14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    passenger

Zon Breedband Family ADSL – HELP!

Voor het eerst in tijden zit ik met de handen in het haar.

Kreeg deze week mijn Zonnet ADSL pakket thuisgestuurd, modem geinstalleerd, werkt. Maar hoe stel je hem in? Volgens de (zoals gebruikelijk) magere handleiding moet je na installatie dmv een browser IP-adres 10.0.0.2 benaderen, waarna je in het configuratiescherm van het modem (E-Tech ADSL USB modem v2) moet komen. Maar dat doet-ie dus niet.

Nu zou je het moeten kunnen insytellen dmv VPN, maar dan vraagt-ie om een serveradres wat ik niet ken.

Iemand een idee? Ik zou moeten verbinden dmv PPP, maar dat doet-ie niet zonder PPPoE, en dat werkt ook niet….

Iemand ervaring met deze modems?

Bijdrager
    Boris

Bijdrager
    passenger

Dank je Boris, maar ik heb geen Alcatel…. Ga het toch nog eens proberen.

Bijdrager
    passenger

:cry:

Verdomme (excuseer). Bij Zonnet hebben ze geen ideee waar ik het over heb, dus dat wordt pas volgende week. Tenzij nog iemand anders een idee heeft. De door Boris aangegeven draad werkt voor Alcatel op xs4all, ik heb E-Tech USB op Zonnet Versatel.

Bijdrager
    micapple

Om je modem te toegang te krijgen tot je modem moeten allebei de (groene) lampjes branden.

Bijdrager
    passenger

Dat werkt. Hij wordt dus herkend, alleen, welke instellingen. Moet een serveradres ingeven, dat is onbekend. Bij xs4all is dat 10.0.0.138 pc1, maar wat is het voor zonnet family met E-Tech USB….

Bijdrager
    Zout

Waarom koopt iedereen toch een USB modem, het is toch bekent dat dit alleen maar gedoe met zich mee brengt. Er zijn ook E-Tech Routers die gewoon over ethernet werken zoals dat hoort bij een netwerk, zoals het internet ook eigenlijk een groot internet is.

USB is een noodoplossing die voor mensen is die internet niet over meerdere computers willen verdelen of voor gebuikers die geen netwerk kaart hebben(tegenwoordig tegen kleine vergoeding bij de lokale dozenschuiver op te halen).

Bijdrager
    micapple

De kans dat het allemaal werkt is erg klein, heb inmiddels aardig wat ervaring met Zonnet en de USB modem. Ben inmiddels 4 weken verder en het werkt nog steeds niet. Naar het schijnt heeft Zonnet te weinig ip adressen ingekocht.

Bijdrager
    passenger
    ”Zout”

Waarom koopt iedereen toch een USB modem, het is toch bekent dat dit alleen maar gedoe met zich mee brengt. Er zijn ook E-Tech Routers die gewoon over ethernet werken zoals dat hoort bij een netwerk, zoals het internet ook eigenlijk een groot internet is.

USB is een noodoplossing die voor mensen is die internet niet over meerdere computers willen verdelen of voor gebuikers die geen netwerk kaart hebben(tegenwoordig tegen kleine vergoeding bij de lokale dozenschuiver op te halen).

Zeer rake opmerking, maar in mijn geval ging het inderdaad om 1 computer, met geen uitzicht op meerdere. En op specs heeft Zonnet de beste deal, en de support, ja, daar dacht ik me wel doorheen te slaan. Sterker nog, dat gaat ook lukken. Ik hou jullie op de hoogte!

Bijdrager
    passenger

voor de liefhebbers: Hij werkt. Even bellen met de helpdesk van E-Tech, de modemfabrikant, even rommelen, en hij werkt…

Wellicht een idee om hier een handleidinkje voor anderen voor te schrijven?
    :D :) :D

Bijdrager
    Stof
    ”passenger”

voor de liefhebbers: Hij werkt. Even bellen met de helpdesk van E-Tech, de modemfabrikant, even rommelen, en hij werkt…

Wellicht een idee om hier een handleidinkje voor anderen voor te schrijven?
    :D :) :D

Mooi dat het toch nog gelukt is:) . Een handleiding lijkt me een prima idee. Maar een korte beschrijving van de oplossing alhier zou een mooi begin zijn.

Bijdrager
    passenger

Euh Stof… Heb net een complete aanvulling naar Adriaan gestuurd, leek me wel handig bij de tips en truuks. Zonnet heb ik ook maar gelijk een kopietje gestuurd.

En als anderen in de problemen zitten wil ik het word-documentje wel even sturen…:D

Bijdrager
    Mmmarco

‘Word’ documentje?:lol: :x :P :sealed: LOL

Bijdrager
    passenger

Sorry, ben AppleWorks kwijt…. En kan ook geen moer met HTML en zo…. Ben journalist, geen full-time Appl-wizz-kid…:wink:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.