij geen argument.

Bijdrager
    KR1275

Ik wil wel tenminste Lite (down 1024). Dus Demon 512 zie ik niet zo zitten. Bovendien is de kwaliteit van het KPN netwerk erg goed. Demon zal zeker net als Zon via Versatel gaan?

Bijdrager
    Oppie

Al vijf jaar ADSL(altijd Basic, en nu sinds de laatste snelheidsverhoging een down-grade naar Light) via XS4All, en behalve in het eerste half jaar (ik was één van de eerste aansluitingen) NOOIT problemen, en altijd een stabiele verbinding. Bovendien is XS een goede provider, die de kwaliteitsbewaking van het internet etc hoog in het vaandel heeft staan, en een deskundige, Mac-bekwame helpdesk heeft…kortom een bedrijf met een ‘goed hart’:)

Bijdrager
    pille
    ”Richard

Ik wil wel tenminste Lite (down 1024). Dus Demon 512 zie ik niet zo zitten. Bovendien is de kwaliteit van het KPN netwerk erg goed. Demon zal zeker net als Zon via Versatel gaan?

Het abbonement dat ik heb loopt via bbned.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Erick Verlee

Ben oud lid van planet, en ex gebruiker kpn.
    Als je in een kpn winkel komt snap je binnen vijf minuten dat ze werkelijk nergens verstand van hebben.
    Hetzelfde geld voor kpn als het gaat om internet en mac. Planet, onderdeel van kpn is al even waardeloos. Wel leuk dat jij de helpdesc iedere keer moet uitleggen hoe het zit.

Heb tegenwoordig adsl via wanadoo (4056 down) en bevalt prima!

Bijdrager
    Liam

Die snelheid werd bij HetNet ook al een paar keer verhoogd, en naar ik aanneem ook bij Xs4all en alle andere lettercombinaties die gebruik maken van KPN. Het is makkelijk reclame maken met verbindingssnelheden als de echte verbinder die snelheden verhoogt zonder er iets extra’s voor te rekenen (concurentie-overwegingen?).

Bijdrager
    Steve Brooklyn
    ”pille”
    ”Richard

Het abbonement dat ik heb loopt via bbned.

of inderdaad versatel….
    Maar daar heb ik op de zaak al 4 jaar een abonnement.
    Nog maar 1 keer een storing gehad…

Thuis ook demon, (1024/512) via bbned…. nog nooit probs meegehad…

Bijdrager
    pille
    ”Steve

of inderdaad versatel….

Huh? Volgens mij mis ik iets… Ben nog nergens tegengekomen dat bbned van versatel is.

Bijdrager
    cubizer
    ”Erick

Ben oud lid van planet, en ex gebruiker kpn.
    Als je in een kpn winkel komt snap je binnen vijf minuten dat ze werkelijk nergens verstand van hebben.
    Hetzelfde geld voor kpn als het gaat om internet en mac. Planet, onderdeel van kpn is al even waardeloos. Wel leuk dat jij de helpdesc iedere keer moet uitleggen hoe het zit.

Heb tegenwoordig adsl via wanadoo (4056 down) en bevalt prima!

Sorry, hoor maar hier voel ik me genomen!:evil: Ik ben in de tijd bij kpn-primafoon in dienst genomen voor de info/verkoop/installatie van mac’s. Ben er mee opgegroeid en heb al heeel veel klanten wegwijs gemaakt op de mac. Ik werkt eerst in primafoon beverwijk en nu in Haarlem, dus als iemand ns in de buurt is… Kunnen we ns bijpraten.:P
    Zelf vind ik xs4all de beste provider en meest stabiele van alle. Grootste datalimiet en weliswaar iets duurder, maar ook betere, stabielere verbindingen. Dat zou ik aanraden.[/b]

Bijdrager
    suicide
    ”Oppie”

Al vijf jaar ADSL(altijd Basic, en nu sinds de laatste snelheidsverhoging een down-grade naar Light) via XS4All, en behalve in het eerste half jaar (ik was één van de eerste aansluitingen) NOOIT problemen, en altijd een stabiele verbinding. Bovendien is XS een goede provider, die de kwaliteitsbewaking van het internet etc hoog in het vaandel heeft staan, en een deskundige, Mac-bekwame helpdesk heeft…kortom een bedrijf met een ‘goed hart’:)

Ik was het met je eens, maar hier regio ZH is het vanaf januari HUILEN met de pet op met dat geweldige xs4all netwerk. En helpdesk van xs4all? Neuh je krijgt steevast een kpn mxstream dame/heer aan de lijn, en die kunnen nooit ergens iets aan doen, en het is altijd morgen verholpen.
    Hopen dat het snel weer wat stabieler word, was altijd puik, ben een xs4all’er van het eerste uur….. en heb sinds dsl nooit te klagen gehad, maargoed net zoals planet en de anderen, het BLIJFT een kpn netwerk, en xs4all zelfs helemaal kpn toch?:D ……..

