22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    GrannySmith

Zomaar een vraag?

Is One More Thing eigenlijk de hobby van Raymon geworden? Vrijwel alle artikelen op de hoofdpagina komen van zijn hand.

Is One More Thing eigenlijk niet toe aan versterking van het auteur team?

Lijkt een beetje op Raymon Too Much toch anders?

Bijdrager
    belfortmac

Inderdaad!, een andere naam kom je niet meer tegen:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Verschrikkelijk drama, ik overweeg om me zelf voor de trein te werpen.

Bijdrager
    Shmoo

Artikeltjes worden ook steeds korter en komen nog maar amper boven de 300 woorden uit terwijl 300 woorden toch een minimale standaard is waar je echt overheen moet pennen.

Bijdrager
    belfortmac

@Pivni Pes
    Dat is nu ook weer niet nodig, maar de artikelen zijn ook niet geweldig.
    Knippen en plakken.

Bijdrager
    sedikit

Verwachten jullie niet te veel? Wat valt er nog meer te zeggen dan er al gezegd wordt. Alles kent z’n grenzen. Alles over Apple is onderhand toch al lang gezegd en uitgemolken? In dat opzicht vind ik alles wat Raymon nog te vertellen heeft, wel meevallen, hij is ook maar de boodschapper.

Bijdrager
    Noest

Los van de artikelen heb ik wel het idee dat het aantal reacties steeds minder wordt en dat er minder mensen aanwezig lijken te zijn.

Of ben ik de enige die dat idee heeft?

Bijdrager
    SunKeeper

Who cares?

Schrijf dan lekker zelf artikelen en stuur ze in. Geen probleem, zoek maar op, dat kan bij OMT.

Bijdrager
    Usain
    Noest op 11 november 2014

Los van de artikelen heb ik wel het idee dat het aantal reacties steeds minder wordt en dat er minder mensen aanwezig lijken te zijn.

Of ben ik de enige die dat idee heeft?

Nee, dat idee heb ik ook.

Laatst heb ik gePM’ed met Raymon. Koen, Jan David en Lucas zijn overdag gewoon bezig met hun werk en Raymon is aangenomen om van 9 tot 5 artikeltjes van amerikaanse websites over te typen. De andere 3 zouden ’s avonds met opinies en dat soort werk komen (moet zeggen dat ik daar weinig van zie). Wat ik Raymon toen ook al vertelde is dat OMT groot is en veel meer aandacht verdiend van de drie heren. En als ze daar geen tijd voor hebben moeten ze iemand anders zoeken die de dagelijkse leiding op zich kan nemen. Raymon is nu vaak de enige die op dingen reageert (Forum onderhoud topic).. Tijd voor een beter management bij OMT?

Bijdrager
    Noest

Soms is er een echt eigen geschreven artikel, ook van Raymon, waar er dieper ingegaan wordt op een functie of op een probleem. Die zijn echt fijn om te lezen.

Ik heb het al eerder voorgesteld. Deel je dag zo in dat je drie artikeltjes vertaalt in 6 uur, dat moet lukken, en dan hou je per dag minimaal 2 uur over om zelf iets te schrijven. Dat maakt denk ik het werk ook leuker;)

Verder krijg je er meer positieve reacties op en je ontwikkelt ook nog eens andere vaardigheden:D

Moderator
    Raymon Mens

Een topic over mezelf:) Het zit zo: Ik zou ook graag meer tijd hebben om wat aan reviews/opinie te doen. Het probleem is dat je zeker op opinie langer moet broeden en dat gaat vrijwel altijd ten koste van het ‘gewone’ nieuws.

Nu kom ik in de ochtend op kantoor en moet ik én de avond daarvoor (werk meestal tot 17:30) vaak wegwerken wat uit de VS is over komen waaien en in de middag is er weer een nieuwe stroom achteraan. Daarnaast is het nog redactiemail doen, uitzendingen voorbereiden en development testjes doen (want we willen ook dat er bugs gefixt worden etc.)

In de huidige opzet is bedacht dat Koen, Lucas en Jan David avonddiensten en review/opinie doen en ik me vooral op headlines richt. Maar dat blijkt in de praktijk niet zo uit te pakken, dus kijk je effectief alleen tegen mijn headlines aan.

