9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Zo'n 5.000 MP3 bestanden verkleinen (welk programma?)

Ik ben voor een speciaal project op zoek naar een programma om MP3 bestanden te verkleinen.
    En met verkleinen bedoel ik omzetten naar 22 of 11 kHz ipv de 44.1 kHz.
    En ook de bitrate naar beneden zoals 64 KB of lager.

Ja, ik weet dat de kwaliteit dan absoluut slechter gaat worden (dat is in dit geval ook de bedoeling).

Kent iemand een programma om dit mee te doen?
    Ik moet zo’n 5.000 MP’s omzetten, dus ik kan het niet manueel doen. Graag een mogelijkheid om een ganse map in één keer om te zetten.

Het kan in iTunes als ik ze daar in importeer, maar ik wil mijn iTunes niet vervuilen. Dus liefst een ander programma.

Iemand een suggestie ?

Bijdrager
    Furbz

Als je op iTunes klikt met de alt knop ingedrukt, dan geeft iTunes je de optie om een nieuwe bibliotheek
    aan te maken. Daar zou je ze in kunnen importeren en verkleinen.
    Dan heeft je main iTunes bibliotheek daar geen last van.

Maar eerlijk is eerlijk, hoe het met de mappenstructuur daarna werkt weet ik niet zeker.

Bijdrager
    erwinde

Je kan een nieuwe, lege iTunes library aanmaken en ze daarin importeren. Start iTunes op, terwijl je alt toets ingedrukt houdt.

Ik heb alleen geen idee of iTunes dergelijke lage sample rates goed behandeld of sowieso toelaat. Bij 11 KHz sample rate moet een filter alle tonen boven de ongeveer 5.5KHz uitfilteren (de Nyquist frequentie) . Je houdt dan een geluidskwaliteit over die sommigen onder ons nog van de middengolf zenders zoals Veronica destijds kennen.

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    tarun

@brombeer: Max is een prima programmaatje hiervoor.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je het binnen iTunes doet, hoef je niet bang te zijn dat je je bibliotheek verpest. Er worden altijd kopieën gemaakt tijdens de conversie. En daarna kun je zoeken naar de betreffende bestanden door te filteren op de bitrate. De selectie kun je dan in één klap exporteren, en daarna verwijderen uit je iTunes Library.

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt in iTunes een playlist, kiepert daar die 5000 nummers in.

Leef je uit met converteren.

Maak een slimme playlist met de gebruikt bitrate, en klaar.

Gooi desgewenst daarna de inhoud van beide playlists weg als het project is afgerond.

Bijdrager
    MDF

Ik hou je graag op de hoogte wat het geworden is. Toch niet de oplossing via iTunes (was voor mij indien nodig een noodoplossing).

Heb geopteerd voor het programma Switch.
    Doet perfect de job, in batch (mappen van meer dan 1000 stuks) converteert hij alles naar elk gewenste bitrate.
    Niet echt nodig maat was ook nog gratis programma trouwens.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Bijdrager
    TheBigZ

Ha, sommige programma’s (switch, Max) blijven handig!:-)

ogg –> mp3

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.