30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    reven

Zoektips forum community OMT

Ik wil zoeken naar ‘firmware 2.1’ in het zoekssysteem maar krijg niet wat ik wil (resultaat).
    Is er hier een GENIUS met tips? Hoe kan ik zoeken in het forum?

Heb gezocht naar tips bij het zoeken, zoals je kunt raden vond ik niets.
    Hoop dat ik geen oude koeien uit de sloot haal.

Bijdrager
    Martijn Snels
    Bijdrager
    Hansi2124

Of in Nieuws zoeken op firmware 2.1

Bijdrager
    reven

Hansi voordat je reageert. Zoek eerst eens zelf…

RESULTAAT
    Airport Express 6.1.1 en Extreme 5.5.1 Adnan Oner Software-update 20-12-04 23:09
    G5 firmware-update MacAttack Apple 16-12-03 00:24
    iPod Video naar firmware 1.3 Eric Groskamp iPod 14-03-08 17:32
    Powerbook G4 firmware update Boris Veldhuijz… Hardware 25-12-01 13:36
    iCal, bluetooth, en motion update Adnan Oner Software-update 23-11-04 23:36
    Nieuwe firmware voor iPhone en iPod touch Erik de Kleijn Software 09-09-08 20:49
    Panther Update: 10.3.1 Lucas Raggers Software-update 10-11-03 23:06
    U kunt nog 999 keer van DVD Regio veranderen… Boris Veldhuijz… Tips en Truuks 08-02-02 15:14
    Airport Software Update Boris Veldhuijz… Software 02-10-02 21:34
    Update voor Backup en Bluetooth Adriaan Mol Software-update 05-02-04 18:54
    Airport Extreme update voor definitieve 802.11g speci… Stof Software-update 19-06-03 2

Bijdrager
    reven
    ”Martijn

Google gebruiken;-) Kijk maar eens naar mijn zoekopdracht… http://www.google.com/search?hl=nl&client=safari&rls=nl-nl&q=site%3Aonemorething.nl+firmware+2.1&btnG=Zoeken&lr=

Goede tip.
    Google loopt alleen niet in sync met OMT.
    Ze updaten niet altijd dagelijks (soms wel).

Bijdrager
    Hengheng

Welke firmware 2.1 zoek je trouwens, voor de Touch of de iPhone ?

Bijdrager
    reven

IPHONE:)

ik heb de touch al geïnstalleerd.

Bijdrager
    Welles
    ”reven”

Google loopt alleen niet in sync met OMT.
    Ze updaten niet altijd dagelijks (soms wel).

Dit draadje staat er toch echt ook al tussen hoor!:D

Bijdrager
    reven

WOW

dus met andere woorden.
    De zoekfunctie op OMT zuigt.
    Google is beter.

scheelt weer.

bedankt allemaal – hij kan op slot.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”reven”

Hansi voordat je reageert. Zoek eerst eens zelf…

RESULTAAT
    Airport Express 6.1.1 en Extreme 5.5.1 Adnan Oner Software-update 20-12-04 23:09
    G5 firmware-update MacAttack Apple 16-12-03 00:24
    iPod Video naar firmware 1.3 Eric Groskamp iPod 14-03-08 17:32
    Powerbook G4 firmware update Boris Veldhuijz… Hardware 25-12-01 13:36
    iCal, bluetooth, en motion update Adnan Oner Software-update 23-11-04 23:36
    Nieuwe firmware voor iPhone en iPod touch Erik de Kleijn Software 09-09-08 20:49
    Panther Update: 10.3.1 Lucas Raggers Software-update 10-11-03 23:06
    U kunt nog 999 keer van DVD Regio veranderen… Boris Veldhuijz… Tips en Truuks 08-02-02 15:14
    Airport Software Update Boris Veldhuijz… Software 02-10-02 21:34
    Update voor Backup en Bluetooth Adriaan Mol Software-update 05-02-04 18:54
    Airport Extreme update voor definitieve 802.11g speci… Stof Software-update 19-06-03 2

Ik weet niet waar jij het over hebt, maar als ik in Nieuws in het zoekveld fiirmware 2.1 typ, zie ik in de zoekresultaten de 6e titel “Nieuwe firmware voor iPhone en iPod touch” van 9 september. Ik heb het in jouw zoekresultaten even onderlijnd weergegeven. Wat is hier mis mee dan???

