4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Justinhook

Zoem geluid bij bewegen Macbook

Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn macbook van mijn bed laten vallen. Deze viel op de rechtervoorkant. Opzicht functioneert me macbook nog prima maar als ik hem beweeg/kantel dan hoor ik vanuit deze rechtervoorkant een zacht zoem geluid. Dit geluid treed alleen op zolang je de macbook kantelt, als je de macbook weer stilhoudt verdwijnt het ook gelijk.
    Als je deze een paar keer beweegt dan hoo je soms ook een kleine klik. Ik heb het idee dat het geluid uit de buurt van de cooler/van komt (rechts voor?)

Ik heb geen verstand van de behuizing van de mac, vandaar.

Wie kan me eventueel helpen? Dank je

Bijdrager
    essiw

Klinkt alsof er iets los zit en in de buurt van de ventilator in je mac komt?

Bijdrager
    friesappeltje

Zoiets hebben wij ook gehad. Was een stukje hard kunstof afgebroken (rand accu). In eerste instantie hoorden we het stukje rollen maar konden het nergens vinden. Totdat hij bij de cooler/fan kwam. Daar ging het stukje de fan blokkeren of in ieder geval minder laten draaien maar toen konden we het stukje kunststof wel vinden en verwijderen.

Je kun de onderkant gewoon openschroeven. Het is wel verstandig om te onthouden welke schroeven je waaruit haalt. Er zitten een paar langere schroeven bij, die moet je wel weer in het juiste gat terugplaatsen

Bijdrager
    frapo

Klinkt mij eerder als de harde schijf die iets los is komen te liggen door de klap, deze zit namelijk rechts van het trackpad (als je ‘m opengeklapt hebt zeg maar). Het klikken zou de “valbescherming” van de HDD kunnen zijn.
    Kortom als ie verder goed functioneert niets mo je zorgen over te maken volgens mij en mazzel dat het hierbij gebleven is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.