14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

Zojuist per ongeluk een map in de prullenbak en verwijderd…

Ik wilde zojuist een lege submap verwijderen, maar per ongeluk heb ik de hoofdmap waar wel een aantal bestanden in zaten in de prullenbak gegooid en verwijderd.. is hier nog wat aan te doen?? ik maak geen gebruik van backups of Time machine…
    Het liefst krijg ik de bestanden weer terug, als dat niet kan is er misschien een log file op mijn OS X waar ik kan zien wat ik allemaal verwijderd heb dan weet ik dat iig tenminste..
    alvast bedankt voor jullie hulp guys..

Bijdrager
    krabbedoelie

Met het progje Diskdrill

Moderator
    unSOUND

Vanwaar toch altijd weer die drang om die prullenmand gelijk te legen ?! Die is dus juist om dit soort dingen terug te draaien… :sealed:

Eerlij gezegd heb je heel weinig kans. Je hebt geen backups, je hebt de prullenmand geleegd, dus inmiddels kunnen de bestanden overschreven worden door andere bestanden. Het enige wat je kunt doen, is kijken of je succes hebt met een programma als Boomerang Data Recovery.

Geblokkeerd
    Anoniem

Vanwaar toch altijd weer die drang om die prullenmand gelijk te legen ?

omdat het kan

Bijdrager
    HakanB

ik denk ongeduld..:)
    thanks krabbedoelie ik ga er morgenochtend mee aan de slag.. tot hoever in de tijd kan je nog bestanden terughalen met Disk Drill?

Moderator
    unSOUND
    HakanB op 17 september 2011

ik denk ongeduld..

Ongeduld ? De prullenmand “legen” kost meer tijd dan “niet legen”… Het is bij de meeste mensen eerder een gevalletje “tussen de oren”, het idee dat je machine pas echt lekker schoon is als de prullenmand leeg is. En die denkwijze is funest als je geen goed backup-systeem hebt… Zoals je nu spijtig genoeg merkt.

Bijdrager
    Macosxachist
    Usain op 17 september 2011

omdat het kan

Dan kun je ook een backup-programma gebruiken, omdat het kan.

Moderator
    Pete.Z

En dat terwijl Time Machine zo super makkelijk werkt!

Bijdrager
    MacBeer2

Als je geen back-up hebt dan zaten er ook geen belangrijke dingen in die map.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dus bestanden zijn pas belangrijk als je er een back-up van hebt?

Dan hebben de meesten van ons decennia lang dus nooit iets belangrijks op onze computers gehad …

Bijdrager
    Vodka

Je prullenbak leeg houden is toch een milde vorm van OCS. Ik gooi hem ook altijd leeg, direct na dat ik een bestand gewist heb. Hij moet leeg zijn!

Moderator
    unSOUND

Klopt, het is ook verreweg de meest genoemde dwangneuroses:

OSX dwangneuroses

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb daar helemaal geen last van – soms duurt het maanden voordat ik hem eens leeg en zitten er verschillende gigabytes in m’n prullenmand. Er iets ingooien en gelijk legen doe ik zo goed als nooit, behalve als ik de indruk krijg dat de inhoud nu wel heel veel ruimte in staat te nemen.

Voor wie wel altijd een lege prullenmand wil zien is er natuurlijk de mogelijkheid jezelf te foppen door het icoontje te veranderen — maar als je echt een dwangneurose hebt op dit gebied dan zal dat ook niet helpen denk ik;)

Bijdrager
    MacBeer2
    Jakko op 18 september 2011

Dus bestanden zijn pas belangrijk als je er een back-up van hebt?

Correct!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.