Bijdrager
    karel_appel
    ”reven”

Is er hier een GENIUS met tips?

Ja hoor iTunes 8 :D

Moderator
    unSOUND
    ”reven”

Heb gezocht naar tips bij het zoeken, zoals je kunt raden vond ik niets.

Dus zelfs deze handleiding ( Die gewoon Sticky is ) vond je niet ?
    Want dan ligt het niet aan het forum, maar aan jouw inzet…

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=45562

En als je die goed gebruikt, kun je de resultaten aardig temmen…

Bijdrager
    reven

het is 2008
    ik als gebruiker moet me aanpassen?
    conformeren aan techniek? Echt niet des Apples.
    [ik ga toch geen handleiding gebruiken om te zoeken? – ]

Weet je wat geweldig is?
    Als ik nu weer zoek kom ik mijn eigen zoekodpracht tegen…

Verkade of droste effect?
    Wat was het ook alweer?

Aan mijn inzet? maak gewoon een goed systeem! of is dat te complex voor jullie?

WAARDELOOS – 2.1 is al uit.

Bijdrager
    MichMich

*Is het stiekum best een beetje eens met reven*

Bijdrager
    reven

:)

thx dat had ik even nodig.
    Ik begon me al een klootzak te voelen

:)

Bijdrager
    Yaris

De zoekfunctie van het forum werkt beter en is overzichtelijker dan Google. Het enige dat hij niet kan wat Google wel kan is zoeken op een exacte woordcombinatie.

Moderator
    unSOUND
    ”reven”

Aan mijn inzet? maak gewoon een goed systeem!

Ik kan al 6 jaar lang elk topic wat ik zoek terugvinden met deze zoekfunctie, dus aan de zoekfunctie ligt het dan toch echt niet… Alleen moet je soms net even wat tips weten hoe je de speld in de hooiberg vind, en die tips heb ik in een sticky gezet… Gebruik die tips, en als je het dan nog niet kan vinden, dan kun je altijd nog een nieuw topic openen…

Bijdrager
    sven-

Niet helemaal eerlijk unSOUND, want je hebt zelf wel eens gezegd dat je ook wel eens Google hebt gebruikt om een bepaald topic te vinden:)

Moderator
    unSOUND

Toen de zoekfunctie er een paar maanden uit lag wel ja…

En die ene keer dat ik een topic zocht met een bepaalde woordencombinatie…

Bijdrager
    reven

OMT community heeft veel knappe koppen.
    Is het geen leuk idee om niet te vechten over wie het best kan zoeken maar om eens te kijken wat er beter kan.

Het huidige systeem is echt niet goed.

Prijsvraag?
    Wie helpt OMT naar 3.0

Bijdrager
    Yaris

De zoekfunctie van een forum kan nog zo goed zijn als je wil, je moet hem ook weten te gebruiken. Een paar tips:

[*:8dd64bef59]Gebruik meer of minder zoektermen al naargelang de resultaten. Als je niet weet hoe je je bibliotheek in iTunes met meerdere gebruikers moet delen, zoek dan niet enkel op iTunes want dan krijg je 13500 resultaten. Zoek op iTunes meerdere gebruikers delen.
      [*:8dd64bef59]Gebruik synoniemen als je niet vindt wat je zoekt bv. library i.p.v. bibliotheek.
      [*:8dd64bef59]Zoek in heel het forum of in één bepaald subforum.[/list:u:8dd64bef59]

Moderator
      unSOUND
      Moderator
      Poezenbeest

En dan wil ik Reven er ook persoonlijk even op wijzen dat door het slechte gebruik van de zoekfunctie, het forum vol staat met dubbele topics… Zoals ook eerder al gezegd, is er genoeg te vinden op het forum, zelfs als je de zoekfunctie links laat liggen en gewoon in de fora zoekt.