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”awi”

Demon is een optie, een zeer goede betrouwbare provider. ik meen 19 Euro voor 512 Kbpd down en 128 Kbps upload. Geen gedoe met verschillende facturen van provider en KPN, maar gewoon 1 van Demon.

demon stuurt geen facturen voor haar particuliere abo’s
    wel iets om rekening mee te houden als je de kosten/btw kan aftrekken…

Bijdrager
    tennapel
    ”sigterm”

Ik was het met je eens, maar hier regio ZH is het vanaf januari HUILEN met de pet op met dat geweldige xs4all netwerk. En helpdesk van xs4all?

Ik woon in “de regio ZH” en ervaar geen problemen. Ergo: lokaal probleem. En als je de helpdesk van XS4ALL belt gewoon wat andere opties kiezen om een medewerker van XS4ALL te krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar KPN.

Maar om terug te komen op de originele vraag: Ik zit nu een jaar of drie weer bij XS4ALL met een ADSL abonnement. Zelden problemen, snelheid altijd OK en ze hebben uitgebreide Mac ondersteuning op hun helpdesk-pagina’s op internet.

Bijdrager
    SvS

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van XS4ALL Lite gebruikster!

Bijdrager
    Jor1

Ben huilend weggerend bij XS4ALL, zit nu alweer 2 jaar lachend bij DEMON!

Bijdrager
    arneblk

Het is natuurlijk prima om je op dit forum te laten adviseren.
    Maar het is ook verstandig om aan internetgebruikers bij jouw in de straat te vragen wat zij gebruiken en hun ervaringen zijn, qua verbinding en snelheid.

Bijdrager
    HSL
    ”Erick

ik zou zeggen kijk is naar xs4all,.. daar zitten redelijk wat mac experts tegenwoordig.. .je betaald wel iets meer geloof ik, maar je hebt wel hele goede service.

Bijdrager
    HSL
    ”tennapel”

En als je de helpdesk van XS4ALL belt gewoon wat andere opties kiezen om een medewerker van XS4ALL te krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar KPN.

ehm,.. of gewoon de goeie menukeuze kiezen die je nodig hebt….:)
    anders verteld 1 van de helpdeskmedewerkers je gewoon dat je de kpn moet bellen.. kan je beter zelf gelijk bij de kpn uitkomen:D

Bijdrager
    awi

Misschien ben ik al te lang abonnee. Ik ben particulier en krijg wel elke maad keurig een factuur.

Verder gebruikt Demon volgens mij het kpn netwerk, ik kreeg in iedergeval een kpn monteur over de vloer voor de aanleg van de extra lijn. (dus niet geshared met de gewone telefoonlijn)

Bijdrager
    jeff

Met Planet heb ik in twee jaar tijd goede ervaringen. Constante snelheden zonder storingen. En hun gratis spamfilter werkt heel goed. Dat scheelt flink wat ergernis! De KPN-monteur die ik thuis had, had privé een gebruikte Mac aangeschaft om zodoende zijn Mac-klanten beter te kunnen adviseren. Chapeau!

Bijdrager
    KR1275

Ìk zit nu te twijfelen tussen Planet en Versatel.

Versatel is 2x zo snel voor 5 euro meer. Maar Planet levert een gratis ethernetmodem en rekent geen aansluitkosten. Ik heb nu een multi-pc modem (E-tech) en ik vraag me af of die ook werkt bij een andere provider.

XS4ALL is inderdaad erg goed; wij hadden dat het basispakket (toen Lite nog niet bestond). Erg goed, maar erg duur. Kwaliteit kost gewoon geld. En de Helpdesk heb ik niet echt nodig. Men kiest daar bewust voor minder klanten, maar meer service. Soort Miele-tactiek.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.