23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    iTC

Zomerse Temperaturen ::: Macbook Useless :::

Ik wilde het via deze weg tóch nog eens benadrukken:

Nu we met het mooie weer vaker buiten vertoeven vind ik het eigenlijk zéér zwak van de Macbook dat het scherm buiten zo slecht presteert. Dat mag best eens gezegd worden toch? Ik heb het over de Macbook 13,3 inch 2006 editie (wit). Het is m’n tweede, de eerste werd geel. Deze lijkt wit te blijven maar ik baal er enorm van dat ik buiten geen moer kan doen, bij de minste lichtinval/spiegeling is het huilen met dit glossy scherm!! Hoe is jullie ervaring hiermee?

Dat ze dáár nou niet ’s meer aandacht aan besteden bij Apple i.p.v. die eeuwige processor updates……

Tóch blijf ik een Mac fan, al dan niet binnen blijvend als het moet.
    De Mac fan: herkenbaar aan een wit gezicht waar anderen al bruin zijn :?

Bijdrager
    Thomash

wat moet je ook met een macbook buiten:P

achja ik geef toe dat het moeilijk te zien is…. maar een mat scherm is volgens mij nog vervelender…

Bijdrager
    sedikit

Tóch blijf ik een Mac fan, al dan niet binnen blijvend als het moet.
    De Mac fan: herkenbaar aan een wit gezicht waar anderen al bruin zijn :?

Of rood!

Bijdrager
    proud

Ik denk dat geen enkele laptop in de zon goed presteert eigenlijk. Of dat is toch hetgene dat ik van iedereen hoor. Maar als je onder de parasol werkt gaat het perfect vind ik, zodoende, bij mij toch.

Bijdrager
    tiny

In het algemeen zijn schermen nou slecht te gebruiken buiten. Het is de laatste jaren sterk verbeterd en ik denk dat de MacBook relatief nog erg goed scoort. Welke pc scoort volgens jou dan beter?

Bijdrager
    Erik Joling

Buiten in de regen is het ook naatje.

Bijdrager
    MedahOSX

Na mijn PowerBook en iBook ben ik juist zeer verrast over de prestaties van het MacBook scherm buiten. Ok, je moet natuurlijk wel de schaduw opzoeken, maar het presteerd stukken beter dan de iBooks met mat scherm.
    Let wel op dat je het scherm op volle helderheid zet, hoe helderder die is hoe minder de spiegeling.

Bijdrager
    iTC
    ”tiny”

In het algemeen zijn schermen nou slecht te gebruiken buiten. Het is de laatste jaren sterk verbeterd en ik denk dat de MacBook relatief nog erg goed scoort. Welke pc scoort volgens jou dan beter?

Welke PC/laptop beter presteert weet ik niet. Ik weet wél dat het een bekend probleem van schermen is; zon is fataal/ belemmering. Inmiddels zijn er digitale videocamera displays (Canon, Sony o.a.) die prima presteren in de zon, als deze techniek nu eens bij laptops wordt toegepast?

Er wordt aan zoveel dingen gedacht, een magneetje bij de stroomtoevoer, een verlicht logo op de klep…. maar als je in ’t zonnetje je Keynote presentatie wilt voorbereiden vergeet ’t dan maar….Da’s eigenlijk mijn hele punt.

Bijdrager
    reneo

Tijd voor OLED schermen op de laptops van apple…

Bijdrager
    Daan86

In de zon moet je ook niet werken, in de zon moet je luieren!

Bijdrager
    macses

ik heb een MBP met mat scherm en heb er niet zoveel last van. Natuurlijk zie je wat minder dan binnen maar van reflecties geen last. Met mn oude powerbookje zag ik haast niks buiten, maar dat was dan misschien ook te wijten aan de mindere helderheid va het scherm.
    Op dit ogenblik zit ik trouwens buiten in het zonnetje (prison break te kijken) 8)

Bijdrager
    G5 POWERMAC

Weet je wat je moet doen
    Doe zoals ik heb keuken met granieten blad gewoon de mac nooit geen probleem.

Groetjes

Bijdrager
    iDuck

De Mac fan: herkenbaar aan een wit gezicht waar anderen al bruin zijn

Of rood!

Buiten in de regen is het ook naatje.

In de zon moet je ook niet werken, in de zon moet je luieren!

De Mac fan: herkenbaar aan zijn gevoel voor humor. :D

Bijdrager
    Rezpack

Scherm Macbook glossy in felle zon is echt beter imho dan mat iBook of Powerbookscherm.

Tv kijken in felle zon is ook nooit echt tof geweest.
    In de toekomst kan het vast nog beter. Maar voor nu kan ik niet beter krijgen en vind het ruim genoeg.

Bijdrager
    Turbanus

Als je het Macbook veel buiten moet gebruiken maak je toch gewoon even handig een zonneschermpje dat je op je scherm kunt schuiven, zodat schaduw gegarandeerd is…..:wink:

Bijdrager
    apenstaartje

Wanneer je last hebt van het licht, dan helpt het ook om je kleurinstellingen te wijzigen van Black on White naar White on Black. (In Universal Access in je systeemvoorkeuren) (of apple-optie-control-8).
    Het is even wennen, maar ik kon toen gewoon nog even doorwerken in de auto (ik reed zelf niet) ondanks het zonlicht. En de batterij ging ook nog eens langer mee:)

De optie use grayscale werd bij mij de boel wel langzamer van (was goed te merken in Flash sites)..

Bijdrager
    bassmac

met mijn apple classic en verlengsnoer had ik ook geen geweldig beeld….
    en het is veel te heet om te werken buiten!

Bijdrager
    Oppie

Eerlijk gezegd: zowel je topic titel als ook de boodschap in je openingspost vind ik een beetje vreemd over komen… zeurderig en getuigen van weinig realiteitszin.
    Zoiets als: er is nog armoe in de wereld, dus Steve: doe er wat aan!
    [size=9:c096a78fce]Ok, iets gechargeerd misschien, maar toch…[/size:c096a78fce]

Bijdrager
    Yaris

Oppie heeft gelijk. Je titel gaat over zomerse temperaturen maar je klacht gaat over zonlicht, iets waar je op een mooie winterdag ook last van kan hebben. En je MacBook is niet onbruikbaar, enkel het scherm is wat slecht te lezen. Je kunt gemakkelijk nog een audio CD’tje spelen of zoiets.

Bijdrager
    Juch
    ”Oppie”

Eerlijk gezegd: zowel je topic titel als ook de boodschap in je openingspost vind ik een beetje vreemd over komen… zeurderig en getuigen van weinig realiteitszin.
    Zoiets als: er is nog armoe in de wereld, dus Steve: doe er wat aan!
    [size=9:6e2e6d80dc]Ok, iets gechargeerd misschien, maar toch…[/size:6e2e6d80dc]

ja waarom doet steve daar eigenlijk niets aan? Als hij nou de iPhone en Leopard een jaar uitstelt heeft hij prima de tijd om het probleem eens van dichterbij te bekijken;):P

Bijdrager
    Schimmeltje

Ondanks dat hier altijd hoge temperaturen zijn heb ik geen last met mijn macbook scherm hoor.
    Het werkt zelfs beter dan mijn oude PC-laptop en iBook. Glossy gaat beter dan mat.
    Wel moet je zorgen dat je de zon voor je hebt. Alleen als de zon recht van boven komt moet ik de schaduw opzoeken.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Gewoon je hand ervoor, man. 8)

Bijdrager
    apenstaartje

of een parasol kopen!:)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.