Met betrekking tot de firmware 2.1 kan je gewoon onder iPhone-software terecht, waar al sinds vrijdag kwart over drie ’s middages een topic staat over dat onderwerp… Had je vraag daarin gesteld en men had je wel kunnen helpen. Heb je helemaal geen zoekfunctie voor nodig, maar een beetje dingen zoeken op de plaatsen waar je ze zou verwachten.

Oftewel… unSOUND heeft best wel gelijk, als hij zegt dat je ook gewoon een beetje beter moet nadenken… Heeft dus ook gewoon met de onwil te maken om iets te vinden… Dat het 2008 is, wil juist zeggen dat informatie meer geordend is en niet meer als een brei op het net staat. Als jij roept dat je niet wil conformeren aan techniek, dan wens ik je veel succes… en als je zegt dat dat niet des Apples is, dan snap je geloof ik zelf ook niet helemaal wat je zegt… Overigens is OMT geen Apple…

En het niet wensen te gebruiken van een handleiding betekent dat je dus het respect niet kan opbrengen om het werk van anderen goed te gebruiken. In dat geval zou ik je eigenlijk willen verzoeken om ergens anders een dergelijke houding aan te nemen en niet hier. Ow… en om helemaal de discussie naar een hoger niveau te trekken… er bestaan ook al topics over het al dan niet werken van de zoekfunctie…

”Reven”

Weet je wat geweldig is?
      Als ik nu weer zoek kom ik mijn eigen zoekodpracht tegen…

Snap je nu dat je meehelpt aan het verzieken van dezelfde zoekfunctie, door dit soort ongein er tussen te zetten?

Bijdrager
      Yaris
      ”reven”

het is 2008
      ik als gebruiker moet me aanpassen?
      conformeren aan techniek?

Wat jij wil is een zoekfunctie die je gedachten leest en dan automatisch het antwoord op je vraag op het scherm zet. Zou prachtig zijn, maar tot dat uitgevonden is zul je helaas zelf zoektermen moeten verzinnen en die in de zoekfunctie ingeven.

Bijdrager
      G-Force

Doe mij de zoekfunctie van vBulletin maar, die ook nog eens makkelijk door een topic kan zoeken.:)

Bijdrager
      SebastienK

Het zoeken zou toch echt wel beter kunnen hoor. Het is een feit dat aan dat deel nog nooit echt iets grondig is aangepast en dat ligt niet aan het feit dat het goed zou werken anders zouden er niet zoveel dezelfde posts met dezelfde vragen opduiken.

Ik heb net de zoekopdracht voor iPhone 2.1 firmware ingegeven in de zoekbalk en werd er onmiddellijk aan herinnert waarom ik de zoekfunctie hier niet gebruik. Ik krijg een volledige lijst met berichten terwijl je toch een lijst zou verwachten met titels waar de topic dat de update uit is bovenaan de lijst staat?!

Ja ik weet dat ik geavanceerd kan zoeken maar dit is een Apple forum dus zou toch volgens de filosofie van Apple mijn oma die firmware topic onmiddellijk moeten kunnen vinden.

Moderator
      unSOUND
      ”SebastienK”

Ja ik weet dat ik geavanceerd kan zoeken

Dat is op dit moment je enige optie.

”SebastienK”

maar dit is een Apple forum dus zou toch volgens de filosofie van Apple mijn oma die firmware topic onmiddellijk moeten kunnen vinden.

Blijft een rare redenering… Waarom zou een forum over Apple zich als een OS X machine kunnen gedragen ? Zie ook de opmerking van Yaris:

Wat jij wil is een zoekfunctie die je gedachten leest en dan automatisch het antwoord op je vraag op het scherm zet. Zou prachtig zijn, maar tot dat uitgevonden is zul je helaas zelf zoektermen moeten verzinnen en die in de zoekfunctie ingeven.