Je kunt het de rest overigens niet kwalijk nemen. Die werken overdag dus gewoon ergens anders (aan) en ik kan me indenken dat je na een werkdag ook geen motivatie/tijd meer hebt om artikelen of reviews te tikken. Maar OMT voelt (ook voor mij) soms wel een beetje als een groot leeg huis waar ik iedere avond braaf de lichtjes aanlaat om de volgende ochtend te concluderen dat er niets veranderd is. Terwijl het dan ook aandacht en zorg nodig heeft. Oh.. poëtisch dit:-P

Overigens heb ik niet het idee dat er actief gezocht wordt naar versterking. Dus blijft het waarschijnlijk zo.

Bijdrager
    belfortmac

Nou ja, Koen, Lucas en Jan David hebben in het verleden natuurlijk ook overdag ergens anders gewerkt.

Neemt niet weg dat ze hier toch wel vaker te zien waren!

Bijdrager
    Shmoo

Is het online betaalbedrijf Mollie niet van Koen, ik meen dat ik ooit een verbinding met Mollie en OMT ergens gezien heb.

Bijdrager
    Usain

Adriaan Mol, de oprichter van Mac OS X.nl zit achter Mollie.

Bijdrager
    Shmoo

Oja er was nog iemand betrokken bij OMT, klopt.

Moderator
    Raymon Mens

Adriaan is ‘stille aandeelhouder’ van One More Thing B.V. en verder niet betrokken bij de dagelijkse gang van zaken.

Bijdrager
    THX-1138

waarom zetten ze er geen mannetje/vrouwtje bij? Desnoods een stagiair. OK, daar moet je in eerste instantie een hoop tijd in steken. Kwalitatief gaat iCulture OMT nu echt voorbij. En nee, dat ligt niet aan Raymon, maar eerder te weinig mankracht om een grote community als OMT interessant te houden.

Daarnaast is het misschien wel slim om wat ‘redundancy’ in te bouwen in de OMT-bezetting. Wat als Raymon het plots toch zat is en een andere uitdaging ziet??

Bijdrager
    MouseMighty

It’s the circle of life. Dit soort vragen/opmerkingen komt altijd weer terug. Logisch want er veranderd geen zak:lol:

Moderator
    Jan David Hanrath

@grannysmith ik zal even reageren op je initiële vraag. Nee, OMT is niet de hobby van Ramon geworden, maar het is z’n werk. Dat is ook de reden dat zoveel artikelen van hem afkomstig zijn. Voor Koen, Lucas en mij is het nog steeds een hobby en die heeft zoals elke hobby soms te leiden onder andere zaken.

In de avonduren zou OMT inderdaad beter redactioneel bezet mogen zijn dan nu het geval is. Er is dan ook alle ruimte voor Apple-fans die goed kunnen schrijven om tegen een vergoeding artikelen te schrijven. Kijk of de schoen je past en meld je aan als freelance redacteur!

Tenslotte: als je oude draadjes over OMT in het forum terugleest, zinkt het OMT-schip al sinds 2004. De werkelijkheid is echter anders en de bezoekerscijfers getuigen daarvan.

Bijdrager
    THX-1138

@jan David Als je passagier van een schip bent ga je ook niet de logboeken tot 10 jaar teruglezen om daaruit te destilleren of het schip nu wel op koers vaart. Nee, je verwacht dat je kapitein af en toe een update geeft over de koers van dit moment.

Moderator
    Jan David Hanrath

@thx-1138 we zijn altijd bewust spaarzaam met berichtgeving over OMT, maar misschien soms iets te spaarzaam…

Bijdrager
    THX-1138

Dat klinkt in elk geval dat er verbetering op komst is en dat klinkt hoopvol. Ik kan het me indenken dat het OMT-team het als lastig ervaart dat er zoveel kritische geluiden steeds terugkeren. Je kan het ook positief opvatten. Kennelijk zijn er nog voldoende mensen die zich bekommeren om het wel en wee van OMT.

OMT is dan misschien het grootst als we het hebben over ledenaantal, maar we weten allemaal dat het onmogelijk is je profiel te annuleren. Het percentage inactieve/slapende leden zal behoorlijk zijn. En wat al eerder is gezegd: Op het moment dat iCulture haar nieuwe community op poten heeft, kan OMT wel inpakken.

Tijd voor actie dus lijkt mij!! In dat licht is het een goede stap om de gebruikers van OMT vanaf nu wat meer te informeren over de koers van het OMT-schip!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.