16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Clarus

Zomertijd bug?

Als ik in de Agenda een activiteit die al voor a.s. zondag (begin zomertijd) gepland stond update naar datum 30 maart verspringt de begintijd naar twee uur later. Lijkt me een zomertijd gerelateerde bug.
    Voorbeeld: maak voor vandaag een nieuwe activiteit aan; open de activiteit en wijzig de datum naar 30 maart; zie de begintijd +2 uur verspringen.

Zijn er nog meer zomertijd bugs gevonden in Mac OS X 10.9.2?

Moderator
    Mac Daddy

Heb het ff snel op de iPhone getest. Evenement voor vandaag 12 uur aangemaakt. Daarna verplaatst naar zondag en zet hem daar om 12 uur neer. Lijkt mij prima te werken dus in iOS 7.1.

Maarrr… Als dit bij meer mensen misgaat, hebben we misschien een bug ontdekt en dan is het misschien handig om de redactie van OMT het te laten weten. Kunnen we de mensen misschien van tevoren inlichten. Ik draai nog Snow Leopard, maar tegen de rest zou ik zeggen. Test het uit op je Mac!

Bijdrager
    TRML

Bij mij gebeurd dat niet (Mac OS 10.9.2) Gaat hier gewoon goed, staat je timezone wel goed ingesteld.

Bijdrager
    belfortmac

Bij mij ook getest, Inderdaad hier ook 2 uur verschil.
    Mac OS X10.9.2
    Timezone staat goed.

Moderator
    Mac Daddy

@trml: Wat gebeurt er bij jou? Zet ie hem op exact dezelfde tijd of wel een uur later?

En aan daalhofmac en clarus: Welke tijdzone is er bij jullie ingesteld?

Anoniem

Hier ook 2uur verschil

Bijdrager
    belfortmac

@macdaddy

Apple Europa.

Bijdrager
    belfortmac

Op de Ipad doet zich dit trouwens niet voor.

Bijdrager
    SunKeeper

Ze zullen wel altijd klooien met klokken en tijd.

Sinds een tijdje loopt hier ineens niets meer gelijk, overal zit 10-30 seconden tussen. Mijn Mac loopt bijv. 16 seconden voor op de echte tijd.
    Een herinnering verschijnt dan bijvoorbeeld in beeld, open ik meteen daarna Systeemvoorkeuren > Datum en tijd, springt de klok goed en verschijnt daarna de herinnering weer opnieuw omdat dan dat tijdstip weer bereikt is. Twaalf uur later loopt ie weer 16 seconden voor.

Ik heb het idee dat het inderdaad specifiek in 10.9.2 zit, want daarvóór pingelden ze allemaal exact in dezelfde seconde bij een herinnering.

Bijdrager
    Clarus

Bij mij staat Midden-Europese tijd (Amsterdam-Nederland) ingesteld.

Bijdrager
    Clarus

Overigens gaat-ie alleen de fout in op 30 maart, wijzigen naar 29 of 31 maart gaat goed.

Moderator
    Mac Daddy

Ik vind het vreemd dat ie sowieso met die zomertijd rekening houdt.
    Realistisch voorbeeld: Afspraak van vrijdag 12 uur gaat niet door, vanwege iets anders met hogere urgentie. Die wordt dan verplaatst naar maandag 12 uur. Waarom zou je computer dat dan vanzelf naar 13 uur verplaatsen? Jij houdt die afspraak nog steeds om 12 uur. Zomertijd of niet.
    En stel dat de afspraak naar maandag 15 uur wordt verplaatst, dan wordt het toch ook niet ineens 16 uur?

Maar vermoedelijk doe iCal iets met die zomertijd dat je liever niet wil.

Misschien even onderaan op ‘tip de redactie’ klikken?

Bijdrager
    Clarus

Ik heb een ‘tip de redactie’ bericht gestuurd.

Agenda hoort inderdaad van de tijd af te blijven wanneer je alleen de datum wijzigt, tenzij het precies in het niet-bestaande uur van 2:00 tot 3:00 uur op 30 maart (wanneer de klok een uur vooruit wordt gezet) zou vallen.

Als je een activiteit die begint om 23:30 naar 30 maart probeert te wijzigen maakt-ie er 0:30 op 31 maart van (één uur verschil ipv 2).

Bijdrager
    brabant

Bij 9.3 (beta) gaat het ook fout.

Moderator
    Maarten

Tip ontvangen! Dank, ik ben er mee bezig.

Edit: artikel staat online.

Geblokkeerd
    Anoniem

Met het toetsenbord scheelt het – alvast – nog maar één uur. Overigens, het tegenovergestelde gebeurt bij de overgang van zomer- naar wintertijd.
    Tja, . . .

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.