Bijdrager
      SebastienK
      ”unSOUND”
      ”SebastienK”

Ja ik weet dat ik geavanceerd kan zoeken

Dat is op dit moment je enige optie.

Leer je forum kennen zou ik zo zeggen :?
      Je kan bvb de zoekbalk rechts bovenaan gebruiken of je kan “zoeken” gebruiken uit het menu wat geavanceerd is.

”unSOUND”
      ”SebastienK”

maar dit is een Apple forum dus zou toch volgens de filosofie van Apple mijn oma die firmware topic onmiddellijk moeten kunnen vinden.

Blijft een rare redenering… Waarom zou een forum over Apple zich als een OS X machine kunnen gedragen ? Zie ook de opmerking van Yaris:

Dat is helemaal niet wat ik bedoel en vind het nogal een neerbuigende reactie maar ja. Wat ik bedoel is dat als ik iets over de nieuwe firmware 2.1 wil weten en geen dubbele topic wil aanmaken ik toch wel verwacht dat de meest recente zoekresultaten bovenaan staan. Je verwacht gewoon de meest evidente topic en niet een lijst met allemaal berichten uit verschillende topics. Het is gemakkelijk om te zeggen dat zoeken niet eenvoudig moet kunnen maar ondertussen wel steeds de bezoekers moet wijzen op de reeds bestaande topic. Het is gemakkelijk om te zeggen dat je maar betere zoektermen moet verzinnen maar de realiteit is dat er op zoekgebied en op gebied van forums ook al wat geëvolueerd is. Ik weet dat zulke aanpassingen veel werk vergen en ook veel problemen met zich met meebrengen. Ik verwacht dus ook niet dat zoiets snel gebeurd maar wat Yaris zegt is gewoon ongeloofwaardig een website moet geen gedachten kunnen lezen om relevante zoekresultaten neer te zetten. Het vergt gewoon veel werk.

Bijdrager
      Yaris
      ”SebastienK”

Leer je forum kennen zou ik zo zeggen.

Als er iemand is die dit forum door en door kent is het unSOUND wel. Hij heeft het forum vanaf het begin meegemaakt. Het is ironisch dat een newbie met 41 posts een veteraan met meer dan 23.000 posts verwijt dat hij het forum niet goed kent.

Je kan bvb de zoekbalk rechts bovenaan gebruiken of je kan “zoeken” gebruiken uit het menu wat geavanceerd is.

Daarmee zoek je niet op het forum maar met Google en over de verschillen tussen die twee is eerder in dit draadje al gesproken.

… ik toch wel verwacht dat de meest recente zoekresultaten bovenaan staan. Je verwacht gewoon de meest evidente topic en niet een lijst met allemaal berichten uit verschillende topics.

De resultaten van je zoekopdracht kun je weergeven als berichten of als onderwerpen. De meest recente resultaten staan bovenaan. Zoals al eerder gezegd kun je in één welbepaald subforum zoeken zodat berichten uit de Lounge of andere minder relevante subfora niet meegenomen worden.

Het is gemakkelijk om te zeggen dat je maar betere zoektermen moet verzinnen maar de realiteit is dat er op zoekgebied en op gebied van forums ook al wat geëvolueerd is.

Ik heb al op andere fora met een geavanceerde zoekfunctie gezocht en het principe blijft ook daar hetzelfde: met verkeerde, vage of te beperkte zoektermen vind je zelden meteen wat je zoekt.

Bijdrager
      Pieterr

“Goed zoeken” is een vak apart. Net als met zoveel dingen in het leven kun je, als welwillende amateur, bepaalde vaardigheden verwerven. Dit kost echter wel enige oefening en gaat niet vanzelf. Hulpmiddelen (zoals een zoekmachine) kunnen daarbij uiteraard helpen, maar garanderen geen succes. Immers: a fool with a tool is still a fool.

Kortom: “goed zoeken” kun je leren. Doe je best.:-)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.