8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Reimpie

zoekfunctie mail werkt niet

Om voor mij totaal onbekende reden wil de zoekfunctie in mail niet meer werken. Ik heb OS X El Capitan draaien en dat geeft verder geen problemen. Op Internet de hele avond gezocht naar oplossingen voor dit zoekprobleem. Heb de postbussen opnieuw opgebouwd, heb de harde schijf naar de privacy gesleept van Spotlight en er weer uitgehaald. Dan zou er opnieuw geindexeerd worden maar er gebeurde niets. Diverse herstarts gedaan, uit, weer aan. Maar nog steeds geen resultaat. Mails komen gewoon binnen, kan zelf ook prima berichten sturen alleen de zoekfunctie geeft behalve een sugestiebalk, geen sjoege. Word er helemaal ibbel van!!

Heeft iemand de gouden tip hoe ik de zoekfunctie van mail weer aan de praat krijg? Vast heel hartelijke dank.

Bijdrager
    Pasav

Heb je de envelop index files al verwijderd ? Er zijn meer mensen die dit probleem hebben, een definitieve oplossing is lastig heb ik gemerkt. Zoekt die helemaal niet of alles na een bepaald aantal karakters ?

Bijdrager
    Reimpie

Gooedemorgen Pasav,
    Dank voor je reactie. De enveloppe indexfiles heb ik nog niet verwijderd. Weet ook niet waar die kan vinden. Als ik in mail ga zoeken in het zoekbalkje op een naam b.v., dan geeft hij mij wel een keuze uit de diverse personen met dezelfde voornaam. Ik kies dan de juiste en dan gebeurt er niets meer. Met of zonder [return] keuze. Niets. Als ik in het programma Mail in bij HELP in het zoekvakje een woord intoets, dan verschijnt na 2, 3 letters het kleurrijke bolletje en is het heel lastig om het hele woord uiteindelijk getypt te krijgen.
    Heb net voor jouw bericht wel geprobeerd om via de mail preferences met .plist er achter door deze op de desktop te zetten en te herstarten de boel weer op orde te krijgen maar dat werkte niet. Kortom, mail zoekfunctie nog niet aan het werk en indexeren wil ook niet. Wil zeer zeker die enveloppe indexfiles wegmikken, maar waar vind ik deze?
    Vast dank.

Bijdrager
    Pasav

Stop mail en navigeer naar :

In ~/Bibliotheek/Mail/V3/MailData/
    Daar staan aantal files met Envelop Index

Verwijder deze allemaal. Start Mail opnieuw op, je krijgt dan een melding dat de mails opnieuw moeten worden geïmporteerd, klik oke en laat mail
    zijn gang gaan, na het importeren kijken of je weer kan zoeken.

Bijdrager
    Reimpie

Ga ik doen. Laat je straks weten hoe het gegaan is natuurlijk.

Bijdrager
    Reimpie

Nou, dat duurde even, want er moesten vele mail geïmporteerd worden. Opschonen zal geen kwaad kunnen denk ik. Maar helaas…. het heeft niet mogen baten. De zoekfunctie wil nog steeds niet.

Bijdrager
    Reimpie

Uiteindelijk toch maar de hulpdesk van machelp gebeld. Blijkt dat ik een totaal verkeerde manier van werken heb. En de computer was vervuild, dus we gaan helemaal overnieuw beginnen en dan op de juiste wijze werken. De foutieve werkwijze en de vervuiling kan er ook de oorzaak van zijn dat de computer niet meer kan indexeren. Wat een amateur hè?! Ik hoop dat deze complete opfrissing de oplossing is.
    Ik laat het natuurlijk even weten.

Bijdrager
    Pokerface

Wat was die verkeerde manier van werken? En wat was de oplossing? Ik heb hetzelfde probleem sinds de upgrade naar Sierra. Ik vind alleen nog mail die na de upgrade is binnengekomen.

Edit: Dit topic was voor mij de oplossing: http://www.onemorething.nl/community/topic/zoekfunctie-in-apple-mail-werkt-niet-goed/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.