22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Zoektips voor het OMT-Forum en Google.

Beste forumleden,
    Ik ben een regelmatige lezer van het Forum. Het verbaast me steeds dat sommigen wel op een hele eenvoudige manier weten te verwijzen naar de juiste sites of eerder ingebrachte topics. Ik zou graag van jullie wat zoektips willen krijgen om gericht te zoeken, zowel op dit forum als op Google.

Bvd.
    Donald

Bijdrager
    Synapse88

+1

Ik heb echt grote moeite om eerder geschreven topics te vinden waarvan ik weet dat ze bestaan.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat dit overwegend leden zijn die de hele dag niet veel meer doen dan op dit forum aanwezig zijn. Zodoende weten ze hier aardig de weg. Voor de minder frequente bezoeker is er weinig terug te vinden in dit forum. Kijk ook is op het forum van MacFreak Buiten het feit dat daar veel kennis aanwezig is , heerst er niet zo’n afzeiksfeer als op OMT.

Bijdrager
    KarelWillem

Goed kunnen analyseren van je vraag is de basis voor een goed zoekresultaat.

Dat heeft weinig te maken met het ‘de hele dag op het forum aanwezig zijn’.
    Het is gewoon het samenvatten van je vraag tot een paar simpele steekwoorden.

Weinig mensen beheersen deze ‘kunst’ blijkbaar, getuige het feit dat er duizenden vragen gesteld worden, waarvan ik (en de vraagsteller dus ook) het antwoord binnen 22 seconden m.b.v. Google kan achterhalen.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorbeeld: Zoektips voor het OMT-Forum en Google.

Dat zoek je op als Zoektips Google.

De basis van het zoeken is op het forum en op Google immers gelijk.

Dan zie je dat Google speciaal voor een vraag als in dit topic een keurige pagina heeft samengesteld.
    Wat dit topic eigenlijk bij voorbaat al overbodig maakt.

https://sites.google.com/site/zoektips/nl

Bijdrager
    jobz

kijk hier eens… :sarcastic:

eerste link is meteen raak.
    Belangrijkste tip: verplaats je in wat je zoekt en hoe iemand dat opschrijft. Daarnaast: bedenk wat een goede bron zou kunnen zijn. (bijv: apple.com).

[edit[ KarelWillem was me voor. Belangrijkste tip: eerst ZELF zoeken.:lol:

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat gaat bij mij vrij intuïtief eigenlijk. Je analyseert, je selecteert… en je serveert (aan de topicstarter).

Bijdrager
    Facundo

Als je naar computer-gerelateerde onderwerpen zoekt is het nuttig om te bedenken dat veel mensen engelse en nederlandse termen door elkaar gebruiken.

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 16 augustus 2012

Voorbeeld: Zoektips voor het OMT-Forum en Google.
    Dat zoek je op als Zoektips Google.

Indien je hetgeen je zoekt of wilt kijken of er al een draadje /topic bestaat op op OMT vul je “site:onemorething.nl” in de zoekbalk , (En eventueel er een bladwijzer van maken dan hoef je er alleen nog maar je zoekterm er achter te typen de volgende keer)

Bijdrager
    KarelWillem

Oftewel; dat is precies wat de zoekmogelijkheid op OMT ook doet.

Bijdrager
    1984

Daar lijkt het inderdaad tegenwoordig wel erg veel op KarelWillem.

Bijdrager
    Donald D.

@Iep
    Ga ik doen. Dank voor je info. En DuckDuckGo spreekt mij natuurlijk extra aan. Voelt als familie:smile:

@Niiiickk
    Ik ben meer van ………read it……role it…..and hole it…..:thumbsup:

Donald D.

Bijdrager
    Donald D.

@Facundo
    Simpele tip maar GOUD waard. Heb er mijn voordeel al van gehad. Thanxx.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Bijdrager
    Synapse88
    Bijdrager
    TheBigZ

Zie vooral ook dit topic:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/zoektips-forum-community-omt

(De vraag is namelijk al eerder gesteld.)

Bijdrager
    Hansi2124

Maar dan moet je weer gaan zoeken. En dat is best wel moeilijk hoor.:evil:

Bijdrager
    fenkikon

Toen ik voor het eerst ging zoeken op OMT viel het mij op dat als je via de homepage gaat zoeken hij naar OMT berichten zoekt. Vaak is dit nieuws ed en niet wat je zoekt. Het is nogal omslachtig om eerst forum te selecteren(via community) en dan pas kunnen zoeken.
    Google kan natuurlijk ook. Gewoon onemorething en je zoekwoord invoeren.
    Als je via google zoekt moet je eigenlijk zo simpel mogelijk denken. Verder is het hier ook weer zoveel mogelijk doen. Je kunt een heleboel te weten komen.

Bijdrager
    Stirf

Vandaar dat er een keuzemogelijkheid tussen het Forum en Nieuws (naast het vergrootglas).

Bijdrager
    SunKeeper

Maar ook daar moet je weer op klikken…allemaal extra moeite.

Bijdrager
    Stirf

ja poeh, je zal er moe van worden :crazy:

Bijdrager
    Shmoo
    THX-1138 op 16 augustus 2012

Ik denk dat dit overwegend leden zijn die de hele dag niet veel meer doen dan op dit forum aanwezig zijn. Zodoende weten ze hier aardig de weg. Voor de minder frequente bezoeker is er weinig terug te vinden in dit forum. Kijk ook is op het forum van MacFreak Buiten het feit dat daar veel kennis aanwezig is , heerst er niet zo\’n afzeiksfeer als op OMT.

:thumbsup:

Prima tip!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.